Η ΑΘΗΝΆ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ. Συμμετοχή στην Αρχαία Ελληνική Αγία Τριάδα - Θαύματα

1591891096307.png

Λεπτομέρεια από το Άγαλμα της Αθηνάς του Πειραιά​

Είχα ξεκινήσει το 2004 να κάνω μια απλή καταγραφή της παρουσίας Της με τελικό ορίζοντα να δούμε αν υποστηρίζει σκανδαλωδώς τον Οδυσσέα με το επίθετο Παλλάς (...και φέρουμε την Ιθάκη στην Παλική με τις ευλογίες της Παλλάδας), αλλά άμα πιάνεις τέτοια λεπτά μεταφυσικά θέματα μπορεί να μπλέξεις και σε άλλα.

Παλιά είχαμε κατατάξει μαζί τα δυο ονόματα με τα οποία την συναντάμε, το Α-θήν-η (Α-σύγκριτ-η) και το Αθηναίη, αλλά από χτες αλλάξαμε γνώμη και έχουμε ήδη επικοινωνήσει με συνεργάτες μας στο χώρο της θεολογίας !



Δεν είναι το ίδιο. Με το μεν Αθήνη υποδηλώνεται η απλή φυσική της παρουσία στο παρόν της Οδύσσειας και στο παρελθόν ως προγενέστερη δράση.​

Δείτε και διαβάστε με εράσμια προφορά το Α θην α ί α, ακούγεται σαν Αθηναγία ! ...Και πράγματι, όταν εφαρμόζεται η θεϊκή της ιδιότητα ως εκπορευόμενη εκ του πατρός ως ΑΘΗΝΑΙΗ είναι Αγία και κάνει και θαύματα...

Ας το πάρουμε από την αρχή, εκεί δηλαδή που εν υπάρχει ακόμα και χωρίς τη χρήση του ονόματός της (ραψωδία-στίχος):​

α' 113 Την... είδε ο Τηλέμαχος πρώτος, ερχόμενη ως Μέντης στο παλάτι.
ζ' 291 Άλσος της Αθηνάς στη Σχερία
η' 080 Μαραθώνας και Αθήνα
θ' 520 Μεγάθυμος Αθήνη... γιατί πολεμάει στην Τροία μαζί με τους Κεφαλλήνες.
ν' 121 Μεγάθυμος Αθήνη... γιατί για χάρη της φέρνουν οι Φαίακες τον Οδυσσέα σε κάποια παραλία της Κεφαλλονιάς.
υ' 047 Θεός... φυλάσσει (η Αθηνά)
21 ΑΘΗΝΑΙΗ

