ΔΟΥΛΙΧΙΟΝ ή Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΣΤΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ

Αυτό το άρθρο το ΧΡΩΣΤΑΩ στους συγχωριανούς ΜΑΣ στον ΑΓΚΩΝΑ, στη ΘΗΝΙΑ και στα ΖΟΛΑ.
…Στους αγαπημένους φίλους απ’ το ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ και στην απρόσμενη -καθότι Ληξουριώτικη θεωρία- υποστήριξη που μου παρέχουν τόσα χρόνια.
…Στον ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΟ ΦΙΛΟ ΝΙΚΟ ΛΙΒΑΔΑ και στην αγάπη του για το «Αργοστολάκι».
…Στους φίλους απ’ τα ΦΑΡΑΚΛΑΤΑ, τα ΡΑΖΑΤΑ, τα ΔΕΙΛΙΝΑΤΑ, τα ΔΑΥΓΑΤΑ, τα ΦΑΡΣΑ και τα ΚΟΥΡΟΥΚΛΑΤΑ. …Στα ΠΡΟΚΟΠΑΤΑ, στη ΛΕΙΒΑΘΩ και στις ομορφιές της, σ’ όλη την ΕΙΚΟΣΙΜΙΑ και ως τον ΚΑΤΕΛΕΙΟ.
…ΣΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ και ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ!​

Άπειρες οι απόψεις για την ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ, πάνω από εβδομήντα οι θεωρίες, και όλες μα όλες να προσπαθούν να ανακαλύψουν αυτό που ενώ γι’ αυτούς είναι κύριο, στην πραγματικότητα ήταν ΤΟΤΕ το ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝ. Κάτι σαν Νο 2.

Αγαπητοί φίλοι μην τρέχετε τόσο, πάρτε μιαν ανάσα, ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ.

Προβληματιστείτε γιατί η πρωτεύουσα του μεγαλύτερου νησιού στα Ιόνια, το Αργοστόλι, δεν έχει θεωρία για την Ομηρική Ιθάκη. Θα μπορούσε και αυτό να υποστηρίζει ανάποδες γεωγραφικές συντεταγμένες… Και έχει με διαφορά τα περισσότερα ΕΥΡΗΜΑΤΑ!...

Στο κεντρικό Ιόνιο πέλαγος ΤΟΤΕ, άλλος ήταν το Νο 1. Κάποιος που στην Τροία έστειλε το στόλο του με αρχηγό έναν ΠΡΙΓΚΙΠΑ και όχι όπως οι ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ ή όλοι οι άλλοι με Βασιλιά!!

…Κάποιος που στην αρχή μεν του Τρωικού πολέμου είχε φιλικές σχέσεις συναγωνιστών με τον Οδυσσέα και πιο παλιά με το ΛΑΕΡΤΗ, όμως με την πάροδο 20 ετών είχε ήδη εγκαταστήσει στο παλάτι του Οδυσσέα 52 μνηστήρες και 6 υπηρέτες (σαν κακοφιλοξενούμενοι)… Όπως όταν ένα group από το ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ θα πήγαινε σήμερα σε μια ΔΕΞΙΩΣΗ στο ΛΗΞΟΥΡΙ!

Μα και όταν ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ είχε κραταιά δύναμη, τότε που ήρθαν να τον παρακαλέσουν να συνεκστρατεύσει μαζί τους, ο ίδιος ο Αγαμέμνονας με τον Μενέλαο, αυτός ο ΑΛΛΟΣ έστειλε έτσι απλά με έναν πρίγκιπα το ΜΕΓΗ στην Τροία σαράντα πλοία, ενώ ο Οδυσσέας από τόσα νησιά συγκέντρωσε μόνο δώδεκα.

