Άρθρα
Αρθρογράφοι
Φόρουμ
Νέες δημοσιεύσεις
Αναζήτηση στο Φόρουμ
Τι νέα
Νέες δημοσιεύσεις
Νέες δημοσιεύσεις προφίλ
Τελευταία δραστηριότητα
Μέλη
Εγγεγραμμένα μέλη
Τρέχοντες επισκέπτες
Νέες δημοσιεύσεις προφίλ
Δημοσιεύσεις προφίλ αναζήτησης
Σύνδεση
Ελληνικά
Language Chooser
English (US)
Ελληνικά
Español
Τι νέα
Αναζήτηση
Αναζήτηση
Αναζήτηση τίτλων μόνο
Με:
Νέες δημοσιεύσεις
Αναζήτηση στο Φόρουμ
Μενού
Σύνδεση
Install the app
Εγκαθιστώ
Φόρουμ
Ομηρική Ιθάκη - Η Γεωγραφία της Οδύσσειας
Ομήρου Οδύσσεια - Αναλύσεις ραψωδιών
Ραψωδία κ΄ - ΤΟ ''ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ'': Αίολος, Λαιστρυγόνες, Κίρκη
Ραψωδίες ι' και κ'. Ο Κύκλωψ είχε δυο μάτια και άλλες παραποιήσεις. Ο Αίολος είναι στη Filfla της Μάλτας και όχι στα Λιπάρια νησιά της Ιταλίας.
Η JavaScript είναι απενεργοποιημένη. Για καλύτερη εμπειρία, παρακαλούμε ενεργοποιήστε το JavaScript στον browser σας πριν προχωρήσετε.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Απάντηση στο θέμα
Μήνυμα
<blockquote data-quote="Νικόλαος Καμπάνης - Mentor" data-source="post: 104" data-attributes="member: 4"><p style="text-align: center"><strong>Ο Κύκλωψ είχε κανονικότατα δυο μάτια. Το παλούκι στο μάτι του ήταν μόνο μια οργιά και τοποθετήθηκε κάθετα σαν κατάρτι, όπως ήταν ανάσκελα.</strong></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">[P]Δεν καταλαβαίνω, ποια εποχή, κάποιοι παρανόησαν και νόμιζαν και <strong>παραπληροφόρησαν τον κόσμο ότι ο Κύκλωψ είχε ένα μάτι</strong>. Τέτοια τέρατα δεν έχει αποκαλύψει ακόμα η Παλαιοντολογία.[/P]</p> <p style="text-align: center">"... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Πάντα δέ οἱ βλέφαρ’ ἀμφὶ καὶ ὀφρύας εὗσεν ἀυτμὴ</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">γλήνης καιομένης, σφαραγεῦντο δὲ οἱ πυρὶ ρίζαι</span></strong>. ..."</p> <p style="text-align: center">Ομήρου Οδύσσεια ι' 389-390</p> <p style="text-align: center">... <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Όλα γύρω τα βλέφαρα αμφί κι όλα τα φρύδια τα σκέπασε η κάπνα</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">της γλύνας που καιγόταν, κι οι ρίζες τσιτσιρίζανε απ’ τη φωτιά</span></strong>. ...</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="text-align: justify">Τελικά, η πυράκτωση είχε γίνει με σκοπό να καταστραφεί και το δεύτερο μάτι, μια που η καταστροφή του άλλου, θα είχε επιτευχθεί με την αρχική διάτρηση.</p> <p style="text-align: justify">Ο Όμηρος, πουθενά στα έπη δεν διαφαίνεται ως σαδιστής !</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">[P]Λίγες ώρες πριν ο Οδυσσέας είχε ανακαλύψει το μέγα ρόπαλο χλωρό, ίσα μ' ένα κατάρτι, από το οποίο απέκοψε <strong>το παλούκι μήκους μιας οργιάς</strong>, που θα έχωνε στο μάτι του Κύκλωπα:[/P]</p> <p style="text-align: center">"...<span style="color: rgb(226, 80, 65)"> <strong>εἴ πως τισαίμην, δοίη δέ μοι εὖχος Ἀθήνη,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἥδε δέ μοι κατὰ θυμὸν ἀρίστη φαίνετο βουλή</span>.</strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(85, 57, 130)">Κύκλωπος γὰρ ἔκειτο μέγα ῥόπαλον παρὰ σηκῷ</span>,</strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">χλωρόν ἐλαΐνεον· τὸ μὲν ἔκταμεν, ὄφρα φοροίη</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>αὐανθέν. Τὸ μὲν ἄμμες ἐίσκομεν εἰσορόωντες</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ὅσσον θ’ ἱστὸν νηὸς ἐεικοσόροιο μελαίνης,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>φορτίδος εὐρείης, ἥ τ’ ἐκπεράᾳ μέγα λαῖτμα·</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> τόσσον ἔην μῆκος, τόσσον πάχος εἰσοράασθαι</span>.</strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(85, 57, 130)">Τοῦ μὲν ὅσον τ’ ὄργυιαν ἐγὼν ἀπέκοψα</span> <span style="color: rgb(226, 80, 65)">παραστὰς</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">καὶ παρέθηχ’ ἑτάροισιν, ἀποξῦσαι δὲ κέλευσα</span></strong>. ..."</p> <p style="text-align: center">Ομήρου Οδύσσεια ι' 317-326</p> <p style="text-align: center">... <span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>πώς να εκδικηθώ, κι ευχόμουνα η Αθηνά σ’ εμένανε να δώσει.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Και τούτη μου εφαίνετο μες στην ψυχή η άριστη απόφαση.