Κούρη Διός
: β' 296, δ' 752, ε'382, ω'529
Διός εκγεαυία (ευλογημένη; εκπορευομένη; ): ζ' 229
Αθηναίη (του) Ζήνα (αιτιατική του Διός) Κρονίωνα: ω' 472 για τους Τηλέμαχο, Οδυσσέα, Λαέρτη, θέλοντας να συγκρίνει και τιμήσει
Ανάμεσα σε θεούς: γ' 343, ε' 5
Αγία Τριάδα: Πατέρα Δία, ΑΘηναίη και Άπολλον: η'311, ρ' 132, σ'235, ω' 376
Προσευχή είτε εξαγνισμός: γ'52, γ'145, υ' 72
Τιμωρεί: ε' 108
Θαύματα: π'207, τ'479, χ' 297, ω' 533, ω' 545​
β' 296 Κούρη Διός Αιγιόχοιο
γ' 052 Προσευχή
γ' 145 Εξαγνισμός
γ' 343 Τηλέμαχος θεοειδής βαδίζει δίπλα της για να μην υστερεί !
δ' 752 Κούρη Διός Αιγιόχοιο
ε' 005 Συνέλευση των θεών και ανάμεσά τους
ε' 108 Τιμωρός
ε' 382 Κούρη Διός Αιγιόχοιο
ζ' 229 Διός εκγεγαυία (ευλογημένη; εκπορευομένη; )
η' 311 Πατέρα Ζευ τε Αθηναίη και Άπολλον. Επίκληση και προσευχή στην Αρχαία Ελληνική Αγία Τριάδα
π' 207 Μεταμορφώνει τον Οδυσσέα... Θαύμα !
ρ' 132 Πατέρα Ζευ τε Αθηναίη και Άπολλον. Επίκληση και προσευχή στην Αρχαία Ελληνική Αγία Τριάδα
σ' 235 Πατέρα Ζευ τε Αθηναίη και Άπολλον. Επίκληση και προσευχή στην Αρχαία Ελληνική Αγία Τριάδα
τ' 479 Τρέπει τον νου της Πηνελόπης να μην ακούσει την Ευρύκλεια που φωνάζει μόλις αναγνωρίζει τον Οδυσσέα... Θαύμα !
υ' 072 Προσευχή
χ' 297 Την ώρα της μνηστηροφονίας δημιουργεί και επισείει αιγίδα θανάτου... Θαύμα !
ω' 376 Πατέρα Ζευ τε Αθηναίη και Άπολλον. Επίκληση και προσευχή στην Αρχαία Ελληνική Αγία Τριάδα
ω' 472 Αθηναίη Ζήνα Κρονίωνα: για τους Τηλέμαχο, Οδυσσέα, Λαέρτη, θέλοντας να συγκρίνει και τιμήσει. Τρεις γενιές θεοί - τρεις γενιές (πρόγονοι του Ομήρου)
ω' 529 Κούρη Διός Αιγιόχοιο
ω' 533 Οι εκδικητικοί συγγενείς των μνηστήρων παραλύουν (πρασίνησαν) από το φόβο... Θαύμα !
ω' 545 Ηρεμεί και κατευνάζει τον μαινόμενο Οδυσσέα... Θαύμα !

1591909143271.png


51 ΑΘΗΝΗ, ως παρουσία στο παρόν και από περιγραφές στο παρελθόν​
α' 118, 444
β' 012, 116, 261, 267, 416 (α'- δ' έντονη παρουσία λόγω του ταξιδιού με τον Τηλέμαχο σε Πύλο και Σπάρτη)
γ' 076, 313, 419, 435
δ' 502, 761
ε'
ζ' 002, 139
η' 014, 040, 110, 140 (ζ'- θ' έντονη παρουσία στο πλευρό του Οδυσσέα στη Σχερία)
θ' 018, 193, 493
ι' 317
κ'
λ'
μ'
ν' 221
ξ' 002, 216 (ν'- ξ' με τον Οδυσσέα στον Εύμαιο)
ο'
π' 155, 166, 172, 253, 260, 282, 454
ρ' 063, 360
σ' 069, 155, 346 (π'- υ' με τον Οδυσσέα ως ζητιάνο στο παλάτι)
τ' 002, 052
υ' 030, 384
φ'
χ' 205, 210, 256
ψ' 156, 371
ω' 567, 487, 502, 529 (χ'- ω' στο πλευρό του Οδυσσέα από τη μνηστηροφονία και ως το τέλος)

