ΠΟΣΟ ΕΞΩ ΕΠΕΣΑΝ ΟΙ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΙ…

Το όνομα της το ’δωκε Ιθάκη η Βενετιά
παλιότερα την έλεγαν Μικρή Κεφαλλονιά
κι ο Τσιμαράτος εύρηκε το Βάλτο του Κουμπάρου
και βάλτωσε η έρευνα στα διάφανα νερά
Θυμίζω ότι Βενετσιάνοι είναι οι καταστροφείς του μεγαλύτερου ναού της θεάς Αθηνάς, του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ των Αθηνών στις 26 -9-1687 από τον Francesco Morosini. Θυμίζω επίσης ότι Βενετσιάνοι ή Ενετοί ήταν αυτοί οι ίδιοι, που τον κύριο αυτόν τον ανακήρυξαν -για να τον τιμήσουν και επιβραβεύσουν ίσως;- Δόγη της ΒΕΝΕΤΙΑΣ τον επόμενο χρόνο... Βενετία που «ξεπάτωσε» τελικά ο Ναπολέων.

1590879775534.png

Το 1500 ο Ναύαρχος της Βενετίας Βενέδικτος Pessaro κατέλαβε τελικά την Κεφαλονιά παρά τις δυσοίωνες προοπτικές, όταν μια χούφτα Τουρκαλβανών κρατούσαν αρχικά με επιτυχία το κάστρο του Αη Γιώργη. Ήρθε, ευτυχώς, ο μεγάλος Πορθητής -8 χρόνια πριν, τότε μαζί με τον Πονσέ ντε Λεόν- της Γρανάδας Gonzalo de Cordoba, γενικός αρχηγός του Ισπανικού στόλου εφ’ εξής και ήρωας της Καστίλλης, για να ανατρέψει την κατάσταση και να παραδώσει στο Δόγη της Βενετίας την Κεφαλονιά.​
Ήταν όπως στα Μηδικά, που χωρίς τους Σπαρτιάτες, οι Αθηναίοι θα βλέπαν ακόμα την πόλη τους από τη Σαλαμίνα.​
Το ίδιο έγινε και με τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου (LEPADO) το 1571, όταν τα καράβια των Βενετσιάνων είχαν δεθεί με γάντζους και όδευαν για την Κωνσταντινούπολη μαζί με πλούσια λάφυρα όταν τελικά ο Ισπανός DON JUAN D’ ASTURIAS, μην αφήνοντας να διασπαστεί η αριστερή του πτέρυγα, που ακουμπούσε στις Εχινάδες, έτρεψε σε φυγή τους Τούρκους λύνοντας τελικά τα αιχμάλωτα πλοία των ομόθρησκών του Βενετών.​
Και τις δύο φορές οι Ισπανοί έχοντας στο μυαλό τους υπερατλαντικούς στόχους, παρέδωσαν ως λάφυρα στους Βενετσιάνους τα εδάφη των χωρών που απελευθέρωσαν.​
Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το αμφισβητούμενο μεταξύ Πύλης και Δόγη νησί με τα ονόματα Val di Compare και Cefalonia Picchiola, ερημωμένο από χρόνια -και όπως κάποιος, υποψίαν μεταφέρων, υπέθετε ότι ήταν σαν τα ΙΜΙΑ: «Μην πατήσει ανθρώπινο πόδι γιατί θα γίνει πόλεμος».​

Έξυπνα σκεφτόμενοι οι Βενετσιάνοι και αφού πιθανόν έριξαν μια ματιά και στα ονόματα που έφερε η Κεφαλονιά παλαιότερα, το ονόμασαν ΙΘΑΚΗ παραφράζοντας τη λέξη TEACCHI… Ιθάκη, δηλαδή πατρίδα του πολυμήχανου Οδυσσέα του βασιλιά των Κεφαλλήνων.​