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(44, 130, 201)">Διότι μέγα ρόπαλο προς τον σηκό βρισκότανε του Κύκλωπα</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">από ελιά χλωρό· και το απέκτησε αυτό, να το κρατά</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">σαν ξεραθεί. Και τούτο εκτιμούσαμε εμείς κοιτάζοντας καλά</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">κι όσο κατάρτι καραβιού με είκοσι κουπιά</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">μεγάλης φορτηγίδας, κι η που μεγάλα πλάτη διασχίζει·</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">τόσο ήτανε στο μήκος, τόσο φαινότανε στο πάχος.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(44, 130, 201)">Κι εγώ από αυτό όση οργιά απέκοψα στεκόμενος </span><span style="color: rgb(65, 168, 95)">κοντά</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>και στους συντρόφους το παρέδωσα, και ν’ αποξύσουν τους διέταξα</strong></span>. ...</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]568[/ATTACH] <span style="color: rgb(243, 121, 52)"><strong>Η ΤΥΦΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΩΠΑ. Καιρετανή υδρία, 530-520 π.Χ. Ρώμη, Εθνικό Μουσείο των Ετρούτσκων Villa Giulia.</strong></span></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">[P]Και ερχόμαστε πάλι στην επίμαχη στιγμή της τύφλωσης και πόσο αδιάβαστοι, από Οδύσσεια ήταν οι αρχαίοι μας πρόγονοι της κλασσικής αρχαιότητας. Δείτε εδώ χάλι αδιόρθωτο. Το μέγα ρόπαλο ολόκληρο και όχι σε μήκος μιας οργιάς και ο Κύκλωψ καθιστός... <strong>Το παλούκι στο μάτι του ήταν μόνο μια οργιά και τοποθετήθηκε κάθετα σαν κατάρτι, όπως ήταν ανάσκελα</strong>:[/P]</p> <p style="text-align: center">"... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Οἱ μὲν μοχλὸν ἑλόντες ἐλάινον, ὀξὺν ἐπ’ ἄκρῳ,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ὀφθαλμῷ ἐνέρεισαν· </strong></span><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>ἐγὼ δ’ ἐφύπερθεν ἐρεισθεὶς</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>δίνεον, ὡς ὅτε τις τρυπῷ δόρυ νήιον ἀνὴρ</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>τρυπάνῳ</strong></span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>, οἱ δέ τ’ ἔνερθεν ὑποσσείουσιν ἱμάντι</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ἁψάμενοι ἑκάτερθε, τὸ δὲ τρέχει ἐμμενὲς αἰεί.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>Ὧς τοῦ ἐν ὀφθαλμῷ πυριήκεα μοχλὸν ἑλόντες</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">δινέομεν, τὸν δ’ αἷμα περίρρεε θερμὸν ἰόντα</span></strong>. ..."</p> <p style="text-align: center">Ομήρου Οδύσσεια ι' 382-388</p> <p style="text-align: center">... <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Ετούτοι μεν σηκώνοντας το ξύλο της ελιάς, το μυτερό στην άκρη</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>μπήξαν στο μάτι· </strong></span><span style="color: rgb(41, 105, 176)"><strong>εγώ δε πάνω αφού κρεμάστηκα</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(41, 105, 176)"><strong>το γύριζα, σαν ξύλινο εξάρτημα που ναύτης το τρυπά</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(41, 105, 176)"><strong>με το τρυπάνι</strong></span><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>, κι άλλοι τραβούν 'πο κει ιμάντα από κάτω</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>“παίζοντας” ρυθμικά, και τούτο τρέχει πάντοτε χωρίς να σταματά.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Όπως σ’ αυτόν το καυτερό παλούκι μες στο μάτι</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">γυρίζαμε, το αίμα αυτού και έρρεε επάνω του θερμό</span></strong>. ...</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><strong>Ο Αίολος είναι στη Filfla της Μάλτας και όχι στα Λιπάρια νησιά της Ιταλίας.</strong></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">[P]Από τον Αίολο, κοντά στα Λιπάρια νησιά βορείως της Σικελίας, κατευθύνθηκαν αρχικά στην Ιθάκη κατ’ ευθείαν και με δυτικό άνεμο. Ενώ άνοιγαν τον ασκό, έβλεπαν το χώμα της πατρίδας και μετά ο άνεμος τους ξαναέφερε πίσω στον Αίολο. Από εκεί που τοποθετείται στον χάρτη ο Αίολος, πώς θα πάει στην Ιθάκη κατ’ ευθείαν; Η Σκύλλα και η Χάρυβδη απεργούν; Και στην επιστροφή, πώς βρήκαν την «τρύπα» της Μεσσήνας, 12 πλοία, κακήν κακώς; Η Σκύλλα και η Χάρυβδη αυτή τη φορά είχαν στάσεις εργασίας;[/P]</p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]471[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="margin-left: 20px">Τελευταία ερώτηση. Είπε κανείς ότι η Οδύσσεια είναι ταξιδιωτικό γραφείο και θα πρέπει τα κρουαζιερόπλοια να κάνουν όλα τούτα στο χάρτη;</p> <p style="margin-left: 20px">Έναν νόστο ζήταγε ο δυστυχής.’’