52+2 ΓΛΑΥΚΩΠΙΣ ΑΘΗΝΗ, ιδιότητες κατάλοιπα της μητριαρχικής κοινωνίας​
α' 044, 080, 156, 176, 221, 314, 319, 364
β' 382, 393, 399, 420
γ' 013, 025, 173, 218, 229, 330, 356, 371 (α' -η' ένα έπος ολόκληρο ξεκινά καθοδηγούμενο από γυναίκα θεά - θέαινα, όπως λέμε λέαινα)
δ' 795
ε' 427, 437
ζ' 013, 024, 041, 112
η' 019, 027, 247, 078
θ'
ι'
κ'
λ' 626 (το γυναικείο τέχνασμα για τη θανάτωση του Ηρακλέους)
μ'
ν' 236, 287, 329, 561, 374, 392, 420 (ν', η άφιξη στην πατρίδα)
ξ'
ο' 009, 292 (ο'- π' στο πλευρό του Τηλεμάχου, που τον φέρνει και τον παρουσιάζει στον πατέρα του)
π' 451
ρ'
σ' 158, 187
τ' 604
υ' 44
φ' 001, 358 (σ'- φ' όλα τα γυναικεία τεχνάσματα και παρεμβάσεις έως τη μνηστηροφονία)
χ'
ψ' 242, 344 (ψ' ως φίλη φέρνει κοντά την Πηνελόπη στον Οδυσσέα)
ω' 516, 541 (οι γονείς των σκοτωμένων ζητούν εκδίκηση, αναζωογονεί-ανανεώνει τον Λαέρτη και... όταν υποχωρούν κατευνάζει τον Οδυσσέα
γλαυκώπιδι (=στην γλαυκώπιδα) προσευχόμενος ω' 518 ... πρόσθεν γλαυκώπιδος (=της γλαυκώπιδος) έσκασε ο κεραυνός του Διός ω' 540

26 ΠΑΛΛΑΣ ΑΘΗΝΗ , Υποστηρίζει Οδυσσέα, Τηλέμαχο, Πηνελόπη και επιδιώκει την απελευθέρωση της Ιθάκης από τους σφετεριστές​
α' 123, 252, 327
β' 405
γ' 029, 042, 222, 385
δ' 289, 828
ε'
ζ' 233, 328
η' 037
θ' 007
ι'
κ'
λ' 547
μ'
ν' 186, 252, 300, 371
ξ'
ο' 001
π' 033, 298
ρ'
σ'
τ'
υ' 160, 345
φ'
χ'
ψ'
ω' 520, 547
1591894891027.png

1591895011257.png

Τώρα που καταλάβαμε ότι όταν η Αθηνά ενεργεΙ, όταν θέλει να προκαλέσει μια καθαρά ανδρική συμπεριφορά των πρωταγωνιστών ή να επηρεάσει σαν άνδρας τις εξελίξεις δεν έχει επίθετο και... όταν επηρεάζει με την παρουσία και την ακτινοβολία της (ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ) είναι ΓΛΑΥΚΩΠΙΣ -γι’ αυτό και οι φράσεις είναι κλισέ -τυποποιημένες- τι μένει;

Τι μένει για να αποδείξουμε ότι όταν είναι ΠΑΛΛΑΔΑ εκπροσωπεί τα τοπικά συμφέροντα των δικών της ανθρώπων έχοντας στο μυαλό της την ΙΘΑΚΗ;

Διότι αν το Παλλάς μοιάζει με το Πάλη, η Παλλάδα δηλαδή θυμίζει Παλίκή και όπως ενωρίτερα διαπιστώσαμε συναντάται μέχρι σήμερα, εκεί στην Παλική, με την ερμηνευτική ιδιότητα του Π Α Λ - Λ Α Σ σαν Κ Ο Υ Ν Ο - Π Ε Τ Ρ Α!...

...Δεν θα μας βοηθούσε αυτό, αν η Παλλάδα δεν αναφερόταν και στις 26 περιπτώσεις έχοντας να θυμίζει τον τόπο καταγωγής του Οδυσσέα, του Τηλεμάχου ή το χώρο όπου διεκδικούν οι μνηστήρες την Πηνελόπη.


Είναι οι 26 ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ, οι 26 ερμηνευτικές περιπτώσεις τού γιατί εκεί την Αθηνά ο Όμηρος την ονομάζει Παλλάδα.
Είναι 26 διλήμματα...​

...Εικοσιέξι ερωτήσεις κρίσεως, εικοσιέξι θέματα knockout, από τα οποία ένα αν απορριφτεί, απορρίπτεται και η θεωρία της ΠΑΛΙΚΗΣ του νομού Κεφαλληνίας σαν ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ.



