Άρθρα
Αρθρογράφοι
Φόρουμ
Νέες δημοσιεύσεις
Αναζήτηση στο Φόρουμ
Τι νέα
Νέες δημοσιεύσεις
Νέες δημοσιεύσεις προφίλ
Τελευταία δραστηριότητα
Μέλη
Εγγεγραμμένα μέλη
Τρέχοντες επισκέπτες
Νέες δημοσιεύσεις προφίλ
Δημοσιεύσεις προφίλ αναζήτησης
Σύνδεση
Ελληνικά
Language Chooser
English (US)
Ελληνικά
Español
Τι νέα
Αναζήτηση
Αναζήτηση
Αναζήτηση τίτλων μόνο
Με:
Νέες δημοσιεύσεις
Αναζήτηση στο Φόρουμ
Μενού
Σύνδεση
Install the app
Εγκαθιστώ
Φόρουμ
Ομηρική Ιθάκη - Η Γεωγραφία της Οδύσσειας
Άρθρα γενικού ενδιαφέροντος
Ήταν Τάφιος ο Λαέρτης; - ΦΑΡΣΑ, και ΚΟΥΡΟΥΚΛΑΤΑ είναι ονομασίες Ομηρικής προέλευσης - Ο Όμηρος είναι υιός του Τηλεμάχου - Ξημέρωμα στη λίμνη Καϊάφα...
Η JavaScript είναι απενεργοποιημένη. Για καλύτερη εμπειρία, παρακαλούμε ενεργοποιήστε το JavaScript στον browser σας πριν προχωρήσετε.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Απάντηση στο θέμα
Μήνυμα
<blockquote data-quote="Νικόλαος Καμπάνης - Mentor" data-source="post: 206" data-attributes="member: 4"><p style="text-align: center">[ATTACH=full]896[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><strong>Ήταν Τάφιος ο Λαέρτης; - ΦΑΡΣΑ, Φάρσα ἁλός (Φάρσαλα), Φάρισα και ΚΟΥΡΟΥΚΛΑΤΑ είναι ονομασίες Ομηρικής προέλευσης</strong></p> <p style="text-align: center"><strong>Ο Όμηρος είναι υιός του Τηλεμάχου - Ξημέρωμα στη λίμνη Καϊάφα...</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">«... <strong><span style="color: rgb(147, 101, 184)">Κοῦροι</span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> ἐμοὶ μνηστῆρες, ἐπεὶ θάνε δῖος Ὀδυσσεύς,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>μίμνετ᾿ ἐπειγόμενοι τὸν ἐμὸν γάμον, εἰς ὅ κε </strong></span><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>φᾶρος</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ἐκτελέσω, μή μοι μεταμώνια νήματ᾿ ὄληται,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>Λαέρτῃ ἥρωι </strong></span><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>ταφήιον</strong></span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>, εἰς ὅτε κέν μιν</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>μοῖρ᾿ ὀλοὴ καθέλῃσι τανηλεγέος θανάτοιο,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>μή τίς μοι κατὰ δῆμον Ἀχαιϊάδων νεμεσήσῃ.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">αἴ κεν ἄτερ </span><span style="color: rgb(147, 101, 184)">σπείρου</span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> κεῖται πολλὰ κτεατίσσας</span></strong>. ...»