</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]470[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(41, 105, 176)">Η δική μας εισήγηση επί του θέματος</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(41, 105, 176)"></span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(41, 105, 176)"></span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(41, 105, 176)">ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ επί της ραψωδίας κ'</span></strong></p> <table style='width: 100%'><tr><td>κ'<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 137<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 556<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> </td><td>31<br /> <br /> <br /> 41<br /> <br /> <br /> 50<br /> <br /> <br /> 60<br /> <br /> <br /> 123<br /> <br /> <br /> -139<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 164<br /> <br /> <br /> 177<br /> <br /> <br /> 198<br /> <br /> <br /> 203<br /> <br /> <br /> 208<br /> <br /> <br /> 211<br /> <br /> <br /> 233<br /> <br /> <br /> 238<br /> <br /> <br /> 247<br /> <br /> <br /> 253<br /> <br /> <br /> 264<br /> <br /> <br /> 266<br /> <br /> <br /> 272<br /> <br /> <br /> 290<br /> <br /> <br /> 295<br /> <br /> <br /> 301<br /> <br /> <br /> 303<br /> <br /> <br /> 311<br /> <br /> <br /> 315<br /> <br /> <br /> 322<br /> <br /> <br /> 327<br /> <br /> <br /> 439<br /> <br /> <br /> 467<br /> <br /> <br /> 479<br /> <br /> <br /> 510<br /> <br /> <br /> 516<br /> <br /> <br /> 530<br /> <br /> <br /> 533<br /> <br /> <br /> 538<br /> <br /> <br /> 553<br /> <br /> <br /> -557<br /> <br /> <br /> <br /> 566<br /> <br /> </td><td>"... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἔνθ’ ἐμὲ μὲν γλυκὺς ὕπνος ἐπήλυθε</span><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> κεκμηῶτα</span>,</strong> ..."<br /> Η λέξη κάματος και η προέλευσή της: "...<strong>κεκμηῶτα</strong> ..."<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">ληίδος, ἡμεῖς δ’ αὖτε<strong> ὁμὴν </strong>ὁδὸν ἐκτελέσαντες</span> <strong> ..."</strong><br /> "...<strong> ὁμὴν </strong>..."= την ίδιαν = ομού<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἐγρόμενος </span></strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">κατὰ θυμὸν ἀμύμονα μερμήριξα</span>, ..."<br /> "... ἐγρόμενος ...", η προέλευση της λέξης <strong>αγουροξυπνημένος</strong>.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">βῆν εἰς Αἰόλου κλειτὰ δώματα· τὸν δὲ </span><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">κίχανον</span></strong> ..."<br /> O Don <strong>Quijote</strong> του Θερβάντες, αναζητά και ταξιδεύει με σκοπό <strong>να συναντήσει</strong> τη Dulci-νέα<br /> <br /> "..<span style="color: rgb(226, 80, 65)">.<strong> ἀνδρῶν τ’ ὀλλυμένων</strong> νηῶν θ’ ἅμα </span><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἀγνυμενάων·</span></strong> ..."<br /> "... <strong>ὀλλυμένων </strong>...." = χαμένων μέσα σε αλλαλαγμούς και, "... <strong>ἀγνυμενάων</strong> ...", πιθανόν η προέλευση της λέξης <strong>αγνοουμένων </strong>.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(184, 49, 47)"><strong>αὐτοκασιγνήτη ὀλοόφρονος Αἰήταο·<br /> ἄμφω δ’ ἐκγεγάτην φαεσιμβρότου Ἠελίοιο<br /> μητρός τ’ ἐκ Πέρσης, τὴν Ὠκεανὸς τέκε παῖδα</strong></span><strong>. </strong>..."<br /> Ομηρική ανάλυση περί άλλων θρησκειών<br /> <br /> "...<span style="color: rgb(226, 80, 65)"> Τῷ δ’ ἐγὼ ἐμβαίνων δόρυ χάλκεον ἐξ</span><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> ὠτειλῆς</span></strong> ..."<br /> "... ἐξ<strong> ὠτειλῆς</strong> ..." = από την πληγή.<br /> <br /> "...<span style="color: rgb(226, 80, 65)"> μνησόμεθα βρώμης, μηδὲ<strong> τρυχώμεθα </strong>λιμῷ</span>.<strong>”</strong> ..."<br /> "... <strong>τρυχώμεθα </strong>λιμῷ ..." = <strong>μας έτρωγε</strong> η πείνα. Δηλαδή από τ<strong>ο τρύχομαι</strong> προέρχεται το '<strong>τρώγομαι</strong>';<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">Ὧς ἐφάμην, τοῖσιν δὲ<strong> κατεκλάσθη </strong>φίλον ἦτορ</span> ...'''<br /> Με λίγα λόγια, "τά 'κλασαν" από το φόβο τους, όπως και στον στίχο 566<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">Αὐτὰρ ἐγὼ δίχα πάντας<strong> ἐυκνήμιδας </strong>ἑταίρους</span> ..."<br /> "... ἐυκνήμιδας ..." σημαίνει μάλλον ότι οι σύντροφοι είναι σε παράταξη φορώντας κνημίδες.<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">βῆ δ’ ἰέναι, ἅμα τῷ γε δύω καὶ εἴκοσ’ ἑταῖροι</span></strong> ..."