''... «Χαῖρε, ξεῖνε, παρ᾿ ἄμμι φιλήσεαι· αὐτάρ ἔπειτα
δείπνου πασσάμενος μυθήσεαι, ὅττεό σε χρή».
Ὡς εἰπὼν ἡγεῖθ᾿, ἡ δ᾿ ἕσπετο ΠΑΛΛΑΣ ΑΘΗΝΗ. ...''
1. Ο Τηλέμαχος υποδέχεται την Αθηνά μεταμορφωμένη σε Μέντη, ηγέτη των Ταφίων
... «Ξένε σε χαιρετώ, κοντά σ’ εμάς αγαπητός· αφού μετά
το δείπνο σου χορτάσεις πες μας αυτό που θέλεις».
Κι ως είπε προηγήθηκε και η Παλλάδα Αθηνά ακολουθούσε. ...
Οδύσσεια, α 123-125​

Περνώντας το κατώφλι η Αθηνά -σα Μέντης, ηγέτης των Ταφίων- σφίγγει το χέρι του Τηλέμαχου, του δίνει το δόρυ και τον ακολουθεί αφήνοντας πίσω την εικόνα του τόπου που μόλις έφτασε, τώρα στην αρχή της Οδύσσειας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ!

Η μετοχή ΤΑΦΩΝ, υπάρχει στο σημείο που ξαφνιάζεται ο Εύμαιος τη στιγμή της επιστροφής του Τηλεμάχου από την Πύλο. Μάλιστα τού ’πέσαν κάτω τα σερβίτσια που κράταγε: ΞΑΦΝΙΑΣΤΗΚΕ. Άρα ΤΑΦΙΟΙ ήταν μια φυλή αρχαίων ΠΕΙΡΑΤΩΝ, που κάναν ΡΕΣΑΛΤΑ και ΑΙΦΝΙΔΙΑΖΑΝ... Σίγουρα είναι ΠΡΟΓΟΝΟΙ των ΙΘΑΚΗΣΙΩΝ, γιατί όταν η Πηνελόπη έραβε και ξήλωνε το «ΜΕΓΑ ΦΑΡΟΣ», δηλαδή το σάβανο του Λαέρτη, εκεί αυτός αναφέρεται ως ΤΑΦΙΟΣ !




«... Ἡ δ᾿ οὔτ᾿ ἀρνεῖται στυγερὸν γάμον οὔτε τελευτὴν
ποιῆσαι δύναται· τοὶ δὲ φθινύθουσιν ἔδοντες
οἶκον ἐμὸν· τάχα δή με διαρραίσουσι καὶ αὐτόν».

Τὸν δ᾿ ἐπαλαστήσασα προσηύδα ΠΑΛΛΑΣ Ἀθήνη· ...''
2. Ο Τηλέμαχος μιλάει στον Μέντη-Αθηνά για τα πάθη της Πηνελόπης
«... Το γάμο ούτ’ αρνείται εκείνη το σκληρό μη τελειωμό
μπορεί να δώσει· κι εκείνοι τρώγοντας ξοδεύουνε,
τον πλούτο τον δικό μου· ίσως κι εμέ γοργά τον ίδιο να ξεκάνουν».

Σ’ αυτόν με αγανάκτηση γυρνά και λέει ΠΑΛΛΑΔΑ. ...
Οδύσσεια α 249-252​
Η Αθηνά εκφράζει ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΟ ΜΕΝΟΣ αγανακτισμένη από τα λόγια του Τηλέμαχου για τις ατασθαλίες των μνηστήρων.​
Μήπως ἐπαλαστήσας σημαίνει Οδυσσεύς; Πάντως Παλείς είναι οι κάτοικοι της Παλικής... και οδύσσομαι σημαίνει εξοργίζομαι