Και ρωτώ, ο ΑΚΑΣΤΟΣ ήταν ή δεν ήταν το Νο 1 και ο ΛΑΕΡΤΗΣ το Νο 2 στην περιοχή;

Το ένδοξο παρελθόν των προγόνων των Ιθακησίων, των ΤΑΦΙΩΝ, εκφυλιζόταν σιγά-σιγά σε πειρατεία ενώ οι Επειοί της Ηλείας, δηλαδή ο λαός -η φυλή των κατοίκων- του Δουλιχίου ΑΝΕΒΑΙΝΑΝ διαρκώς ή όχι; Είχαν ή δεν είχαν και τις πολυδαίδαλες ΕΧΙΝΑΔΕΣ;

Όταν λοιπόν πολλές θεωρίες ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ και πετούν το ΔΟΥΛΙΧΙ σε ό,τι τους περισσεύει πρέπει ή δεν πρέπει εμείς να τις αγνοούμε διαγράφοντάς τις από την ΟΜΗΡΙΚΗ μας ΜΝΗΜΗ;


ΟΛΑ τα εδάφη του κεντρικού Ιονίου, κατά καιρούς, ανάλογα με τη θεωρία έχουν ονομαστεί ΔΟΥΛΙΧΙ!

Τύχες έχουν όμως, μόνον ΑΥΤΟΙ που το τοποθετούν σε κάτι ΜΕΓΑΛΟ, όπως για παράδειγμα οι θεωρίες που με επίκεντρο το Θιάκι ή τη Λευκάδα, του αναγνωρίζουν ότι νέμεται τις ΕΧΙΝΑΔΕΣ μαζί με τη μεγάλη χερσαία επιφάνεια δυτικά της γραμμής που ενώνει ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ με ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ.

Ένας τέτοιος ορισμός στέκει γιατί είναι εύφορο και καταπράσινο κι ας μην αποδεικνύεται γεωλογικά ότι όλη αυτή η έκταση ήταν αποκομμένη σα νησί.

Ο θαλάσσιος υδάτινος ορίζοντας έφτανε ΚΑΠΟΤΕ από το Μεσολόγγι και το Αιτωλικό έως τα πρόθυρα της Αμφιλοχίας. Το τελευταίο κομμάτι όμως, μετά τη διασταύρωση της ΚΑΤΟΥΝΑΣ ήταν πάντα στεριά. Αυτό το λίγο, …όπως λίγο ενωνόταν πάντα η Λευκάδα στο πάνω μέρος, όπως ΛΙΓΟ και η Παλική με την Κεφαλονιά στη Θηνιά. Έτσι είναι το ΕΛΛΗΝΙΚΟ μοντέλο: ΛΙΓΟ!...

Επίσης ΣΟΒΑΡΕΣ είναι οι απόψεις που θέλουν την Κεφαλονιά να είναι Δουλίχι. Γιατί είναι ΜΕΓΑΛΗ.

Όμως, πως θα ορίσουμε ως Δουλίχι τη ΖΑΚΥΝΘΟ; Αφού έχει μεν πράσινο, αλλά ποτέ δεν άλλαξε αυτό το προϊστορικό της όνομα. Δεν της το άλλαξαν οι μετά τα ΔΩΡΙΚΑ νέοι της γείτονες στην Ηλεία, οι οποίοι ήταν παλιοί γνώριμοι από τη ΝΑΥΠΑΚΤΟ… Άραγε υπάρχει θεωρία που λέει ότι η Ζάκυνθος είναι το ΔΟΥΛΙΧΙ;…Ή «τσάμπα» επιχειρηματολογώ;


Η Παλική σαν ΔΟΥΛΙΧΙ: Μπορεί να είναι σιτοβολώνας για στάρια που θα μεταφέρονται ως τη Θεσπρωτία; Αφήνει όμως ο ΑΣΚΥΛΑΚΑΣ να αναδειχτούν τέτοιες αρετές; Όπου και να οργώσεις βγαίνει αυτό το αποκρουστικό αργιλικό στην επιφάνεια καθιστώντας τα πάντα επισφαλή... (Η μετακίνηση Επειών προς την Κεφαλονιά θυμίζει ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ. Όπως και οι Αλβανοί πήγαν κοντά τους. Ήρθαν εδώ οι περισσότεροι και στην Ιταλία. Δεν πήγαν στην Τουρκία και στη Γαλλία. Έτσι και οι Επειοί από την ΗΛΙΔΑ πήγαν στη Λειβαθώ, στην Εικοσιμία και στο Αργοστόλι. Όχι στην Παλική). ...Και από πού η Παλική θα μπορέσει να εξουσιάσει το Αργοστόλι και τη Λειβαθώ; Πάντα κάτι ΕΚΕΙ θα την άφηνε στο Νο 2.