Για να μαζέψουν κόσμο, λοιπόν, πάνω σ’ αυτό το παραμεθόριο νησί δεν αρκούσε μόνο το ιδεολογικό αυτό όνομα (όπως λέμε Γη της Επαγγελίας, όπως μάζεψαν, οι δυτικοί, κόσμο πάνω στα εδάφη της Παλαιστίνης για να έχουν προγεφύρωμα στα πετρέλαια των Αράβων, όπως λέμε Ισραήλ…).​
…Έδωσαν φοροαπαλλαγές τουλάχιστον πενταετίας και όπως φαίνεται δεν υποχρέωσαν τους ντόπιους να βάλουν κατάληξη -ΑΤΟΣ.​
Σύντομα έγινε καταφύγιο κυνηγημένων. Ήρθαν Σουλιώτες. Εδώ βαφτίστηκε ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ Ανδρούτσος…​
Ο Λόρδος Βύρων στα χρόνια της Επανάστασης αναγνωρίζει «…τώρα που (επιτέλους) βρήκαμε την Τροία και την Ιθάκη!...».



Οι Βενετσιάνοι έκαναν ό,τι ήθελαν, Γαληνοτάτη Δημοκρατία - Αυτοκρατορία ήταν, Όμηρο γιατί δεν διάβασαν;
Και οι Αθηναίοι τα ίδια είχαν κάνει και δεν στέριωσε: ερήμωσε - χάθηκε!
Αυτό είναι και η αιτία που δημιουργήθηκαν εδώ και σχεδόν 100 χρόνια 60 διαφορετικές θεωρίες!
Είναι ένα παγκόσμιο ρεκόρ και μάλιστα, οι περισσότερες διατυπωμένες από ερευνητές χωρίς κίνητρο. Μόνο από την αγάπη προς το κείμενο του Ομήρου…
...Της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, που είναι γραμμένη με τόση ειλικρίνεια και η οποία παραθέτει μετά τόσους αιώνες πληροφορίες αληθινές που επιβεβαιώνονται από την αρχαιολογική σκαπάνη, ενώ συγχρόνως διασταυρώνονται από πηγές έξω ελληνικές όπως οι Αιγύπτιοι και οι Χετταίοι.​

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πολλά αρχαία ονόματα της Κεφαλλονιάς σώθηκαν με την κατάληξη -κλάτα ή χωρίς το -ΤΑ απλά ως -ΚΛΙ. Το -κλα πάντα προέρχεται από το κλέος (=δόξα - φήμη) ή το έκλυε (=ακουγόταν) της Ομηρικής διαλέκτου! Δηλαδή ένας τόπος ακουστός για κάτι… π.χ. Φαρακλάτα, Ρατζακλί, Κουρουκλάτα, Αράκλι. Ακόμα και Θέ-κλη, περιοχή που δεσπόζει με Θέα.​
Που θέλω να καταλήξω; Η λατινική λέξη TEACCHI = Θιάκι ΔΕΝ είναι βέβαιο ότι προέρχεται από το «ΙΘΑΚΗ». Άνετα μπορεί να έχει προκύψει από την Ελληνική λέξη θέαση, για τον τόπο που έχει ΘΕΑ ΛΟΓΩ ΥΨΟΜΕΤΡΟΥ!!​

