Η Mallieha bay της Μάλτας όπως φαίνεται από τον Κόκκινο Πύργο, αριστερά δεσπόζει η Marfa ridge.
Ενώπιόν μας, μια παρέα ανθρώπων λιγάκι αριστερά, ευρίσκεται στο σημείο όπου πιθανολογούμε
τη συνάντηση του Οδυσσέα με τον Ερμή (θέση 4), κατευθυνόμενος στο παλάτι της Κίρκης (2).
Κάτω δεξιά, στη Mallieha bay (6), είχαν αράξει το πλοίο (5) και περίμεναν οι σύντροφοι.
Διαπιστώνουμε ότι το τοπίο εφαρμόζει τελείως ακόμα και με την περιγραφή
ότι ο Οδυσσέας μόλις έφτασαν, ανήλθε προς τα εδώ για να έχει «περιωπήν» (3),
προς «βρωτών ενοπήν» και τελικά να δει πίσω μας, λίγο πιο χαμηλά το παλάτι της Κίρκης.
Όλα αυτά στη Marfa ridge ή Cirkewwa (1).
Ραψωδία κ’ - ΤΑ ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ
Την εποχή της Κλασσικής Αρχαιότητας, τα Ομηρικά Έπη ήταν και διαδεδομένα και χρησιμοποιούνταν ως διδακτέα ύλη και μέσο διαπαιδαγώγησης.
Ο κόσμος γενικά, πίστευε ότι όσα περιγράφονται στα Έπη έγιναν στην πραγματικότητα, αλλά υπήρχαν και αρκετοί, που θεώρησαν ότι επειδή, ως σενάριο, αρχίζουν και τελειώνουν απότομα σε μια πολύ παλαιότερη εποχή, θα είχαν το δικαίωμα να προσθέσουν κεφάλαια, εμπλουτίζοντας έτσι τα παραμύθια τους ή τα θεατρικά τους έργα, με διαδόσεις που είχαν φτάσει στ’ αυτιά τους. Μάλιστα, αυτό που τους άρεσε πιο πολύ, ήταν εκείνο το κομμάτι της Οδύσσειας, όπου ο ίδιος ο Οδυσσέας περιγράφει εξωπραγματικές καταστάσεις και το οποίο, από εκείνη την εποχή μέχρι σήμερα ονομάζεται ‘ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ’.
Ήταν, όπως σήμερα διαβάζουμε ιστορίες του Μεσαίωνα με φτερωτούς δράκους!
Σιγά – σιγά, με το πέρασμα των αιώνων, όλη η Οδύσσεια και όλη η Ιλιάδα, θεωρήθηκαν φανταστικές, μέχρι που ήρθε ο Σλήμαν και ανακάλυψε την Τροία. Βέβαια, πριν από αυτόν, υπήρχαν μέχρι σήμερα και άλλοι, που υποψιάζονταν ότι στα Έπη περιγράφεται απόηχος πραγματικών γεγονότων.
Δυστυχώς όμως, προτού επισημοποιηθεί αυτό, όπου πέρναγε ο λόγος αυτών που ήθελαν ο τόπος τους να έχει Ομηρικό κύρος, κάρφωναν μια ταμπέλα και έλεγαν: ‘’- Να, εδώ είναι η Ιθάκη’’, κι όποιος προλάβει.
Η αλήθεια είναι πάντως, ότι όσο προχωράει η επιστήμη, αρχίζουν να επιβεβαιώνονται πολλά κι άλλα πολλά από τα περιγραφόμενα του Ομήρου, σχεδόν όλα, ακόμα και τοποθεσίες από το ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ. Και φτάσαμε στο σημείο να λέμε, ότι αν κάποιες φορές, πάρουμε τα λόγια του Ομήρου ‘τοις μετρητοίς’, ίσως ανακαλύψουμε και κάτι.
Αλήθεια, πριν από ένα αιώνα, θα μπορούσε να πιστέψει κανείς ότι στη βαθιά αρχαιότητα γινόντουσαν πειράματα γενετικής;
- Τι είναι αυτό; αφού τότε ούτε είχε ανακαλυφθεί ο όρος.
- Μπορεί, πειραματικά εργαστήρια να είχανε ‘πειράξει’ τα χρωμοσώματα του λύκου και των μεγάλων αιλουροειδών και να είχαν ‘κατασκευάσει’ στο εργαστήριο τους προγόνους των σημερινών αγαπημένων μας κατοικίδιων, του σκύλου δηλαδή και της γάτας;
Διαβάστε τη ραψωδία κ’ της Οδύσσειας και μετά πείτε και σ’ εμένα, τί ακριβώς ήταν το ‘παλάτι’ της Κίρκης.