Πού άλλωστε στην Παλική βρέθηκαν πολλαπλάσια από τη Λειβαθώ ευρήματα; Δύσκολο να επιβληθεί από το Λιβάδι κανείς στη Λειβαθώ και στην Κράνη ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!


Δύσκολο και για μένα αυτό που υποστηρίζω τώρα μια που ξέρω, ότι η δύναμη του Οδυσσέα από το ΛΙΒΑΔΙ έφτανε ως το Θιάκι, στη Ζάκυνθο, στην Έρυσσο, στη Θηνιά, στην Πύλαρο, στη Σάμη, στους Πρόννους και στον Αίνο…

Απλά ήταν το Νο 2. Οι του Ακάστου που ήταν το Νο 1 αδιαφορούσαν γι’ αυτά αφού είχαν βαθύτερες πλουτοπαραγωγικές πηγές.

…Είχαν την ΗΛΙΔΑ (η οποία περιελάμβανε τότε και τη σημερινή Αχαΐα. Διότι ο όρος ΑΧΑΙΪΔΑ τότε αφορούσε όλη την Πελοπόννησο), τα ΑΚΑΡΚΑΝΙΚΑ παράλια μαζί με τις ΕΧΙΝΑΔΕΣ και πιθανότατα και τη ΛΕΥΚΑΔΑ.

Είχαν τη νότια Κεφαλονιά από, ας πούμε αραβώνα, μέχρι τη Λάσση και τα πρόθυρα της Κράνης.

Μόνο έτσι δικαιολογείται το 1 προς 3,5. Δηλαδή σε πλοία 12 προς 40. Αναλογία που αργότερα κατεβαίνει σχεδόν στο 1 προς 1 αφού είχαμε από το Δουλίχι 52 στους 108 μνηστήρες, γεγονός όμως που υποδηλώνει ότι το Δουλίχι γίνεται ΠΙΟ ΔΙΕΙΣΔΥΤΙΚΟ, ακόμα και στην εξουσία γειτόνων. Οι υπόλοιποι μνηστήρες ήταν 12 από την ίδια την Ιθάκη, 24 από τη Σάμη και 20 από τη Ζάκυνθο…

…Εποχή πια που ο υποβιβασμός των ΤΑΦΙΩΝ, της ΑΙΓΙΛΙΠΑΣ και των ΚΡΟΚΥΛΕΙΩΝ είναι εμφανής, αφού δεν παρουσιάζουν μνηστήρες.

Μια τέτοια όμως ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΗ δύναμη, αυτό το ΔΟΥΛΙΧΙ του λαού των ΕΠΕΙΩΝ, πως θα μπορούσε να χωρέσει πάνω στο Θιάκι;

Υπάρχουν τέτοιες θεωρίες

!... Κουβαλούν όμως πάνω τους αυτό το κάτι που για άλλες θεωρίες παρουσιάζεται και σε άλλα σημεία: ΄Ο,τι τους περισσεύει, ό,τι για το οποίο δεν ενδιαφέρονται το πετούν όπου υπάρχει ΚΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ!