</p> <p style="text-align: center">Η Πηνελόπη ξεγελάει τους μνηστήρες της:</p> <p style="text-align: center">... <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Αφού Οδυσσέας πέθανε, μνηστήρες </span><span style="color: rgb(84, 172, 210)">νεαροί</span><span style="color: rgb(65, 168, 95)"> μου</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>τον γάμο μου μη βιάζεστε, μέχρι ένα </strong></span><span style="color: rgb(84, 172, 210)"><strong>πανί</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>πλέξω, μη μου χαλάσουνε ζουζούνια τις κλωστές,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>για τον Λαέρτη τον </strong></span><span style="color: rgb(84, 172, 210)"><strong>Ταφιό</strong></span><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>, τον ήρωα σαν έλθει</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>η μοίρα του αλύπητου τον ρίξει του θανάτου,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>μη με μισήσει Αχαιών καμιά γριά στην πόλη,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">πως κείται δίχως </span><span style="color: rgb(84, 172, 210)">σάβανο</span><span style="color: rgb(65, 168, 95)"> κι ας είχε πολλά αποκτήσει</span></strong> ...</p> <p style="text-align: center">Οδύσσεια β' 96-102</p><p></p><p style="margin-left: 20px">Σημερινά τοπωνύμια: <strong>ΚΟΥΡΟΥΚΛΑΤΑ</strong>, τόπος ονομαστός για τους νέους; <strong>ΦΑΡΣΑ</strong>, πληθυντικός του <strong>ΦΑΡΟΣ</strong>.</p> <p style="text-align: center"></p><p style="margin-left: 20px"><strong><span style="color: rgb(251, 160, 38)">ΠΑΝΙ (το), λέγεται το τριγωνικό κόψιμο βράχου της φωτογραφίας από κατολίσθηση μετά τον ΣΚΑΒΔΟΛΙΤΗ</span></strong>.</p> <p style="margin-left: 20px">[ATTACH=full]897[/ATTACH][ATTACH=full]898[/ATTACH]</p> </p><p></p><p style="text-align: justify">[P]Άρα τα αντίστοιχα κοψίματα στα βράχια κάτω από τα Φάρσα στη ΓΥΡΑ, έδωσαν το όνομα στο χωριό. Όχι <strong>Φάρη</strong> αλλά ιδιωματικά <strong>ΦΑΡΣΑ</strong>, από το <strong>θάρρος</strong> ή <strong>θάρσος</strong> (παράγωγο <strong>θράσος</strong>). Πάντως η μεγάλη κατολίσθηση αριστερά από τα Κουρουκλάτα, όπως φαίνεται από το Ληξούρι, μοιάζει με <strong>ΚΟΥΡΟ</strong> της Αρχαϊκής περιόδου, χωρίς όμως κεφάλι![/P]</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]1534[/ATTACH] [ATTACH=full]899[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]1532[/ATTACH] [ATTACH=full]1533[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(71, 85, 119)">Από αυτό το τοπίο προήλθε η ονομασία Φάρσα ἁλός (Φάρσαλα), δηλαδή φαγώματα του βράχου όπως στις ακτές</span></strong>.</p><p></p><p style="text-align: justify">[P]Το <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ΤΑΦΗΙΟΝ</span></strong> πρέπει, αφού καταργήθηκαν τα κεφαλαία, να γράφτηκε με μικρό ταυ (κακώς) ως επίθετο του “φάρος”. Το <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ΤΑΦΗΙΟΝ ΦΑΡΟΣ</span></strong>, είναι το ρούχο του τάφου ή σάβανο... Όμως <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">ΣΑΒΑΝΟ</span></strong> λίγο μετά είναι όπως βλέπουμε το “<strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ΣΠΕΙΡΟΝ</span></strong>” (102 <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἄτερ σπείρου</span></strong> = <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">χωρίς σάβανο</span></strong>).