<br /> Μαζί με τον Οδυσσέα και τον Ευρύλοχο το πλήρωμα ήταν σαράντα έξη (46).<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ξεστοῖσιν λάεσσι, περισκέπτῳ ἑνὶ χώρῳ·</span></strong> ..."<br /> Η περιγραφή αυτή αποκαλύπτει πως το παλάτι της Κίρκης ήταν ένα μεγαλιθικό μνημείο όπως η Mnaidra !<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Εἷσεν </span></strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">δ’ εἰσαγαγοῦσα<strong> κατὰ </strong>κλισμούς τε θρόνους τε,</span> ..."<br /> Εἷσεν ... κατὰ = κατὰ - Εἷσεν = Κάθισε<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ῥάβδῳ πεπληγυῖα </span></strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">κατὰ συφεοῖσιν ἐέργνυ.</span> ..."<br /> "... ῥάβδῳ πεπληγυῖα ..." δεν σημαίνει κατ' ανάγκην μαγικό ραβδί, αλλά γενικά <strong>υποτίμηση</strong>.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">κῆρ ἄχεϊ μεγάλῳ<strong> βεβολημένος· ἐν</strong> δέ οἱ ὄσσ</span>ε ..."<br /> "... <strong>βεβολημένος</strong> ..." = αποσβολωμένος, ενώ ο Ομηρικός τύπος θυμίζει το επί το λαϊκότερον: 'πυροβολημένος' = βεβλημένος<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ξεστοῖσιν λάεσσι, περισκέπτῳ ἐνὶ χώρῳ</span></strong> ..."<br /> Βρισκόμαστε σε κάποιο μεγαλιθικό στην Cirkewwa. Malta και πάλι Μάλτα. Εδώ φανταζόμαστε κάτι σαν τη Mnaidra !<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">Αὐτὰρ ὅ γ’ </span><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἀμφοτέρῃσι λαβὼν ἐλλίσσετο γούνων</span></strong> ..."<br /> "... <strong>ἐλλίσσετο</strong> ..." , από αυτό: "...τ' <strong>ἐλλίσσετο</strong> ...", και τελικά: <strong>Τυλίχτηκε</strong>...<br /> <br /> "... <strong>“</strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Μή<strong> μ’ ἄγε</strong> κεῖσ’ ἀέκοντα, διοτρεφές, ἀλλὰ λίπ’ αὐτοῦ</span>· ..."<br /> Μη με τραβάς, ",... Μή<strong> μ’ ἄγε</strong> ...." και από αυτό η λέξη<strong> μάγισσα</strong> !<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἔσθων καὶ πίνων κοίλῃ παρὰ νηὶ μελαίνῃ</span>·</strong> ..."<br /> Εδώ, με λεπτούς λογοτεχνικούς χειρισμούς, ο Όμηρος, με τη λέξη "... <strong>κοίλῃ</strong> ..." υπονοεί ότι γύρω από<strong> φωτιά</strong> έτρωγαν και έπιναν.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">Τεύξει τοι<strong> κυκεῷ,</strong> βαλέει δ’ ἐν φάρμακα σίτῳ</span>. ..."<br /> Ο κυκεών είναι μια συσκευή που χτυπάμε 'κυκ...' το μείγμα γύρω - γύρω, '...εών', δηλαδή <strong>ανακατεύουμε</strong><br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Κίρκῃ ἐπαῖξαι</span></strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">, ὥς τε κτάμεναι μενεαίνων</span>. ..."<br /> Ο Ερμής λέει στον Οδυσσέα να επιτεθεί στην Κίρκη: "... <strong>ἐπαῖξαι</strong> ...", δηλαδή 'να της '<strong>την πέσει</strong>'.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">μή σ’ ἀπογυμνωθέντα κακὸν καὶ<strong> ἀνήνορα </strong>θείῃ</span>.<strong>”</strong> ..."<br /> "...<strong> ἀνήνωρ</strong> ..."= ανίκανος σεξουαλικά.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἐκ γαίης ἐρύσας καί μοι<strong> φύσιν αὐτοῦ </strong>ἔδειξεν</span><strong>.</strong> ..."<br /> Την "... φύσιν αὐτοῦ ...". Όπως το λέμε και σήμερα.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἔνθα στὰς<strong> ἐβόησα</strong>, θεὰ δέ μοι ἔκλυεν αὐδῆς</span>. ..."<br /> Δεν αποκλείεται η λέξη εβόγκηξα να προέρχεται από αυτό εδώ το "... ἐβόησα ..."<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">καλοῦ<strong> δαιδαλέου</strong>· ὑπὸ δὲ θρῆνυς ποσὶν ἦεν</span>· ..."<br /> Δαίδαλον σημαίνει σκαλισμένο και Δαίδαλος είναι αυτός που σκαλίζει (στο ξύλο) έργα τέχνης.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">Κίρκῃ<strong> ἐπήιξα, </strong>ὥς τε κτάμεναι μενεαίνων</span>. ..."<br /> Ο Οδυσσέας επιτίθεται στην Κίρκη και περιγράφει: "... <strong>ἐπήιξα</strong> ...", δηλαδή 'της '<strong>την επεσα</strong>'.<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">οὐδὲ γὰρ οὐδέ τις </span></strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἄλλος ἀνὴρ τάδε φάρμακ’ ἀνέτλη</span><strong>,</strong> ..."<br /> "... οὐδὲ γὰρ οὐδέ τις ...". Διπλή άρνηση, σύγχρονος πλεονασμός.<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">σπασσάμενος τανύηκες ἄορ παχέος παρὰ μηροῦ,</span></strong> ..."<br /> "... μάχ' <strong>ἄορ</strong> ..." = ξίφος μάχης = μαχαίρι<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">Ἔνθα μὲν ἤματα πάντα<strong> τελεσφόρον</strong> εἰς ἐνιαυτὸν</span><strong>·</strong> ..."