Και ρωτώ: Όλοι οι άλλοι, εμείς με τα «ΜΕΓΑΛΑ ΔΟΥΛΙΧΙΑ» πως θα τους πάρουμε στα σοβαρά;



Πού είναι το ΣΙΤΟΦΟΡΟ (πολύπυρον), το ΚΑΤΑΠΡΑΣΙΝΟ (ποιήεν), ο σιτοβολώνας του κεντρικού Ιονίου;​
Στο απόκρημνο Θιάκι ή στην άνυδρη ΕΡΥΣΣΟ; Γιατί και αυτό το ακούσαμε μια που υπάρχει η λέξη ΔΟΛΙΧΑ σε εγκόλπωση του Φισκάρδου...​
ΔΟΛΙΧΟΣ ήταν μέτρο ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ! Δόλιχα ήταν, ας πούμε, σημείο τοπογραφικό (κολωνάκι μέτρησης απόστασης π.χ.).​
Κι αν δεν τοποθετήσει ο κος Bittlestone το Δουλίχι πάνω στο Θιάκι που θα το πάει; Κα μετά, το Θιάκι πως θα ονομάζεται; ΛΑΜΟΣ ή ΛΑΙΣΤΡΥΓΟΝΙΑ;​
Από κάτι τέτοιες «ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ» και η σοβαρότητα με την οποία κάποιος θα αντιμετωπιστεί.​

1593178517520.png
Το Αργοστόλι σήμερα και ο σιτοφόρος κάμπος της Κρανιάς​


Ήθελα τώρα να σας παραπέμψω, φίλοι μου, στο κεφάλαιο 22 του Νίκου ΛΙΒΑΔΑ, αλλά δυστυχώς το βιβλίο έχει ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ εδώ και πολλά χρόνια, γι’ αυτό το συμπεριέλαβα στο βιβλίο του 2008, "Ομηρική Ιθάκη είναι η Παλική Κεφαλληνίας", ώστε να το απολαύσουμε μαζί.

Όλοι σχεδόν οι Ομηρικοί στίχοι που χρησιμοποίησε ο Νίκος, αυτή τη φορά θα είχαν μεταφραστεί από εμένα!​
Άρχιζε κάπως έτσι:​
ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΔΑΣ ΤΟΥΜΑΣΑΤΟΣ "ΚEΦΑΛΛΗΝΙΑ, Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΙΘΑΚΗΣ Όμηρος και Οδυσσέας οι Κεφαλλήνες"
1593178795794.png

Κεφάλαιο 22ο σελίδες 224 έως 251

ΔΟΥΛΙΧΙΟ
α) Το αγνοούμενο Ομηρικό νησί

Τριάντα και πλέον αιώνες αγνοείται εκτός από την Ιθάκη και το Δουλίχιο.


Για την Ιθάκη υπάρχουν πλήθος περιγραφές του Ομήρου, τις οποίες ταυτίσαμε και τεκμηριώσαμε στην έρευνά μας πάνω στη γη των Κεφαλλήνων, το σημερινό όμορφο νησί της Κεφαλληνίας.


Το Δουλίχιο όμως ήταν ένα νησί που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς;



Εννέα φορές συναντάμε τη λέξη «Δουλίχιον» μέσα στους Ομηρικούς στίχους και θα μεταφέρουμε τους στίχους αυτούς εδώ, για να γίνουν οι απαραίτητες αναλύσεις που θα βοηθήσουν τον αναγνώστη να κατανοήσει την άποψη που διατυπώνουμε σχετικά με το χαμένο αυτό νησί…!


1 «Γιατί όσοι άριστοι μες στα νησιά (νήσοισιν) επικρατούν
και στο Δουλίχι και στη Σάμη και μες στη Ζάκυνθο τη δασωμένη
κι όσοι από τους πλούσιους που εξουσιάζουν την Ιθάκη

τόσοι μητέρα μου ζητούν σε γάμο και ξοδεύουνε το βιος μου»
Οδύσσεια α 245-248
2 «…Και γύρω του νησιά
πολλά που κατοικούνται δίπλα το ’να με τ’ άλλο,
και το Δουλίχι κι η Σάμη κι η Ζάκυνθος η δασωμένη»
Οδύσσεια ι 22-24
3 «Αλλά εμέ απέστειλε πιο πριν διότι έτυχε να έρχετ’ ένα πλοίο
με άνδρες Θεσπρωτούς στο σιτοφόρο Δουλίχι»
Οδύσσεια ξ 334-335
4 «Αν μεν και ο αφέντης σου γυρίσει σε τούτο το παλάτι,
ντυμένο χλαίνη ρουχισμό χιτώνα να με στείλει
να πάω στ’ αγαπημένο μου Δουλίχι που το θέλω·»
Οδύσσεια ξ 395-397
5 «Διότι όσοι στα νησιά επικρατούν αριστοκράτες,
και στο Δουλίχι και στη Σάμη και εις τη Ζάκυνθο τη δασωμένη,
μα κι όσοι από τα «ψηλά» Ιθάκη εξουσιάζουν,