[/P][P]Στην υποδοχή όμως του Τηλέμαχου (ραψωδία π΄) από τον <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">ξαφνιασμένο</span></strong> Εύμαιο (<strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ΤΑΦΩΝ</span></strong>), πολύ αργότερα και όταν συναντήθηκαν στη στάνη, παρουσία του μεταμορφωμένου σε ζητιάνο Οδυσσέα, διαπιστώνουμε ότι το Ταφήιον έχει άλλη έννοια.[/P][P]ΤΑΦΙΟΙ ήταν πειρατές (από το <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ταφών</span></strong> = <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">ξαφνιασμένος</span></strong>, μάλλον σαλταδόροι) από τους οποίους όπως διαπιστώνουμε κατάγεται και ο Λαέρτης. Και πράγματι πριν την ώρα του θανάτου έρχεται στο μυαλό η ανάμνηση της καταγωγής.[/P][P]ΤΑΦΟΣ όπως λέμε ΠΑΦΟΣ. Άρα η μετάφρασή μας είναι σωστή.[/P][P]ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: <strong><span style="color: rgb(84, 172, 210)">Οι Τάφιοι είναι και πρόγονοι των Ιθακησίων, και συγχρωτίζονται με την Ομηρική Ιθάκη. Και επειδή η καταγωγή είναι κάτι ΙΕΡΟ, γι’ αυτό και η Αθηνά πρωτομεταμορφώνεται στον ΗΓΕΤΗ των Ταφίων τον ΜΕΝΤΗ</span></strong>.[/P]</p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]900[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(71, 85, 119)">Η διαδρομή για έναν πεζό από την επικράτεια των Ταφίων στο άστυ της Ιθάκης</span></strong>.</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">«...<strong><span style="color: rgb(147, 101, 184)">Τηλέμαχ', ἤδη</span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"> μέν τοι ἐυκνήμιδες ἑταῖροι</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ἥατ᾿ ἐπήρετμοι τὴν σὴν ποτιδέγμενοι ὁρμήν,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἀλλ᾿ ἴομεν, μὴ δηθὰ διατρίβωμεν ὁδοῖο</span></strong>. ...»</p> <p style="text-align: center">Οδύσσεια β' 402-404</p> <p style="margin-left: 20px">Λέει η Αθηνά ως Μέντωρ, λίγο πριν φύγουν για Πύλο, ότι ήδη οι σύντροφοι κωπηλάτες είναι έτοιμοι (<strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἐπήρετμοι</span></strong>). <strong>ΤΗΛΕΜΑΧΕΙΔΗΣ</strong>, είναι ο διάδοχος του Τηλεμάχου.</p> <p style="text-align: justify">[P]Κατά την εκδοχή που εμείς ασπαζόμαστε, ο Τηλέμαχος γνώρισε στην Πύλο την κόρη του Νέστορα (την ΚΑΛΗ ΠΟΛΥΚΑΣΤΗ, ραψωδία γ΄), η οποία ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ τον έλουσε η ίδια και όχι οποιαδήποτε ΔΜΩΑ από το προσωπικό.[/P]</p> <p style="text-align: justify">[P]Είναι μια πολύ σοβαρή ένδειξη αυτή, ότι ο χρησμός που πήρε ο αυτοκράτορας ΑΔΡΙΑΝΟΣ είναι σωστός: <strong><span style="color: rgb(84, 172, 210)">Ο Όμηρος είναι εγγονός του ΟΔΥΣΣΕΑ και του ΝΕΣΤΟΡΑ</span></strong>, γι’ αυτό η Αθηνά λέει «Τηλέμαχ’ ἤδη», λίγο πριν την Πύλο, και γι’ αυτό επίσης ο ποιητής εκθειάζει τους παππούδες του στα έπη, βασιλείς της Ιθάκης και της Πύλου. (Το 2006 δημοσιεύσαμε το Ομηρικό μυθιστόρημα «Ο ΣΑΜΙΚΟΣ», το οποίο εξετάζει πτυχές της ΑΓΝΩΣΤΗΣ ΖΩΗΣ του Ομήρου!).