«... Τοῖσι δ᾿ ἀοιδὸς ἄειδε περικλυτός, οἱ δὲ σιωπῇ
εἵατ᾿ ἀκούοντες· ὁ δ᾿ Ἀχαιῶν νόστον ἄειδεν
λυγρόν, ὅν ἐκ Τροίης ἐπετείλατο ΠΑΛΛΑΣ Ἀθήνη.
Τοῦ δ᾿ ὑπερωιόθεν φρεσὶ σύνθετο θέσπιν ἀοιδήν

κούρη Ἰκαρίοιο περίφρων Πηνελόπεια· ...»
3. Ο Φήμιος αοιδός της Ιθάκης τραγουδά την κατά τη γνώμη του εξ αιτίας της Παλλάδας καταραμένη επιστροφή των Αχαιών
... Γι’ αυτούς ο αοιδός τραγούδαγε λαμπρά, οι δε σιωπηρά
αμίλητοι ακούγαν· που έψαλλε των Αχαιών το γυρισμό
το θλιβερό, που απ’ την Τροία «έστησε» η ΠΑΛΛΑΔΑ.
Αυτού την όμορφη λαλιά «έπιασε το αυτί» στο υπερώο

της Πηνελόπης της σοφής του Ικάριου της κόρης· ...
Οδύσσεια α 325-329​

Τραγουδάει ο Φήμιος, ο τοπικός αοιδός της Ιθάκης, για το χαμό που προκάλεσε στους Αχαιούς της επιστροφής, η Αθηνά. Έτσι όπως τον αντιλαμβάνεται σ’αυτή τη γωνιά του κόσμου των Αχαιών, ο Φήμιος...


«... Ὧς ἄρα φωνήσασ᾿ ἡγήσατο ΠΑΛΛΑΣ Ἀθήνη
καρπαλίμως· ὁ δ᾿ ἔπειτα μετ᾿ ἴχνια βαῖνε θεοῖο
. ...»
4. Ο Τηλέμαχος ακολουθεί κατά πόδας την Αθηνά κατηφορίζοντας προς το λιμάνι.
... Καθώς λοιπόν του φώναζε η Αθηνά ΠΑΛΛΑΔΑ προηγείτο
με ορμή· κι εκείνος στο κατόπι της θεάς ακολουθούσε.
...
Οδύσσεια β 405-406​

Ο Νίκος Λιβαδάς έλεγε ότι κατηφόριζαν από το λόφο του Ερμή (ΚΡΙΚΕΛΛΟΣ) προς τον ημέτερο λιμένα της Ιθάκης Ασυγκράτητα (καρπαλίμως) λόγω της κλίσης της πλαγιάς... Κι εγώ προσθέτω ότι είναι Παλλάδα γιατί γνωρίζει τα κατατόπια!

''... Ὧς ἄρα φωνήσασ᾿ ἡγήσατο ΠΑΛΛΑΣ Ἀθήνη
καρπαλίμως· ὁ δ᾿ ἔπειτα μετ᾿ ἴχνια βαῖνε θεοῖο
. ...''
5. Ο Τηλέμαχος ακολουθεί κατά πόδας την Αθηνά κατεβαίνοντας από το καράβι στην Πύλο
... Καθώς λοιπόν του φώναζε η Αθηνά ΠΑΛΛΑΔΑ προηγείτο
με ορμή· κι έπειτ’ αυτός θεά ακολουθούσε κατά πόδας
. ...
Οδύσσεια γ 29-31
''... Ἷξον δ᾿ ἐς Πυλίων ἀνδρῶν ἄγυρίν τε καὶ ἕδρας, ...''
«... ΠΑΛΛΑΔ᾿ Ἀθηναίην κούρην Διὸς αἰγιόχοιο· ...»
6. Τηλέμαχος και Μέντωρ-Αθηνά έφτασαν στη συγκέντρωση και τις παραθαλάσσιες τελετές της Πύλου
... Κι έφτασαν στη συγκέντρωση των Πυλιωτών μα και στις έδρες, ...
... στην Αθηνά κόρη ΠΑΛΛΑΔΑ του Διός που απ’ την αίγα γαλουχήθη· ...
Οδύσσεια γ 42​

Δεν γνωρίζω αν οι Υξώς έχουν σχέση με αυτό το "Ἷξον" και αν οι Αχαιοί ως Υξώς είχαν καταλάβει ένα διάστημα την Αίγυπτο!