Τι δεν άρεσε λοιπόν σε τόσους ερευνητές και άρχισαν να ψάχνουν;​
-Ότι η σημερινή Ιθάκη είναι απόκρημνη, δύσβατη, «χωμένη» στην αγκαλιά της επιβλητικής Κεφαλονιάς. ΔΕΝ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ, δεν έχει «όμορφα δειλινά» καλυπτόμενη στη δύση της από τη Σάμη, την Πύλαρο και την Έρυσσο του νομού Κεφαλληνίας. Δεν είναι ΕΥΔΕΙΕΛΟΣ!​
…Δεν είναι ΧΑΜΗΛΗ - χθαμαλή.​
…Επίσης -το οποίο λειτουργεί και ως χαριστική βολή-, ΔΕΝ είναι το πλέον ΔΥΤΙΚΟ σημείο της Αυτοκρατορίας του Οδυσσέα. Δεν κείται προς ΖΟΦΟΝ!​
Ήταν μια χονδροειδής διοικητική απόφαση για πολιτικούς λόγους.​
Όπως αναρωτιόταν η φιλόλογος κ. Αγγελική Ζολώτα στο βιβλίο ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ:​
"-Γεωγραφικά η ονομαζόμενη Ιθάκη είναι ικανή να στηρίξει την ύπαρξη ενός αρχαίου βασιλείου; Έχει χώρους εύκολους για περπάτημα, για επικοινωνία, για αμπέλια, για υποστατικά με χοίρους, για ήσυχα ρυάκια;​
…Απέναντι υπάρχει η Κεφαλληνία με τη μεγάλη σε έκταση και ήμερη Παλική χερσόνησο. Γιατί να μην προτιμηθεί αυτή από έναν αρχαίο τολμηρό ηγέτη;​
…Πού ταιριάζουν οι περιγραφές της Οδύσσειας;​
…Οι αποστάσεις, τα λιμανάκια;​
…Ο βατός τόπος για εύκολο περπάτημα και γρήγορη άφιξη;​
…Τι ακριβώς δείχνουν οι μεταναστευτικές κινήσεις των πληθυσμών;"​

Όπως ρωτάει συνεχώς ο απλός κόσμος:
-Θα άφηναν οι Κεφαλλονίτες και οι Ζακυνθινοί μαζί με το Δουλίχι, έστω ένα μήνα κάποιο Θιακό να τους κηδεμονεύσει όπως επί 20 χρόνια ο Οδυσσέας που δεν είχε ακόμα χάσει το θρόνο του;​
Και απαντώ εγώ:


-Ναι, μόνο αν είχε ανακαλύψει πυρηνικά όπλα!!!
Και θα παρενέβαινε ένας Θιακός:
-Μα οι μνηστήρες στην πραγματικότητα θέλαν μόνο την Πηνελόπη!
Και θα ξανααπαντούσα:
-Όμως ο πιο θρασύς, ο Αντίνοος, ήθελε και το παλάτι, πράγμα που στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ εκλαμβάνεται ως ύβρις!...
Και εν τέλει, ρωτώ όλους εσάς: Αυτό το ανυπέρβλητο παλάτι που διαμένει η «θεά», η διεκδικούμενη από 108 μνηστήρες υπάρχει περίπτωση να βρεθεί στο Θιάκι;
Και ένας τέτοιος διάσημος βασιλικός οίκος πού ενταφίαζε τους ηγεμόνες του;
...Στα Μαζαρακάτα της Κεφαλονιάς; …στα Τζαννάτα; …ή μήπως στην Κοντογεννάδα;
Μόνο στη Δήλο αργότερα διαπιστώνεται ταφή σε διπλανό νησί!
Άρα έχω δίκιο για τα πυρηνικά όπλα: Οι ηγέτες της τότε Ιθάκης ήταν πολύ μπροστά. Είχαν εγκαινιάσει την καύση των νεκρών, για να μην έχει βρεθεί στο Θιάκι κανένας τάφος Μυκηναϊκός.
Όλοι οι ηγέτες πλην ενός… Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ!
Αυτός σαν πολυμήχανος δραπέτευσε του εθίμου, πήρε τον ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟ του και ετάφη στα Τζαννάτα Πρόννων Κεφαλληνίας!!