[/P]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]901[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">«...<strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">τοῖσιν δ᾿ ἴκμενον οὖρον </span><span style="color: rgb(147, 101, 184)">ἵει γλαυκῶπις Ἀθήνη,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>ἀκραῆ Ζέφυρον</strong></span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>, κελάδοντ᾿ ἐπὶ οἴνοπα πόντον.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>Τηλέμαχος δ᾿ ἑτάροισιν ἐποτρύνας ἐκέλευσεν</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ὅπλων ἅπτεσθαι: τοὶ δ᾿ ὀτρύνοντος ἄκουσαν.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>ἱστὸν δ᾿ εἰλάτινον</strong></span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong> κοίλης ἔντοσθε μεσόδμης</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>στῆσαν ἀείραντες, κατὰ δὲ προτόνοισιν ἔδησαν,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ἕλκον δ᾿ ἱστία λευκὰ ἐυστρέπτοισι βοεῦσιν.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ἔπρησεν δ᾿ ἄνεμος μέσον ἱστίον, ἀμφὶ δὲ </strong></span><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>κῦμα</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>στείρῃ </strong></span><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>πορφύρεον</strong></span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong> μεγάλ᾿ ἴαχε νηὸς ἰούσης:</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ἡ δ᾿ ἔθεεν κατὰ κῦμα διαπρήσσουσα κέλευθον.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>δησάμενοι δ᾿ ἄρα ὅπλα θοὴν ἀνὰ νῆα μέλαιναν</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>στήσαντο κρητῆρας ἐπιστεφέας οἴνοιο,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>λεῖβον δ᾿ ἀθανάτοισι θεοῖς αἰειγενέτῃσιν,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ἐκ πάντων δὲ μάλιστα Διὸς γλαυκώπιδι κούρῃ.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><strong>παννυχίη</strong></span><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong> μέν ῥ᾿ ἥ γε καὶ ἠῶ πεῖρε κέλευθον.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(147, 101, 184)">Ἠέλιος δ’ ἀνόρουσε, λιπὼν περικαλλέα λίμνην</span></strong>, ...»</p> <p style="text-align: center">Οδύσσεια β' 420-434 και γ' 1</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="margin-left: 20px">Ο Ζέφυρος της αναχώρησης τού Τηλεμάχου από Ιθάκη για Πύλο ελάχιστες τύχες δίνει στις άλλες θεωρίες για την αναζήτηση της Ομηρικής Ιθάκης, επειδή είναι άνεμος δυτικός.