Γνωρίζω όμως ότι εδώ ο Μέντωρ είναι Παλλάδα γιατί μόλις έφτασε στην Πύλο με σκοπό να καθοδηγήσει στα πρώτα του βήματα τον Τηλέμαχο στην αναζήτηση του Πατέρα και στην επίλυση του μεγάλου αυτού προβλήματος του τόπου (είναι ακόμα με τα ρούχα του ταξιδιού -«μυρίζουν» ακόμα Ιθάκη)!

Επίσης εδώ που γίνονται τιμητικές αναφορές στην Αθηνά, πάντα με το «αιγιόχοιο» ο Όμηρος θέλει να θυμίζει τα «πέτρινα χρόνια» του κατατρεγμού των προγόνων.

«...Εἰ γάρ σ᾿ ὧς ἐθέλοι φιλέειν γλαυκῶπις Ἀθήνη,
ὡς τότ᾿ Ὁδυσσῆος περικήδετο κυδαλίμοιο
δήμῳ ἔνι Τρώων, ὅθι πάσχομεν ἄλγε᾿ Ἀχαιοί·
οὐ γάρ πω ἴδον ὧδε θεούς ἀναφανδὰ φιλεῦντας,
ὡς κείνῳ ἀναφανδὰ παρίστατο ΠΑΛΛΑΣ Ἀθήνη·
εἴ σ᾿ οὕτως ἐθέλοι φιλέειν κήδοιτό τε θυμῷ·

τῷ κέν τις κείνων γε καὶ ἐκλελάθοιτο γάμοιο
7. Ο Νέστωρ περιγράφει στον Τηλέμαχο την εύνοια της Αθηνάς προς τον Οδυσσέα κατά τον πόλεμο της Τροίας.
«…Γιατί αν θέλει η γλαυκώπις Αθηνά και σένα ν’ αγαπά,
ως τότε το Δυσσέα που τον βοηθούσε στους κινδύνους
ενώπιον της Τροίας, όπου πολύ πονέσαμε οι Αχαιοί·
γιατί δεν είδα κάποιον άλλο έτσι θεοί να αγαπάνε φανερά,
όπως σ’ εκείνον φανερά παρίστατο ΠΑΛΛΑΔΑ Αθηνά·
αν θέλει έτσι εσένανε να σ’ αγαπά και να βοηθά με την ψυχή της

τότε κι εκείνοι βέβαια τον χάσανε το γάμο».
Οδύσσεια γ 218-224​

Περιγράφει ο ΝΕΣΤΩΡ ότι η Παλλάδα στην Τροία ευνοούσε (τον συμπατριώτη της) τον Οδυσσέα ξεχωριστά απ’ τους άλλους. ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΩΣ (όπως π.χ. και κάποιοι διαιτητές)!

«...΄Ὧς ἔφατ᾿ εὐχόμενος, τοῦ δ᾿ ἔκλυε ΠΑΛΛΑΣ Ἀθήνη. ...»
8. Ο Νέστωρ εκστασιασμένος από την εναργή παρουσιά της Αθηνάς ενώπιόν του προσεύχεται
... Σαν είπ’ αυτή την προσευχή, τον άκουσ’ η ΠΑΛΛΑΔΑ. ...
Οδύσσεια γ 385​

Η Αθηνά, λίγο νωρίτερα, μεταμορφώθηκε σε Φήνη (είδος πτηνού) μπροστά στο Νέστορα και έφυγε (προς την Ιθάκη) έχοντας πάντα στραμμένη την προσοχή προς τον ΤΟΠΟ για τον οποίο ενεργεί. Παρ’ όλα αυτά όταν προσευχήθηκε τον εισάκουσε.