Ας μην επανερχόμαστε σε λεπτομέρειες. Η απόδειξη ότι ο Τάφος του Οδυσσέα είναι στα Τζαννάτα υπάρχει στο παράρτημα του βιβλίου ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ, σελ. 346-357.​
Στο βιβλίο Ο ΣΑΜΙΚΟΣ αυτό λαμβάνεται ως δεδομένο για να ερμηνευτούν γεγονότα της Α΄ μεταναστευτικής περιόδου.​
Συνεπώς, επειδή κατά τον Μάντη Τειρεσία, ο Οδυσσέας πάει κωπηλατώντας μακριά από τη Γη του και φτιάχνει τον Τάφο του… Επειδή καρφώνει στον ΤΥΜΒΟ το κουπί και άρα γυρίζει με τα πόδια σπίτι, το βασίλειό του δεν ήταν δυστυχώς πάνω στο σημερινό Θιάκι αλλά κάπου στην Κεφαλονιά.​
Η ανάμειξη του Μάντη Τειρεσία καθιστά την υπόθεση αυτή Ιερή. Κατά συνέπεια είναι ιεροσυλία τόσα χρόνια να μην αφήνουμε τον Οδυσσέα να βρει την ΙΘΑΚΗ του επί ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΚΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.

«Εἲμ᾿ Ὀδυσσεύς Λαερτιάδης, ὃς πᾱσι δόλοισιν
ἀνθρώποισι μέλω, καί μευ κλέος οὐρανὸν ἵκει.
Ναιετάω δ᾿ Ἰθάκην εϋδείελον· ἐν δ᾿ ὂρος αὐτῇ
Νήριτον εἰνοσίφυλλον, ἀριπρεπές· ἀμφὶ δὲ νῆσοι
πολλαὶ ναιετάουσι μάλα σχεδὸν ἀλλήλῃσιν,
Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ὑλήεσσα Ζάκυνθος.
Αὐτὴ δε χθαμαλὴ πανυπερτάτη εἰν ἁλὶ κεῖται
πρὸς ζόφον, αἱ δέ τ᾿ ἂνευθε πρὸς ἠῶ τ᾿ ἠέλιόν τε,
τρηχεῖ ᾿ , ἀλλ᾿ ἀγαθὴ κουροτρόφος· οὔ τοι ἐγώ γε
ἧς γαίης δύναμαι γλυκερώτερον ἂλλο ἰδέσθαι».
Μετάφραση:
Είμ’ Οδυσσέας ο γιος του Λαέρτη, που σ’ όλους τους ανθρώπους
με δόλους μελετώ, και η δική μου δόξα στον ουρανό έχει φτάσει.
Και μένω στην Ιθάκη την ΚΑΛΟΔΕΙΛΙΝΑΤΗ· κι ενώπιον βουνό
το Νήριτο βαθύσκιωτο, το μεγαλοπρεπές. Και γύρω του νησιά
πολλά που κατοικούνται δίπλα το ’να με τ’ άλλο,
και το Δουλίχι κι η Σάμη κι η Ζάκυνθος η δασωμένη.
Κι ετούτη ΧΑΜΗΛΗ και ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΗ μέσα στη θάλασσα
στα ΔΥΤΙΚΑ, και κείνες κατ’ αντίθεση προς Ήλιο και Ανατολή.
Τραχιά μα τρέφει ΑΝΔΡΕΣ· απ’ την οποία βέβαια εγώ
στη γη άλλο γλυκύτερο δεν δύναμαι να αντικρίσω.
Οδύσσεια ι 19-28​

Το άρθρο αυτό μεταδόθηκε ραδιοφωνικά την Τετάρτη 27-8-2008 από την Ελεύθερη Ραδιοφωνία Κεφαλλονιάς σε εκπομπή του δημοσιογράφου Γιάννη Ζερβού με θέμα τα δέκα χρόνια της Θεωρίας του Νίκου ΛΙΒΑΔΑ Τουμασάτου με τίτλο «ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ, Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΙΘΑΚΗΣ. Όμηρος και Οδυσσέας οι Κεφαλλήνες». Στα τέλη του 2008, έγινε κεφάλαιο του βιβλίου «ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ είναι η ΠΑΛΙΚΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ».​
1590884979221.png

1590885158882.png

1590885079923.png



 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπλουζα Κάτω μέρος