</p><p>[P]Μόνο οι θεωρίες της ΠΑΛΙΚΗΣ μπορούν να σταθούν, γιατί με τις άλλες, το πλοίο θα κατέληγε στην Ακαρνανία![/P]</p><p style="text-align: justify">[P]Μάλιστα, όπως ξεκινά το πλοίο με το σούρουπο απ’ το Λιβάδι, αφήνει αριστερά το Αργοστόλι περνώντας ανοιχτά απ’ το Ληξούρι, σχίζει το <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">ΠΟΡΦΥΡΟ κύμα</span></strong> και, ...κερδίζει σαν τελευταία εντύπωση <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">το έλατο τού Αίνου</span></strong>.[/P]</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]902[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="margin-left: 20px">Ο Όμηρος προσδιορίζει με ακρίβεια τη διεύθυνση του δρομολογίου.</p> <p style="margin-left: 20px"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Όχι γενικά ΩΚΕΑΝΕΙΑ ΛΙΜΝΗ, απ’ όπου ανατέλλει η ΗΩΣ</span></strong>.</p> <p style="margin-left: 20px">Εδώ πηγαίνουμε από την Ιθάκη (αναχώρηση κατά το σούρουπο) προς την Πύλο, όπου φτάνουμε κάποια πρωινή ώρα τελετών.</p> <p style="margin-left: 20px">ΑΡΑ, <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">κατά την ανατολή διερχόμαστε πλησίον λίμνης, απ’ όπου και φαίνεται αριστερά από το πλοίο η ανατολή του ηλίου</span></strong>.</p> <p style="margin-left: 20px">Το πλοίο λοιπόν διέρχεται από <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">τη ΛΙΜΝΗ ΤΟΥ ΚΑΪΑΦΑ</span></strong>, η οποία εφάπτεται της θαλάσσης! Στη Γεωγραφία ο Όμηρος παίρνει άριστα.</p> <p style="text-align: center"></p><p style="margin-left: 20px">[ATTACH=full]903[/ATTACH]</p> </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Νικόλαος Καμπάνης - Mentor, post: 206, member: 4"] [CENTER][ATTACH type="full" alt="1659181330838.png"]896[/ATTACH] [B]Ήταν Τάφιος ο Λαέρτης; - ΦΑΡΣΑ, Φάρσα ἁλός (Φάρσαλα), Φάρισα και ΚΟΥΡΟΥΚΛΑΤΑ είναι ονομασίες Ομηρικής προέλευσης Ο Όμηρος είναι υιός του Τηλεμάχου - Ξημέρωμα στη λίμνη Καϊάφα...[/B] «... [B][COLOR=rgb(147, 101, 184)]Κοῦροι[/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)] ἐμοὶ μνηστῆρες, ἐπεὶ θάνε δῖος Ὀδυσσεύς,[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]μίμνετ᾿ ἐπειγόμενοι τὸν ἐμὸν γάμον, εἰς ὅ κε [/B][/COLOR][COLOR=rgb(147, 101, 184)][B]φᾶρος[/B][/COLOR] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]ἐκτελέσω, μή μοι μεταμώνια νήματ᾿ ὄληται, Λαέρτῃ ἥρωι [/B][/COLOR][COLOR=rgb(147, 101, 184)][B]ταφήιον[/B][/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)][B], εἰς ὅτε κέν μιν μοῖρ᾿ ὀλοὴ καθέλῃσι τανηλεγέος θανάτοιο, μή τίς μοι κατὰ δῆμον Ἀχαιϊάδων νεμεσήσῃ.[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]αἴ κεν ἄτερ [/COLOR][COLOR=rgb(147, 101, 184)]σπείρου[/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)] κεῖται πολλὰ κτεατίσσας[/COLOR][/B]. ...» Η Πηνελόπη ξεγελάει τους μνηστήρες της: ... [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Αφού Οδυσσέας πέθανε, μνηστήρες [/COLOR][COLOR=rgb(84, 172, 210)]νεαροί[/COLOR][COLOR=rgb(65, 168, 95)] μου[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]τον γάμο μου μη βιάζεστε, μέχρι ένα [/B][/COLOR][COLOR=rgb(84, 172, 210)][B]πανί[/B][/COLOR] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]πλέξω, μη μου χαλάσουνε ζουζούνια τις κλωστές, για τον Λαέρτη τον [/B][/COLOR][COLOR=rgb(84, 172, 210)][B]Ταφιό[/B][/COLOR][COLOR=rgb(65, 168, 95)][B], τον ήρωα σαν έλθει η μοίρα του αλύπητου τον ρίξει του θανάτου, μη με μισήσει Αχαιών καμιά γριά στην πόλη,[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]πως κείται δίχως [/COLOR][COLOR=rgb(84, 172, 210)]σάβανο[/COLOR][COLOR=rgb(65, 168, 95)] κι ας είχε πολλά αποκτήσει[/COLOR][/B] ... Οδύσσεια β' 96-102[/CENTER] [INDENT]Σημερινά τοπωνύμια: [B]ΚΟΥΡΟΥΚΛΑΤΑ[/B], τόπος ονομαστός για τους νέους; [B]ΦΑΡΣΑ[/B], πληθυντικός του [B]ΦΑΡΟΣ[/B].[/INDENT] [CENTER] [INDENT][B][COLOR=rgb(251, 160, 38)]ΠΑΝΙ (το), λέγεται το τριγωνικό κόψιμο βράχου της φωτογραφίας από κατολίσθηση μετά τον ΣΚΑΒΔΟΛΙΤΗ[/COLOR][/B].[/INDENT] [INDENT][ATTACH type="full" alt="1659181761565.png"]897[/ATTACH][ATTACH type="full" alt="1659181789098.png"]898[/ATTACH][/INDENT][/CENTER] [JUSTIFY][P]Άρα τα αντίστοιχα κοψίματα στα βράχια κάτω από τα Φάρσα στη ΓΥΡΑ, έδωσαν το όνομα στο χωριό. Όχι [B]Φάρη[/B] αλλά ιδιωματικά [B]ΦΑΡΣΑ[/B], από το [B]θάρρος[/B] ή [B]θάρσος[/B] (παράγωγο [B]θράσος[/B]). Πάντως η μεγάλη κατολίσθηση αριστερά από τα Κουρουκλάτα, όπως φαίνεται από το Ληξούρι, μοιάζει με [B]ΚΟΥΡΟ[/B] της Αρχαϊκής περιόδου, χωρίς όμως κεφάλι![/P][/JUSTIFY] [CENTER][ATTACH type="full" alt="1731258914249.png"]1534[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1659182005891.png"]899[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1731257754947.png"]1532[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1731257810825.png"]1533[/ATTACH] [B][COLOR=rgb(71, 85, 119)]Από αυτό το τοπίο προήλθε η ονομασία Φάρσα ἁλός (Φάρσαλα), δηλαδή φαγώματα του βράχου όπως στις ακτές[/COLOR][/B].[/CENTER] [JUSTIFY][P]Το [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ΤΑΦΗΙΟΝ[/COLOR][/B] πρέπει, αφού καταργήθηκαν τα κεφαλαία, να γράφτηκε με μικρό ταυ (κακώς) ως επίθετο του “φάρος”. Το [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ΤΑΦΗΙΟΝ ΦΑΡΟΣ[/COLOR][/B], είναι το ρούχο του τάφου ή σάβανο... Όμως [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]ΣΑΒΑΝΟ[/COLOR][/B] λίγο μετά είναι όπως βλέπουμε το “[B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ΣΠΕΙΡΟΝ[/COLOR][/B]” (102 [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἄτερ σπείρου[/COLOR][/B] = [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]χωρίς σάβανο[/COLOR][/B]).[/P][P]Στην υποδοχή όμως του Τηλέμαχου (ραψωδία π΄) από τον [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]ξαφνιασμένο[/COLOR][/B] Εύμαιο ([B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ΤΑΦΩΝ[/COLOR][/B]), πολύ αργότερα και όταν συναντήθηκαν στη στάνη, παρουσία του μεταμορφωμένου σε ζητιάνο Οδυσσέα, διαπιστώνουμε ότι το Ταφήιον έχει άλλη έννοια.