Κάθε σωματικό κύτταρο του ανθρώπινου οργανισμού υπό φυσιολογικές συνθήκες περιέχει 23 ζεύγη χρωμοσωμάτων. Εξαίρεση αποτελούν οι γαμέτες, τα ωάρια και τα σπερματοζωάρια, τα οποία περιέχουν 23 χρωμοσώματα, δηλαδή τα μισά από τα σωματικά. Κατά τη σύλληψη, με τη σύζευξη σπερματοζωαρίου και ωαρίου δημιουργείται ο ζυγώτης που περιέχει 23 χρωμοσώματα από κάθε γονέα. Τα πρώτα 22 ζευγάρια λέγονται αυτοσωμικά και είναι ίδια στους άνδρες και γυναίκες. Τα χρωμοσώματα αυτά ονομάζονται αριθμητικά από το μεγαλύτερο (νούμερο 1) ως το μικρότερο (νούμερο 22). Το εικοστό τρίτο ζευγάρι χρωμοσωμάτων αποτελείται από τα λεγόμενα φυλετικά χρωμοσώματα, και καθορίζουν το φύλο, αρσενικό ή θηλυκό, του ατόμου. Το θηλυκό έχει δύο Χ χρωμοσώματα (ΧΧ) ενώ το αρσενικό έχει ένα Χ και ένα Υ χρωμόσωμα.
Η περίπτωση απουσίας ή εμφάνισης ενός πρόσθετου χρωμοσώματος στο ίδιο ζευγάρι χρωμοσωμάτων του εμβρύου λέγεται ανεϋπλοειδία και δηλώνει χρωμοσωμική ανωμαλία.
Επίσης, τα 46 μόρια DNA που περιέχει ο πυρήνας κάθε σωματικού μας κυττάρου αποτελούν το γονιδίωμά μας και έχουν συνολικό μήκος 2 μέτρα όταν είναι ξετυλιγμένα.
Είναι απορίας άξιο, πώς χωράνε 46 μόρια DNA μέσα στον πυρήνα ενός κυττάρου που έχει διάμετρο μόλις 10 εκατομμυριοστά του μέτρου.
Ο Οδυσσέας ετοιμάζει να στείλει άγημα στο παλάτι της Κίρκης και χωρίζει το στρατό του στα δυο, είκοσι δυο η κάθε πλευρά και ο αρχηγός 23ος.
αριθμούσα, και αρχηγό προώθησα από τις δυο μεριές
τῶν μὲν ἦρχον ἐγὼ, τῶν δε Εὐρύλοχος θεοειδής (με κύρος θεϊκό).
Κλήρους σε κράνος χάλκινο κουνήσαμε γοργά και πέρα-δώθε·
και από μέσα πρόβαλε -βάστα καρδιά- ο κλῆρος Εὐρυλόχου·
και κίνησε να πάει, μαζί μ’ αυτόν βεβαίως δύω καὶ εἴκοσι ἑταῖροι
κλαίοντες· κατὰ-λίπον δ’ εμάς γοόωντας ὄπισθεν. ...
... Εὗρον δε μες στο ξέφωτο της Κίρκης τα παλάτια τα χτισμένα
με πέτρες λαξευτές, σε χώρο να δεσπόζει (σαν μεγαλιθικό)·
γύρω δέ σε αυτούς λύκοι ἦσαν που ζουν στα όρη μα και λέοντες,
τοὺς οποίους μάγεψε αὐτὴ, ἐπειδή κακὰ φάρμακα (τους) ἔδωκεν.
που βέβαια αυτοί δεν όρμησαν στους άνδρες, αλλά αντίθετα αυτοί
με τις μακριές οὐρές σείοντας πέρα-δώθε σηκώθηκαν ορθά.
Ὡς δ’ ὅτ’ ἂν γύρω σε αφέντη κύνες που έρχεται να τα ταΐσει
σείουν, και διότι πάντα φέρνει ό,τι τραβά η ψυχή τους,
όπως σ’ αυτούς οι λύκοι γύρω-γύρω με τα γαμψά τα νύχια και οι λέοντες
έσειαν· κι ετούτοι φοβηθήκαν, μια πού ἴδαν τα πελώρια αυτά πρωτοφανή. ...
Οδύσσεια κ’ 203-219
Απ’ ότι φαίνεται έφτασαν σε ένα μελλοντικό εργαστήριο, όπου εγίνοντο πειράματα γεννετικής με γνώσεις που έρχονταν από άλλο χώρο χρόνο, από τον 20ο ή και τον 21ο αιώνα, ακόμα και επεμβάσεις στο DNA!