τόσοι ζητούν σε γάμο τη μητέρα τη δικιά μου,…»
Οδύσσεια π 122-125
6 «Απ’ το Δουλίχι μεν πενήντα δύο
νέοι ξεχωριστοί, κι ακολουθούν εξ υπηρέτες
»
Οδύσσεια π 247-248
7 «Ο δε Αμφίνομος σ’ αυτούς μετά έλαβε λόγο κι είπε,
του
Νίσου τιμημένος γιος (που ήταν γιος) του άνακτα Αρήτου,
που απ’ το καταπράσινο Δουλίχι σιτοφόρο
ηγείτο των μνηστήρων
…»
Οδύσσεια π 394-397
8 «Γιατί όσοι άριστοι μες στα νησιά επικρατούν
και στο Δουλίχι και στη Σάμη και μες στη Ζάκυνθο τη δασωμένη
και που στην ίδια την Ιθάκη…»
Οδύσσεια τ 130-132
9 «Γιατί συνέπεσε να έρχεται ένα πλοίο Θεσπρωτών
στο Δουλίχι που παράγει στάρι»
Οδύσσεια τ 291-292

Στις πέντε από τις παραπάνω περιγραφές, α 245, ι 22, π 123, π 247, τ 131, το Δουλίχιο αναφέρεται ως νησί, τίθεται πρώτο μεταξύ των άλλων τριών νησιών και διατηρείται από τον ποιητή η αυτή σειρά, ήτοι Δουλίχιο, Σάμη, Ζάκυνθος, Ιθάκη.

Δύο φορές έχουμε επανάληψη της ίδιας διήγησης ότι κατευθύνεται από τη Θεσπρωτία προς το Δουλίχιο, ενώ βρισκόταν ήδη στην Ιθάκη (ξ 335, τ292).

Τέσσερις φορές ακόμη γίνεται λόγος για τον Αμφίνομο που κατάγεται από το Δουλίχι (π 396, σ 127, 395, 424), πέραν των προαναφερομένων που αφορούν αυτόν τον ίδιο τον τόπο.

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................
1593178925220.png

«Οἱ δ’ ὅτε δὴ λιμένος πολυβενθέος ἐντὸς ἵκοντο,» (π 324)
Το πολύ βαθύ λιμάνι (κόλπος Λιβαδίου), που αρχίζει να σχηματίζεται από το νησί των Βαρδιάνων (Αλαλκομενές) και φτάνει ως το γκρεμό του Σκαβδολίτη
(Λευκάδα Πέτρα ω 11) όπου βρίσκεται και ο μυχός του βαθιού κόλπου, μήκους 17 χλμ.
Δεξιά, όπως βλέπουμε στη φωτογραφία από μέσα προς τα έξω, βρίσκεται το νότιο άκρο της Παλικής (δήμος Ιθάκης), αριστερά η μικρή χερσόνησος του Αργοστολίου (νησί Δουλίχιο) και αριστερότερα η ακτή από τη Θηναία ως το Αργοστόλι (δήμος Κεφαλλήνων υ 210).
Και τα μικρά πλοιάρια πηγαινοέρχονται από τον ένα δήμο στον άλλο, όπως και τότε... που οι Πορθμήες
μετέφεραν τον Φιλοίτιο (υ 187) κάθε πρωί που πήγαινε ζώα στους μνηστήρες για να τα σφάξουν.