<br /> "... <strong>τελεσφόρον</strong> ...". Λέμε τελεσφόρησαν οι ενέργειες, φτάσαμε στο τέλος. Ηώς-φόρος, το τέλος της νύχτας, Εωσφόρος.<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">οἱ μὲν κοιμήσαντο κατὰ μέγαρα σκιόεντα</span></strong> ..."<br /> Οι σύντροφοι κοιμούνται επιτέλους κάτω από στέγη, αντίθετα με το παρελθόν που κοιμόντουσαν πάντα στο ύπαιθρο.<br /> <span style="color: rgb(226, 80, 65)"><br /> "... μακραί τ’ αἴγειροι καὶ ἰτέαι</span><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> ὠλεσίκαρποι,</span></strong> ..."<br /> "... ὠλεσίκαρποι ...", όπως και οι νεκροί, χωρίς καρπό.<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἔνθα δ’ ἔπειθ’, ἥρως,<strong> χριμφθεὶς</strong> πέλας, ὥς σε κελεύω</span>, ..."<br /> "... <strong>χριμφθεὶς</strong> ..." = αφού στριμωχθείς. Ηχητικό ρήμα, το οποίο αναδεικνύει και τους θορύβους της τριβής !<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ψυχαὶ ἐλεύσονται νεκύων κατατεθνηώτων</span>.</strong> ..."<br /> Η προέλευση του ονόματος <strong>ΕΛΕΥΣΙΣ </strong>ή<strong> ΕΛΕΥΣΙΝΑ, τόπος όπου προσκαλούσαν τις ψυχές </strong>...<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">δείραντας κατακῆαι,</span><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> ἐπεύξασθαι δὲ θεοῖσιν</span>,</strong> ..."<br /> ...Θα ευχηθεί επιπλέον, θα κάνει επαυξημένες προσευχές για τους θεούς.<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Ἔνθα τοι αὐτίκα μάντις ἐλεύσεται, ὄρχαμε λαῶν,</span></strong> ..."<br /> ... Είναι "... <strong>ὄρχαμος λαῶν</strong> ...", γιατί ο Οδυσσέα κάνει την υπέρβαση να κατέβει στον Κάτω Κόσμο !<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἄλκιμος ἐν πολέμῳ οὔτε φρεσὶν ᾗσιν</span><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> ἀρηρώς</span></strong> ..."<br /> Από το "... φρεσὶν...ἀρηρώς ..." το τετρηρώς και συνεπώς αυτό που λέμε 'τα έχει τετρακόσια'<br /> <br /> "... <span style="color: rgb(226, 80, 65)">Κινυμένων δ’ ἑτάρων ὅμαδον καὶ <strong>δοῦπον </strong>ἀκούσας<br /> ἐξαπίνης <strong>ἀνόρουσε</strong> καὶ ἐκλάθετο φρεσὶν ᾗσιν</span> ..."<br /> "... δοῦπος ...", ο<strong> γδούπος</strong> και από το "... ἀνόρουσε ..." το ἀνόρο-ξύπνησε ή <strong>αγουροξύπνησε</strong>.<br /> <br /> "... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Ὧς ἐφάμην, τοῖσιν δὲ κατεκλάσθη φίλον ἦτορ</span>·</strong> ..."<br /> Με λίγα λόγια, "τά 'κλασαν" από το φόβο τους, όπως και στον στίχο198</td></tr></table> <p style="text-align: center"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Νικόλαος Καμπάνης - Mentor, post: 104, member: 4"] [CENTER][B]Ο Κύκλωψ είχε κανονικότατα δυο μάτια. Το παλούκι στο μάτι του ήταν μόνο μια οργιά και τοποθετήθηκε κάθετα σαν κατάρτι, όπως ήταν ανάσκελα.[/B][/CENTER] [JUSTIFY] [P]Δεν καταλαβαίνω, ποια εποχή, κάποιοι παρανόησαν και νόμιζαν και [B]παραπληροφόρησαν τον κόσμο ότι ο Κύκλωψ είχε ένα μάτι[/B]. Τέτοια τέρατα δεν έχει αποκαλύψει ακόμα η Παλαιοντολογία.[/P][/JUSTIFY] [CENTER]"... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Πάντα δέ οἱ βλέφαρ’ ἀμφὶ καὶ ὀφρύας εὗσεν ἀυτμὴ γλήνης καιομένης, σφαραγεῦντο δὲ οἱ πυρὶ ρίζαι[/COLOR][/B]. ..." Ομήρου Οδύσσεια ι' 389-390 ... [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Όλα γύρω τα βλέφαρα αμφί κι όλα τα φρύδια τα σκέπασε η κάπνα της γλύνας που καιγόταν, κι οι ρίζες τσιτσιρίζανε απ’ τη φωτιά[/COLOR][/B]. ...[/CENTER] [INDENT][/INDENT] [JUSTIFY]Τελικά, η πυράκτωση είχε γίνει με σκοπό να καταστραφεί και το δεύτερο μάτι, μια που η καταστροφή του άλλου, θα είχε επιτευχθεί με την αρχική διάτρηση. Ο Όμηρος, πουθενά στα έπη δεν διαφαίνεται ως σαδιστής ! [P]Λίγες ώρες πριν ο Οδυσσέας είχε ανακαλύψει το μέγα ρόπαλο χλωρό, ίσα μ' ένα κατάρτι, από το οποίο απέκοψε [B]το παλούκι μήκους μιας οργιάς[/B], που θα έχωνε στο μάτι του Κύκλωπα:[/P][/JUSTIFY] [CENTER]"...[COLOR=rgb(226, 80, 65)] [B]εἴ πως τισαίμην, δοίη δέ μοι εὖχος Ἀθήνη,[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἥδε δέ μοι κατὰ θυμὸν ἀρίστη φαίνετο βουλή[/COLOR]. [COLOR=rgb(85, 57, 130)]Κύκλωπος γὰρ ἔκειτο μέγα ῥόπαλον παρὰ σηκῷ[/COLOR], [COLOR=rgb(226, 80, 65)]χλωρόν ἐλαΐνεον· τὸ μὲν ἔκταμεν, ὄφρα φοροίη[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]αὐανθέν. Τὸ μὲν ἄμμες ἐίσκομεν εἰσορόωντες ὅσσον θ’ ἱστὸν νηὸς ἐεικοσόροιο μελαίνης, φορτίδος εὐρείης, ἥ τ’ ἐκπεράᾳ μέγα λαῖτμα·[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)] τόσσον ἔην μῆκος, τόσσον πάχος εἰσοράασθαι[/COLOR]. [COLOR=rgb(85, 57, 130)]Τοῦ μὲν ὅσον τ’ ὄργυιαν ἐγὼν ἀπέκοψα[/COLOR] [COLOR=rgb(226, 80, 65)]παραστὰς καὶ παρέθηχ’ ἑτάροισιν, ἀποξῦσαι δὲ κέλευσα[/COLOR][/B]. ..." Ομήρου Οδύσσεια ι' 317-326 ... [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]πώς να εκδικηθώ, κι ευχόμουνα η Αθηνά σ’ εμένανε να δώσει.