[/P][P]ΤΑΦΙΟΙ ήταν πειρατές (από το [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ταφών[/COLOR][/B] = [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]ξαφνιασμένος[/COLOR][/B], μάλλον σαλταδόροι) από τους οποίους όπως διαπιστώνουμε κατάγεται και ο Λαέρτης. Και πράγματι πριν την ώρα του θανάτου έρχεται στο μυαλό η ανάμνηση της καταγωγής.[/P][P]ΤΑΦΟΣ όπως λέμε ΠΑΦΟΣ. Άρα η μετάφρασή μας είναι σωστή.[/P][P]ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: [B][COLOR=rgb(84, 172, 210)]Οι Τάφιοι είναι και πρόγονοι των Ιθακησίων, και συγχρωτίζονται με την Ομηρική Ιθάκη. Και επειδή η καταγωγή είναι κάτι ΙΕΡΟ, γι’ αυτό και η Αθηνά πρωτομεταμορφώνεται στον ΗΓΕΤΗ των Ταφίων τον ΜΕΝΤΗ[/COLOR][/B].[/P][/JUSTIFY] [CENTER][ATTACH type="full" alt="1659182620653.png"]900[/ATTACH] [B][COLOR=rgb(71, 85, 119)]Η διαδρομή για έναν πεζό από την επικράτεια των Ταφίων στο άστυ της Ιθάκης[/COLOR][/B]. «...[B][COLOR=rgb(147, 101, 184)]Τηλέμαχ', ἤδη[/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)] μέν τοι ἐυκνήμιδες ἑταῖροι[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]ἥατ᾿ ἐπήρετμοι τὴν σὴν ποτιδέγμενοι ὁρμήν,[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἀλλ᾿ ἴομεν, μὴ δηθὰ διατρίβωμεν ὁδοῖο[/COLOR][/B]. ...» Οδύσσεια β' 402-404[/CENTER] [INDENT]Λέει η Αθηνά ως Μέντωρ, λίγο πριν φύγουν για Πύλο, ότι ήδη οι σύντροφοι κωπηλάτες είναι έτοιμοι ([B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἐπήρετμοι[/COLOR][/B]). [B]ΤΗΛΕΜΑΧΕΙΔΗΣ[/B], είναι ο διάδοχος του Τηλεμάχου.[/INDENT] [JUSTIFY][P]Κατά την εκδοχή που εμείς ασπαζόμαστε, ο Τηλέμαχος γνώρισε στην Πύλο την κόρη του Νέστορα (την ΚΑΛΗ ΠΟΛΥΚΑΣΤΗ, ραψωδία γ΄), η οποία ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ τον έλουσε η ίδια και όχι οποιαδήποτε ΔΜΩΑ από το προσωπικό.[/P] [P]Είναι μια πολύ σοβαρή ένδειξη αυτή, ότι ο χρησμός που πήρε ο αυτοκράτορας ΑΔΡΙΑΝΟΣ είναι σωστός: [B][COLOR=rgb(84, 172, 210)]Ο Όμηρος είναι εγγονός του ΟΔΥΣΣΕΑ και του ΝΕΣΤΟΡΑ[/COLOR][/B], γι’ αυτό η Αθηνά λέει «Τηλέμαχ’ ἤδη», λίγο πριν την Πύλο, και γι’ αυτό επίσης ο ποιητής εκθειάζει τους παππούδες του στα έπη, βασιλείς της Ιθάκης και της Πύλου. (Το 2006 δημοσιεύσαμε το Ομηρικό μυθιστόρημα «Ο ΣΑΜΙΚΟΣ», το οποίο εξετάζει πτυχές της ΑΓΝΩΣΤΗΣ ΖΩΗΣ του Ομήρου!).[/P][/JUSTIFY] [CENTER] [ATTACH type="full" alt="1659182972387.png"]901[/ATTACH] «...[B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]τοῖσιν δ᾿ ἴκμενον οὖρον [/COLOR][COLOR=rgb(147, 101, 184)]ἵει γλαυκῶπις Ἀθήνη,[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(147, 101, 184)][B]ἀκραῆ Ζέφυρον[/B][/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)][B], κελάδοντ᾿ ἐπὶ οἴνοπα πόντον. Τηλέμαχος δ᾿ ἑτάροισιν ἐποτρύνας ἐκέλευσεν ὅπλων ἅπτεσθαι: τοὶ δ᾿ ὀτρύνοντος ἄκουσαν.