1593181197186.png

Η άποψη του Νίκου Λιβαδά για τις επικράτειες των Κεφαλλήνων και του Δουλιχίου:
1593181339155.png
ε) Το Νησί Δουλίχιο

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ακόμη μια διάσταση του προβλήματος, αν ήταν το Δουλίχιο νησί, υπό την έννοια ότι περιβρεχόταν γύρω-γύρω από θάλασσα ή ήταν μια χερσόνησος όπως και ο δήμος της Ιθάκης (Παλλική).

Αν λάβουμε υπόψη μας ότι η λέξη «νήσος» προέρχεται από τη Δωρική «νάσος», θα παρατηρήσουμε ότι και η «ναυς» (πλοίον) έχει τη δωρική ρίζα «νας». Το πλοίο και το νησί έχουν την ίδια ρίζα (νας) όπου μπορούμε να συμπεράνουμε ότι νησί είναι κυρίως η χώρα που προσεγγίζεται ευκολότερα από τα πλοία, που σημαίνει ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι εντελώς αποκομμένη από τη στεριά, π.χ. (νάσω Πέλοπος) η Πελοπόννησος κ.λπ. Από τον δήμο και την πόλη της Ιθάκης (Παλλική) ήταν και είναι και σήμερα ευκολότερα να φτάσεις στο Δουλίχι με πλοίο.

Συνεπώς, η χερσόνησος του Αργοστολίου πληρεί όλους τους όρους του Ομηρικού Δουλιχίου, όπως και η χερσόνησος της Παλλικής του Ομηρικού δήμου Ιθάκης.

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ήταν μικρό μέρος του 22ου κεφαλαίου «ΔΟΥΛΙΧΙΟ»
από το βιβλίο «ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ, η Αποκάλυψη της Ομηρικής Ιθάκης»
του Ν. Λιβαδά-Τουμασάτου.​

Από το ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ...
1593179362164.png

...έχουμε την εξής περιληπτική παρουσίαση:

«Οἳ δ᾿ἐκ ΔΟΥΛΙΧΙΟΙΟ ΕΧΙΝΑΩΝ θ᾿ἱεράων
νήσων, αἳ ναίουσι ΠΕΡΗΝ ΑΛΟΣ ΗΛΙΔΟΣ ΑΝΤΑ,
τῶν αὖθ᾿ ἡγεμόνευε ΜΕΓΗΣ ἀτάλαντος Ἄρηϊ
Φυλεΐδης, ὅν τίκτε Διῒ φίλος ἱππότα Φυλεύς,
ὅς ποτε ΔΟΥΛΙΧΙΟΝΔ᾿ ἀπενάσσατο πατρὶ χολωθείς·
τῷ δ᾿ ἅμα τεσσαράκοντα μέλαιναι νῆες ἕποντο.
Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε ΚΕΦΑΛΛΗΝΑΣ ΜΕΓΑΘΥΜΟΥΣ,
οἵ ῥ᾿ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον
καὶ Κροκύλει᾿ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾿ οἳ Σάμον ἀμφινέμοντο,
οἵ τ᾿ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾿ ἀντιπέραι᾿ ἐνέμοντο·
τῶν μὲν Ὀδυσσεύς ἦρχε Διῒ μῆτιν ἀτάλαντος·

τῷ δ᾿ ἅμα νῆες ἕποντο δυώδεκα μιλτοπάρῃοι».
Μετάφραση:
Κι αυτοί από του ΔΟΥΛΙΧΙΟΥ τις ΕΧΙΝΑΔΕΣ (που ήτανε) και ιερές
νήσους, αυτές που κατοικούν ΠΕΡΑ από τη ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ,
ΜΕΓΗΣ που εξουσίαζε ισότιμος του Άρη
γιος του Φυλέα, που γέννησε τον Δία αγαπημένος ο έχων άλογα Φυλεύς,
που ΣΤΟ ΔΟΥΛΙΧΙ κάποτε έφυγε απ’ τον πατέρα χολωμένος·
αυτόν άμα (ξεκίναγε) σαράντα μαύρα πλοία ακολουθούσαν.
Ύστερα Οδυσσεύς καθοδηγούσε ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΕΣ ΨΥΧΩΜΕΝΟΥΣ,
που είχαν την Ιθάκη και Νήριτο το βαθύσκιωτο
και Κροκύλει’ εξουσίαζαν και Αιγίλιπα τραχειά,
είχαν τη Ζάκυνθο και εξουσιάζανε τη Σάμη κι απ’ τα δυο,
είχαν και τη στεριά κι εξουσιάζαν κι από πίσω·
που και διέταξε Οδυσσεύς με σκέψη σαν του Δία·
και άμα (ξεκίνησ’) έποντο δώδεκα κοκκινόπλευρα καράβια
.