[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Και τούτη μου εφαίνετο μες στην ψυχή η άριστη απόφαση.[/COLOR] [COLOR=rgb(44, 130, 201)]Διότι μέγα ρόπαλο προς τον σηκό βρισκότανε του Κύκλωπα[/COLOR] [COLOR=rgb(65, 168, 95)]από ελιά χλωρό· και το απέκτησε αυτό, να το κρατά σαν ξεραθεί. Και τούτο εκτιμούσαμε εμείς κοιτάζοντας καλά κι όσο κατάρτι καραβιού με είκοσι κουπιά μεγάλης φορτηγίδας, κι η που μεγάλα πλάτη διασχίζει· τόσο ήτανε στο μήκος, τόσο φαινότανε στο πάχος.[/COLOR] [COLOR=rgb(44, 130, 201)]Κι εγώ από αυτό όση οργιά απέκοψα στεκόμενος [/COLOR][COLOR=rgb(65, 168, 95)]κοντά[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]και στους συντρόφους το παρέδωσα, και ν’ αποξύσουν τους διέταξα[/B][/COLOR]. ... [ATTACH type="full" alt="1617460920262.png"]568[/ATTACH] [COLOR=rgb(243, 121, 52)][B]Η ΤΥΦΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΩΠΑ. Καιρετανή υδρία, 530-520 π.Χ. Ρώμη, Εθνικό Μουσείο των Ετρούτσκων Villa Giulia.[/B][/COLOR][/CENTER] [JUSTIFY] [P]Και ερχόμαστε πάλι στην επίμαχη στιγμή της τύφλωσης και πόσο αδιάβαστοι, από Οδύσσεια ήταν οι αρχαίοι μας πρόγονοι της κλασσικής αρχαιότητας. Δείτε εδώ χάλι αδιόρθωτο. Το μέγα ρόπαλο ολόκληρο και όχι σε μήκος μιας οργιάς και ο Κύκλωψ καθιστός... [B]Το παλούκι στο μάτι του ήταν μόνο μια οργιά και τοποθετήθηκε κάθετα σαν κατάρτι, όπως ήταν ανάσκελα[/B]:[/P][/JUSTIFY] [CENTER]"... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Οἱ μὲν μοχλὸν ἑλόντες ἐλάινον, ὀξὺν ἐπ’ ἄκρῳ,[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]ὀφθαλμῷ ἐνέρεισαν· [/B][/COLOR][COLOR=rgb(147, 101, 184)][B]ἐγὼ δ’ ἐφύπερθεν ἐρεισθεὶς δίνεον, ὡς ὅτε τις τρυπῷ δόρυ νήιον ἀνὴρ τρυπάνῳ[/B][/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)][B], οἱ δέ τ’ ἔνερθεν ὑποσσείουσιν ἱμάντι ἁψάμενοι ἑκάτερθε, τὸ δὲ τρέχει ἐμμενὲς αἰεί. Ὧς τοῦ ἐν ὀφθαλμῷ πυριήκεα μοχλὸν ἑλόντες[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]δινέομεν, τὸν δ’ αἷμα περίρρεε θερμὸν ἰόντα[/COLOR][/B]. ..." Ομήρου Οδύσσεια ι' 382-388 ... [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Ετούτοι μεν σηκώνοντας το ξύλο της ελιάς, το μυτερό στην άκρη[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]μπήξαν στο μάτι· [/B][/COLOR][COLOR=rgb(41, 105, 176)][B]εγώ δε πάνω αφού κρεμάστηκα το γύριζα, σαν ξύλινο εξάρτημα που ναύτης το τρυπά με το τρυπάνι[/B][/COLOR][COLOR=rgb(65, 168, 95)][B], κι άλλοι τραβούν 'πο κει ιμάντα από κάτω “παίζοντας” ρυθμικά, και τούτο τρέχει πάντοτε χωρίς να σταματά. Όπως σ’ αυτόν το καυτερό παλούκι μες στο μάτι[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]γυρίζαμε, το αίμα αυτού και έρρεε επάνω του θερμό[/COLOR][/B]. ... [B]Ο Αίολος είναι στη Filfla της Μάλτας και όχι στα Λιπάρια νησιά της Ιταλίας.[/B][/CENTER] [JUSTIFY] [P]Από τον Αίολο, κοντά στα Λιπάρια νησιά βορείως της Σικελίας, κατευθύνθηκαν αρχικά στην Ιθάκη κατ’ ευθείαν και με δυτικό άνεμο. Ενώ άνοιγαν τον ασκό, έβλεπαν το χώμα της πατρίδας και μετά ο άνεμος τους ξαναέφερε πίσω στον Αίολο. Από εκεί που τοποθετείται στον χάρτη ο Αίολος, πώς θα πάει στην Ιθάκη κατ’ ευθείαν; Η Σκύλλα και η Χάρυβδη απεργούν; Και στην επιστροφή, πώς βρήκαν την «τρύπα» της Μεσσήνας, 12 πλοία, κακήν κακώς; Η Σκύλλα και η Χάρυβδη αυτή τη φορά είχαν στάσεις εργασίας;[/P][/JUSTIFY] [CENTER] [ATTACH type="full" alt="1612794214427.png"]471[/ATTACH] [/CENTER] [INDENT]Τελευταία ερώτηση. Είπε κανείς ότι η Οδύσσεια είναι ταξιδιωτικό γραφείο και θα πρέπει τα κρουαζιερόπλοια να κάνουν όλα τούτα στο χάρτη;[/INDENT] [INDENT]Έναν νόστο ζήταγε ο δυστυχής.’’[/INDENT] [CENTER] [ATTACH type="full" alt="1612794089654.png"]470[/ATTACH] [B][COLOR=rgb(41, 105, 176)]Η δική μας εισήγηση επί του θέματος ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ επί της ραψωδίας κ'[/COLOR][/B][/CENTER] [TABLE] [TR] [TD]κ' 137 556 [/TD] [TD]31 41 50 60 123 -139 164 177 198 203 208 211 233 238 247 253 264 266 272 290 295 301 303 311 315 322 327 439 467 479 510 516 530 533 538 553 -557 566 [/TD] [TD]"... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἔνθ’ ἐμὲ μὲν γλυκὺς ὕπνος ἐπήλυθε[/COLOR][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)] κεκμηῶτα[/COLOR],[/B] ..." Η λέξη κάματος και η προέλευσή της: "...