[/B][/COLOR] [COLOR=rgb(147, 101, 184)][B]ἱστὸν δ᾿ εἰλάτινον[/B][/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)][B] κοίλης ἔντοσθε μεσόδμης στῆσαν ἀείραντες, κατὰ δὲ προτόνοισιν ἔδησαν, ἕλκον δ᾿ ἱστία λευκὰ ἐυστρέπτοισι βοεῦσιν. ἔπρησεν δ᾿ ἄνεμος μέσον ἱστίον, ἀμφὶ δὲ [/B][/COLOR][COLOR=rgb(147, 101, 184)][B]κῦμα[/B][/COLOR] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]στείρῃ [/B][/COLOR][COLOR=rgb(147, 101, 184)][B]πορφύρεον[/B][/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)][B] μεγάλ᾿ ἴαχε νηὸς ἰούσης: ἡ δ᾿ ἔθεεν κατὰ κῦμα διαπρήσσουσα κέλευθον. δησάμενοι δ᾿ ἄρα ὅπλα θοὴν ἀνὰ νῆα μέλαιναν στήσαντο κρητῆρας ἐπιστεφέας οἴνοιο, λεῖβον δ᾿ ἀθανάτοισι θεοῖς αἰειγενέτῃσιν, ἐκ πάντων δὲ μάλιστα Διὸς γλαυκώπιδι κούρῃ.[/B][/COLOR] [COLOR=rgb(147, 101, 184)][B]παννυχίη[/B][/COLOR][COLOR=rgb(226, 80, 65)][B] μέν ῥ᾿ ἥ γε καὶ ἠῶ πεῖρε κέλευθον.[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(147, 101, 184)]Ἠέλιος δ’ ἀνόρουσε, λιπὼν περικαλλέα λίμνην[/COLOR][/B], ...» Οδύσσεια β' 420-434 και γ' 1 [/CENTER] [INDENT]Ο Ζέφυρος της αναχώρησης τού Τηλεμάχου από Ιθάκη για Πύλο ελάχιστες τύχες δίνει στις άλλες θεωρίες για την αναζήτηση της Ομηρικής Ιθάκης, επειδή είναι άνεμος δυτικός.[/INDENT] [P]Μόνο οι θεωρίες της ΠΑΛΙΚΗΣ μπορούν να σταθούν, γιατί με τις άλλες, το πλοίο θα κατέληγε στην Ακαρνανία![/P] [JUSTIFY][P]Μάλιστα, όπως ξεκινά το πλοίο με το σούρουπο απ’ το Λιβάδι, αφήνει αριστερά το Αργοστόλι περνώντας ανοιχτά απ’ το Ληξούρι, σχίζει το [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]ΠΟΡΦΥΡΟ κύμα[/COLOR][/B] και, ...κερδίζει σαν τελευταία εντύπωση [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]το έλατο τού Αίνου[/COLOR][/B].[/P][/JUSTIFY] [CENTER][ATTACH type="full" alt="1659183397905.png"]902[/ATTACH] [/CENTER] [INDENT]Ο Όμηρος προσδιορίζει με ακρίβεια τη διεύθυνση του δρομολογίου.[/INDENT] [INDENT][B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Όχι γενικά ΩΚΕΑΝΕΙΑ ΛΙΜΝΗ, απ’ όπου ανατέλλει η ΗΩΣ[/COLOR][/B].[/INDENT] [INDENT]Εδώ πηγαίνουμε από την Ιθάκη (αναχώρηση κατά το σούρουπο) προς την Πύλο, όπου φτάνουμε κάποια πρωινή ώρα τελετών.[/INDENT] [INDENT]ΑΡΑ, [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]κατά την ανατολή διερχόμαστε πλησίον λίμνης, απ’ όπου και φαίνεται αριστερά από το πλοίο η ανατολή του ηλίου[/COLOR][/B].[/INDENT] [INDENT]Το πλοίο λοιπόν διέρχεται από [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]τη ΛΙΜΝΗ ΤΟΥ ΚΑΪΑΦΑ[/COLOR][/B], η οποία εφάπτεται της θαλάσσης! Στη Γεωγραφία ο Όμηρος παίρνει άριστα.[/INDENT] [CENTER] [INDENT][ATTACH type="full" alt="1659183625451.png"]903[/ATTACH][/INDENT][/CENTER] [/QUOTE]
Ονομα
Δημοσίευση απάντησης
Φόρουμ
Ομηρική Ιθάκη - Η Γεωγραφία της Οδύσσειας
Άρθρα γενικού ενδιαφέροντος
Ήταν Τάφιος ο Λαέρτης; - ΦΑΡΣΑ, και ΚΟΥΡΟΥΚΛΑΤΑ είναι ονομασίες Ομηρικής προέλευσης - Ο Όμηρος είναι υιός του Τηλεμάχου - Ξημέρωμα στη λίμνη Καϊάφα...
Μπλουζα
Κάτω μέρος