Νηών κατάλογος, ΙΛΙΑΔΑ Β 625-637​

Θα προσδιορίσουμε τη στιγμή αυτή το ΑΓΝΩΣΤΟ ΔΟΥΛΙΧΙΟ δια της ΕΙΣ ΑΤΟΠΟΝ ΑΠΑΓΩΓΗΣ

όπως στη Γεωμετρία.


Το Δουλίχιο είναι μαζί με τις Εχινάδες του απέναντι από την Ήλιδα, δηλαδή μαζί Ηλεία σημερινή και δυτική Αχαΐα.


Επειδή εκτός του Οδυσσέα δεν υπάρχει άλλος τρίτος διεκδικητής του χώρου αυτού, αφαιρούμε προσεκτικά αυτά για τα οποία ήδη έχουμε καταλήξει ότι ανήκουν στους Κεφαλλήνες.


Εδώ πρέπει να ξεχάσουμε για πάντα την Ακαρνανία και την Ήπειρο -τη σημερινή- όσον αφορά τους Κεφαλλήνες, γιατί ανάμεσα υπάρχουν επιβεβαιωμένες κτήσεις του Δουλιχίου και γιατί υπάρχει και ο Φείδων ο Θεσπρωτός.


Επίσης διότι παρουσιάσαμε ήδη εκτενώς τη σημασία του «ήπειρον» στο ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ, δηλαδή τη μεγάλη στεριά ενώπιον, («ΗΛΙΔΟΣ ΑΝΤΑ» -Ιλιάδα, Β 626- που οι Επειοί ορίζουν).


Έχουμε λοιπόν Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Εχινάδες, Ακαρνανικές ακτές καθώς και τη θάλασσα ανάμεσά τους.​
Όσα λοιπόν δεν έχει ο Οδυσσέας (Κεφαλλήνες) ανήκουν στο Δουλίχι.​

:
1593179279629.png

ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ:
ΙΘΑΚΗ είναι η Παλλική

ΝΗΡΙΤΟΝ είναι ο Αίνος
ΚΡΟΚΥΛΕΙΑ είναι η Αγία Ευφημία και ο κόλπος της Σάμης ΑΙΓΙΛΙΠΑ είναι η Άσσος, η Έρυσσος και ο Μύρτος
ΖΑΚΥΝΘΟΣ είναι η Ζάκυνθος
ΣΑΜΟΣ είναι η σημερινή Ιθάκη
ΗΠΕΙΡΟΣ είναι η κεντρική Κεφαλονιά μέχρι Θηνιά

ΑΝΤΙΠΕΡΑΙΑ είναι η Σάμη, ο Πόρος και τα μέρη τους.
Το Αντιπέραια θα μπορούσε να καλύψει τη Λευκάδα αλλά οι «ευέλικτες» Εχινάδες του Δουλιχίου θα απέτρεπαν τους Κεφαλλήνες από οποιαδήποτε πρόθεση.
Για το ΔΟΥΛΙΧΙ απομένει το «φιλέτο»…
…Γι’ αυτό είχαν τόσα πλοία -και τους μισούς μνηστήρες- και γι’αυτό άνετα ο ΜΕΓΗΣ, χωρίς να είναι κεντρικό πρόσωπο, πήρε σαράντα…
…Τα οποία πλοία ναυλοχούσαν στα εξής:
Και ανάμεσα στις ΕΧΙΝΑΔΕΣ - ΟΙΝΙΑΔΕΣ - ΘΟΕΣ ΝΗΣΟΥΣ…