«... Ἄντικλος δὲ σέ γ᾿ οἶος ἀμείψασθαι ἐπέεσσιν
ἤθελεν. Ἀλλ᾿ Ὀδυσεὺς ἐπὶ μάστακα χερσὶ πίεζεν
νωλεμέως κρατερῇσι, σάωσε δὲ πάντας Ἀχαιούς·

τόφρα δ᾿ ἔχ᾿, ὄφρα σε νόσφιν ἀπήγαγε ΠΑΛΛΑΣ Ἀθήνη ...».
9. Ο Μενέλαος περιγράφει στον Τηλέμαχο τη βοήθεια της Αθηνάς προς όλους χάριν τον Οδυσσέα κατά τον πόλεμο της Τροίας.
... Και μόνο Άντικλος στα λόγια σου βεβαίως ν’ απαντήσει
ήθελε. Αλλά ο Οδυσσεύς επίεζε με χέρια στο μουστάκι
γερά με πόνο κι έσωσε όλους τους Αχαιούς·

κι έτσι ήτανε, ώσπου εσέ πίσω απήγαγε Παλλάδα Αθηνά». ...
Οδύσσεια δ 286-289​

Στον ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ απ’ έξω, η Ελένη μιμείται φωνές.

Ο Οδυσσέας συγκρατεί τον Άντικλο να μην απαντήσει, ώσπου η ΠΑΛΛΑΔΑ να απομακρύνει την Ελένη, μόνο για χάρη (του ΣΥΝΤΟΠΙΤΗ της) του Οδυσσέα!



''... Τὴν δ᾿ ἀπαμειβόμενον προσέφη εἴδωλον ἀμαυρόν·
«Θάρσει, μηδέ τι πάγχυ μετὰ φρεσί δείδιθι λίην·
τοίη γάρ οἱ πομπός ἅμ᾿ ἔρχεται, ἥν τε καὶ ἄλλοι
ἀνέρες ἠρήσαντο παρεστάμεναι, ΔΥΝΑΤΑΙ ΓΑΡ,
ΠΑΛΛΑΣ ΑΘΗΝΑΙΗ· σὲ δ᾿ ὀδυρομένην ἐλεαίρει·

ἥ νῦν με προέηκε τεῒν τάδε μυθήσασθαι». ...''
10. Η Αθηνά στέλνει μέσα από όνειρο την αδελφή της Ιφθίμη να την καθησυχάσει
... Σε κείνην απαντώντας γύρισε κι είπε είδωλο το θαμπό·
«Θάρρος, μη κάτι μέσα στο μυαλό σε κάνει να δειλιάζεις·
διότι εκείνη προπομπός έρχεται, που και άλλοι
άνδρες πολλοί θα ήθελαν να βρίσκεται κοντά τους, ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΜΠΟΡΕΙ,
ΠΑΛΛΑΔΑ ΑΘΗΝΑ· ’σένα (που βλέπει χαμηλά) να κλαις θα σε σηκώσει·

που τώρα μ’ έστειλε σ’ εσέ ετούτα να σου πω». ...
Οδύσσεια δ 824-829​
Στο όνειρο της Πηνελόπης, η αδελφή της Ιφθίμη της λέει να πάρει θάρρος γιατί η Αθηνά θα την βοηθήσει. Και το μπορεί γιατί είναι ΠΑΛΛΑΔΑ!​

Θα ξανασυναντήσουμε πολύ αργότερα την Αθηνά με το επίθετο Παλλάς, στη Σχερία, όπου κυρίως εκεί θα βοηθήσει σκανδαλωδώς τον Οδυσσέα με σκοπό τη γρήγορη επάνοδο στην πατρίδα.

1591901887490.png

Mattei Athena Louvre.

Συνεχίζεται στο δημοσίευμα : https://homericithaca.com/threads/19/
Άλλα σχετικά: https://homericithaca.com/threads/17/ και: https://homericithaca.com/threads/27/.



 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπλουζα Κάτω μέρος