[B]κεκμηῶτα[/B] ..." "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]ληίδος, ἡμεῖς δ’ αὖτε[B] ὁμὴν [/B]ὁδὸν ἐκτελέσαντες[/COLOR] [B] ..."[/B] "...[B] ὁμὴν [/B]..."= την ίδιαν = ομού "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἐγρόμενος [/COLOR][/B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]κατὰ θυμὸν ἀμύμονα μερμήριξα[/COLOR], ..." "... ἐγρόμενος ...", η προέλευση της λέξης [B]αγουροξυπνημένος[/B]. "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]βῆν εἰς Αἰόλου κλειτὰ δώματα· τὸν δὲ [/COLOR][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]κίχανον[/COLOR][/B] ..." O Don [B]Quijote[/B] του Θερβάντες, αναζητά και ταξιδεύει με σκοπό [B]να συναντήσει[/B] τη Dulci-νέα "..[COLOR=rgb(226, 80, 65)].[B] ἀνδρῶν τ’ ὀλλυμένων[/B] νηῶν θ’ ἅμα [/COLOR][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἀγνυμενάων·[/COLOR][/B] ..." "... [B]ὀλλυμένων [/B]...." = χαμένων μέσα σε αλλαλαγμούς και, "... [B]ἀγνυμενάων[/B] ...", πιθανόν η προέλευση της λέξης [B]αγνοουμένων [/B]. "... [COLOR=rgb(184, 49, 47)][B]αὐτοκασιγνήτη ὀλοόφρονος Αἰήταο· ἄμφω δ’ ἐκγεγάτην φαεσιμβρότου Ἠελίοιο μητρός τ’ ἐκ Πέρσης, τὴν Ὠκεανὸς τέκε παῖδα[/B][/COLOR][B]. [/B]..." Ομηρική ανάλυση περί άλλων θρησκειών "...[COLOR=rgb(226, 80, 65)] Τῷ δ’ ἐγὼ ἐμβαίνων δόρυ χάλκεον ἐξ[/COLOR][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)] ὠτειλῆς[/COLOR][/B] ..." "... ἐξ[B] ὠτειλῆς[/B] ..." = από την πληγή. "...[COLOR=rgb(226, 80, 65)] μνησόμεθα βρώμης, μηδὲ[B] τρυχώμεθα [/B]λιμῷ[/COLOR].[B]”[/B] ..." "... [B]τρυχώμεθα [/B]λιμῷ ..." = [B]μας έτρωγε[/B] η πείνα. Δηλαδή από τ[B]ο τρύχομαι[/B] προέρχεται το '[B]τρώγομαι[/B]'; "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]Ὧς ἐφάμην, τοῖσιν δὲ[B] κατεκλάσθη [/B]φίλον ἦτορ[/COLOR] ...''' Με λίγα λόγια, "τά 'κλασαν" από το φόβο τους, όπως και στον στίχο 566 "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]Αὐτὰρ ἐγὼ δίχα πάντας[B] ἐυκνήμιδας [/B]ἑταίρους[/COLOR] ..." "... ἐυκνήμιδας ..." σημαίνει μάλλον ότι οι σύντροφοι είναι σε παράταξη φορώντας κνημίδες. "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]βῆ δ’ ἰέναι, ἅμα τῷ γε δύω καὶ εἴκοσ’ ἑταῖροι[/COLOR][/B] ..." Μαζί με τον Οδυσσέα και τον Ευρύλοχο το πλήρωμα ήταν σαράντα έξη (46). "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ξεστοῖσιν λάεσσι, περισκέπτῳ ἑνὶ χώρῳ·[/COLOR][/B] ..." Η περιγραφή αυτή αποκαλύπτει πως το παλάτι της Κίρκης ήταν ένα μεγαλιθικό μνημείο όπως η Mnaidra ! "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Εἷσεν [/COLOR][/B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]δ’ εἰσαγαγοῦσα[B] κατὰ [/B]κλισμούς τε θρόνους τε,[/COLOR] ..." Εἷσεν ... κατὰ = κατὰ - Εἷσεν = Κάθισε "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ῥάβδῳ πεπληγυῖα [/COLOR][/B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]κατὰ συφεοῖσιν ἐέργνυ.[/COLOR] ..." "... ῥάβδῳ πεπληγυῖα ..." δεν σημαίνει κατ' ανάγκην μαγικό ραβδί, αλλά γενικά [B]υποτίμηση[/B]. "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]κῆρ ἄχεϊ μεγάλῳ[B] βεβολημένος· ἐν[/B] δέ οἱ ὄσσ[/COLOR]ε ..." "... [B]βεβολημένος[/B] ..." = αποσβολωμένος, ενώ ο Ομηρικός τύπος θυμίζει το επί το λαϊκότερον: 'πυροβολημένος' = βεβλημένος "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ξεστοῖσιν λάεσσι, περισκέπτῳ ἐνὶ χώρῳ[/COLOR][/B] ..." Βρισκόμαστε σε κάποιο μεγαλιθικό στην Cirkewwa. Malta και πάλι Μάλτα. Εδώ φανταζόμαστε κάτι σαν τη Mnaidra ! "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]Αὐτὰρ ὅ γ’ [/COLOR][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἀμφοτέρῃσι λαβὼν ἐλλίσσετο γούνων[/COLOR][/B] ..." "... [B]ἐλλίσσετο[/B] ..." , από αυτό: "...τ' [B]ἐλλίσσετο[/B] ...", και τελικά: [B]Τυλίχτηκε[/B]... "... [B]“[/B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Μή[B] μ’ ἄγε[/B] κεῖσ’ ἀέκοντα, διοτρεφές, ἀλλὰ λίπ’ αὐτοῦ[/COLOR]· ..." Μη με τραβάς, ",... Μή[B] μ’ ἄγε[/B] ...." και από αυτό η λέξη[B] μάγισσα[/B] ! "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἔσθων καὶ πίνων κοίλῃ παρὰ νηὶ μελαίνῃ[/COLOR]·[/B] ..." Εδώ, με λεπτούς λογοτεχνικούς χειρισμούς, ο Όμηρος, με τη λέξη "... [B]κοίλῃ[/B] ..." υπονοεί ότι γύρω από[B] φωτιά[/B] έτρωγαν και έπιναν. "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]Τεύξει τοι[B] κυκεῷ,[/B] βαλέει δ’ ἐν φάρμακα σίτῳ[/COLOR]. ..." Ο κυκεών είναι μια συσκευή που χτυπάμε 'κυκ...' το μείγμα γύρω - γύρω, '...