1593181663131.png

1593181718249.png

1593181781359.png

Το Νεώριο αυτό (ναυπηγείο), στις Οινιάδες, έχει αναγνωριστεί ως το παλαιότερο στον κόσμο.
Οι λαξευτές του επιφάνειες, καθώς και πολλές «κουμπωτές» λιθοδομές χαμηλά,
άνετα μπορούν να αποδείξουν ότι χρησιμοποιείται από τα προϊστορικά χρόνια.

…Και στον κόλπο του ΑΣΤΑΚΟΥ, αναγραμματισμός του ΑΚΑΣΤΟΣ; στην ΑΚΑΡΚΑΝΙΑ…
…Και στο ΜΕΓΑΝΗΣΙ (βλ. Μέγης)…
…Και στον τεράστιο κόλπο εκείνης της εποχής, που δημιουργείται μεταξύ Λευκάδας και Παλαίρου…
…Και στα ΝΟΤΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ της κυρίως Κεφαλονιάς (βλ. Κατελειός-ΕΛΕΙΟΣ, Αδράκι - ΔΡΑΚΙΑΣ).

…Και ακόμα-ακόμα στο σημερινό λιμάνι του ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ! (Ο Κούτταβος μάλλον ήταν πεδιάδα).
Τι σχέση έχει αυτό;
Όταν ο Λαέρτης απελευθέρωσε την ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ απ’ την ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ!!...
…Αυτών των ΚΕΦ ΤΙΟΥ. (Εξ ου και το όνομα Κεφαλλήνες, ΚΡΗΤΟ-ΕΛΛΗΝΕΣ).

…Όταν λοιπόν ο Λαέρτης καταλάμβανε τη ΝΗΡΙΚΟ ΠΟΛΗ «Κεφαλλήνεσσιν ανάσσων», την ΚΡΑΝΗ δηλαδή με το τείχος των 5,5 χιλιομέτρων και τις πολεμίστρες πάντα στραμμένες προς το εσωτερικό του νησιού απ’ όπου απειλούνταν αυτοί οι ξένοι επικυρίαρχοι…​
…Δεν ήταν μόνος:

Είχε καλέσει τους ΕΠΕΙΟΥΣ από την ΗΛΕΙΑ! Φαίνεται λοιπόν, εκτός από τα λάφυρα, αυτοί απέκτησαν δικαιώματα επί της νότιας παραλίας της Κεφαλονιάς! Να λοιπόν ποιος ήταν ο ΑΡΑΒΩΝΑΣ. Έτσι κατάφερε ο Λαέρτης λοιπόν να αυξήσει τη δύναμή του.
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ, έχουμε ΕΛΕΙΟ (Επειός) και ΚΑΤΕΛΕΙΟ, ΔΡΑΚΙΑ (πολέμαρχος του Δουλιχίου στην Τροία) και ΑΔΡΑΚΙ από τη μια μεριά και την ΚΡΑΝΗ (τόπος εξουσίας από το ΚΡΑΝΑΗΝ ΙΘΑΚΗ κάτα κοιρανέουσιν) από την άλλη, που από τότε ίσως έμεινε ερείπιο για χρόνια και ΟΡΙΟ μεταξύ Κεφαλλήνων και Επειών του Δουλιχίου!!
Δεν είχε άδικο ο Νίκος Λιβαδάς Τουμασάτος να θεωρεί ότι Δουλίχιο σιτοφόρο είναι η Λειβαθώ του Αργοστολίου
!
Σκεφτείτε αγαπητοί φίλοι, υπάρχει, λόγω της παρόμοιας χρήσης της περιοχής κατά τους τελευταίους αιώνες, οδός ΣΙΤΕΜΠΟΡΩΝ στο Αργοστόλι!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπλουζα Κάτω μέρος