Μάλιστα ο Όμηρος το πρώτο που ανακοινώνει είναι ότι τους υποδέχτηκαν ήμερα λιοντάρια και λύκοι, δηλαδή μας ενημερώνει ότι τόσο οι γάτες, όσο και οι σκύλοι προέρχονται από ανθρώπινη επέμβαση στα χρωμοσώματα του λιονταριού και του λύκου.
Δεν είναι παράλογο αυτό, αρκεί να παρατηρήσουμε ότι η γάτα, παραδείγματος χάριν, πουθενά δεν αναφέρεται στα έπη του Ομήρου, ενώ υπάρχει σε παραστάσεις της κλασσικής αρχαιότητας. Την εποχή των επών υπάρχει και λατρεύεται ως θεά στην Αίγυπτο, όπου αφθονούν μεγάλα αιλουροειδή της Αφρικής.
Να αναφέρω τελειώνοντας ένα πολύ γνωστό σημερινό προϊόν, το οποίο προήλθε από εργαστηριακή επέμβαση πανάρχαιου εργαστηρίου της Λατινικής Αμερικής: Το καλαμπόκι.
«... Πάντα δέ τοι ἐρέω ὀλοφώια δήνεα Κίρκης.
Τεύξει τοι κυκεῷ, βαλέει δ’ ἐν φάρμακα σίτῳ.
Ἀλλ’ οὐδ’ ὧς θέλξαι σε δυνήσεται· οὐ γὰρ ἐάσει
φάρμακον ἐσθλόν, ὅ τοι δώσω, ἐρέω δὲ ἕκαστα. ...»
Οδύσσεια κ’ 289-292
... Τα πάντα θα είπω δέ πανούργα σχέδια της Κίρκης.
Θα φτιάξει αυτό στον κυκεῷνα, θα βάλει δε φάρμακα μες στο σιτάρι.
Ἀλλ’ ούτε έτσι θα μπορέσει να σε θέλξει· διότι δεν θ’ αφήσει
το αντίδοτο, που θα σου δώσω, και θα σου πω και τα καθέκαστα. ...
«... Ὧς ἄρα φωνήσας πόρε φάρμακον ἀργεϊφόντης
ἐκ γαίης ἐρύσας καί μοι φύσιν αὐτοῦ ἔδειξεν.
῾Ρίζῃ μὲν μέλαν ἔσκε, γάλακτι δὲ εἴκελον ἄνθος·
μῶλυ δέ μιν καλέουσι θεοί· χαλεπὸν δέ τ’ ὀρύσσειν
ἀνδράσι γε θνητοῖσι, θεοὶ δέ τε πάντα δύνανται. ...»
Οδύσσεια κ’ 302-306
... Όπως φώναξε λοιπόν πρόσφερε φάρμακο λευκός φαντασματένιος
τραβώντας απ’ τη γη και μού ’δειξε αυτού τη φύση
Διέθετε δε ρίζα μέλαινα, και τ’ ἄνθος όμοιο με γάλα·
μῶλυ αυτό το λένε οι θεοί· και να το ξεριζώσουν χαλεπό (και δύσκολο μαζί)
για άνδρες για θνητούς βεβαίως, οι δε θεοί δύνανται και τα πάντα. ...
Στην περιγραφή αυτή βλέπουμε τον τρόπο που ενεργεί στο παρασκευαστήριο το κορυφαίο στέλεχος του εργαστηρίου «μάγισσα» Κίρκη, ενώ λίγο πιο μακριά ένας «θεός» ξεριζώνει το κατάλληλο φυτό, πρώτη ύλη για παρασκευή αντίδοτου στο παρασκεύασμα, το οποίο δεν μας εκπλήσσει ότι στην Ομηρικήν ονομάζεται φάρμακο!
Το άλλο εκπληκτικό είναι ότι στο βιβλίο αυτοί οι στίχοι είναι στις σελίδες 22 και 23, ενώ το άρθρο ολοκληρώνεται στη σελίδα 46 !
Διαβάστε επίσης:
Ραψωδία κ' - Αρχαίο κείμενο, Νεοελληνική απόδοση, https://homericithaca.com/threads/121/..
Ραψωδία κ' - Περίληψη, https://homericithaca.com/threads/93/.
Ραψωδία κ' - Ο Αίολος είναι στη Filfla της Μάλτας και όχι στα Λιπάρια νησιά της Ιταλίας, https://homericithaca.com/threads/95/.
Ραψωδία κ' - Και ο Αίολος υποδεικνύει ότι η Ιθάκη είναι στα δυτικά,https://homericithaca.com/threads/13/.
Ραψωδία κ' - Χθαμαλός = χαμηλός, ταπεινός και όχι "κοντά στην ακτή", https://homericithaca.com/threads/111/