εών', δηλαδή [B]ανακατεύουμε[/B] "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Κίρκῃ ἐπαῖξαι[/COLOR][/B][COLOR=rgb(226, 80, 65)], ὥς τε κτάμεναι μενεαίνων[/COLOR]. ..." Ο Ερμής λέει στον Οδυσσέα να επιτεθεί στην Κίρκη: "... [B]ἐπαῖξαι[/B] ...", δηλαδή 'να της '[B]την πέσει[/B]'. "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]μή σ’ ἀπογυμνωθέντα κακὸν καὶ[B] ἀνήνορα [/B]θείῃ[/COLOR].[B]”[/B] ..." "...[B] ἀνήνωρ[/B] ..."= ανίκανος σεξουαλικά. "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἐκ γαίης ἐρύσας καί μοι[B] φύσιν αὐτοῦ [/B]ἔδειξεν[/COLOR][B].[/B] ..." Την "... φύσιν αὐτοῦ ...". Όπως το λέμε και σήμερα. "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἔνθα στὰς[B] ἐβόησα[/B], θεὰ δέ μοι ἔκλυεν αὐδῆς[/COLOR]. ..." Δεν αποκλείεται η λέξη εβόγκηξα να προέρχεται από αυτό εδώ το "... ἐβόησα ..." "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]καλοῦ[B] δαιδαλέου[/B]· ὑπὸ δὲ θρῆνυς ποσὶν ἦεν[/COLOR]· ..." Δαίδαλον σημαίνει σκαλισμένο και Δαίδαλος είναι αυτός που σκαλίζει (στο ξύλο) έργα τέχνης. "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]Κίρκῃ[B] ἐπήιξα, [/B]ὥς τε κτάμεναι μενεαίνων[/COLOR]. ..." Ο Οδυσσέας επιτίθεται στην Κίρκη και περιγράφει: "... [B]ἐπήιξα[/B] ...", δηλαδή 'της '[B]την επεσα[/B]'. "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]οὐδὲ γὰρ οὐδέ τις [/COLOR][/B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἄλλος ἀνὴρ τάδε φάρμακ’ ἀνέτλη[/COLOR][B],[/B] ..." "... οὐδὲ γὰρ οὐδέ τις ...". Διπλή άρνηση, σύγχρονος πλεονασμός. "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]σπασσάμενος τανύηκες ἄορ παχέος παρὰ μηροῦ,[/COLOR][/B] ..." "... μάχ' [B]ἄορ[/B] ..." = ξίφος μάχης = μαχαίρι "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]Ἔνθα μὲν ἤματα πάντα[B] τελεσφόρον[/B] εἰς ἐνιαυτὸν[/COLOR][B]·[/B] ..." "... [B]τελεσφόρον[/B] ...". Λέμε τελεσφόρησαν οι ενέργειες, φτάσαμε στο τέλος. Ηώς-φόρος, το τέλος της νύχτας, Εωσφόρος. "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]οἱ μὲν κοιμήσαντο κατὰ μέγαρα σκιόεντα[/COLOR][/B] ..." Οι σύντροφοι κοιμούνται επιτέλους κάτω από στέγη, αντίθετα με το παρελθόν που κοιμόντουσαν πάντα στο ύπαιθρο. [COLOR=rgb(226, 80, 65)] "... μακραί τ’ αἴγειροι καὶ ἰτέαι[/COLOR][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)] ὠλεσίκαρποι,[/COLOR][/B] ..." "... ὠλεσίκαρποι ...", όπως και οι νεκροί, χωρίς καρπό. "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἔνθα δ’ ἔπειθ’, ἥρως,[B] χριμφθεὶς[/B] πέλας, ὥς σε κελεύω[/COLOR], ..." "... [B]χριμφθεὶς[/B] ..." = αφού στριμωχθείς. Ηχητικό ρήμα, το οποίο αναδεικνύει και τους θορύβους της τριβής ! "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ψυχαὶ ἐλεύσονται νεκύων κατατεθνηώτων[/COLOR].[/B] ..." Η προέλευση του ονόματος [B]ΕΛΕΥΣΙΣ [/B]ή[B] ΕΛΕΥΣΙΝΑ, τόπος όπου προσκαλούσαν τις ψυχές [/B]... "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]δείραντας κατακῆαι,[/COLOR][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)] ἐπεύξασθαι δὲ θεοῖσιν[/COLOR],[/B] ..." ...Θα ευχηθεί επιπλέον, θα κάνει επαυξημένες προσευχές για τους θεούς. "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Ἔνθα τοι αὐτίκα μάντις ἐλεύσεται, ὄρχαμε λαῶν,[/COLOR][/B] ..." ... Είναι "... [B]ὄρχαμος λαῶν[/B] ...", γιατί ο Οδυσσέα κάνει την υπέρβαση να κατέβει στον Κάτω Κόσμο ! "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἄλκιμος ἐν πολέμῳ οὔτε φρεσὶν ᾗσιν[/COLOR][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)] ἀρηρώς[/COLOR][/B] ..." Από το "... φρεσὶν...ἀρηρώς ..." το τετρηρώς και συνεπώς αυτό που λέμε 'τα έχει τετρακόσια' "... [COLOR=rgb(226, 80, 65)]Κινυμένων δ’ ἑτάρων ὅμαδον καὶ [B]δοῦπον [/B]ἀκούσας ἐξαπίνης [B]ἀνόρουσε[/B] καὶ ἐκλάθετο φρεσὶν ᾗσιν[/COLOR] ..." "... δοῦπος ...", ο[B] γδούπος[/B] και από το "... ἀνόρουσε ..." το ἀνόρο-ξύπνησε ή [B]αγουροξύπνησε[/B]. "... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Ὧς ἐφάμην, τοῖσιν δὲ κατεκλάσθη φίλον ἦτορ[/COLOR]·[/B] ..." Με λίγα λόγια, "τά 'κλασαν" από το φόβο τους, όπως και στον στίχο198[/TD] [/TR] [/TABLE] [CENTER][/CENTER] [/QUOTE]
Ονομα
Δημοσίευση απάντησης
Φόρουμ
Ομηρική Ιθάκη - Η Γεωγραφία της Οδύσσειας
Ομήρου Οδύσσεια - Αναλύσεις ραψωδιών
Ραψωδία κ΄ - ΤΟ ''ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ'': Αίολος, Λαιστρυγόνες, Κίρκη
Ραψωδίες ι' και κ'. Ο Κύκλωψ είχε δυο μάτια και άλλες παραποιήσεις. Ο Αίολος είναι στη Filfla της Μάλτας και όχι στα Λιπάρια νησιά της Ιταλίας.
Μπλουζα
Κάτω μέρος