Άρθρα
Αρθρογράφοι
Φόρουμ
Νέες δημοσιεύσεις
Αναζήτηση στο Φόρουμ
Τι νέα
Νέες δημοσιεύσεις
Νέες δημοσιεύσεις προφίλ
Τελευταία δραστηριότητα
Μέλη
Εγγεγραμμένα μέλη
Τρέχοντες επισκέπτες
Νέες δημοσιεύσεις προφίλ
Δημοσιεύσεις προφίλ αναζήτησης
Σύνδεση
Ελληνικά
Language Chooser
English (US)
Ελληνικά
Español
Τι νέα
Αναζήτηση
Αναζήτηση
Αναζήτηση τίτλων μόνο
Με:
Νέες δημοσιεύσεις
Αναζήτηση στο Φόρουμ
Μενού
Σύνδεση
Install the app
Εγκαθιστώ
Φόρουμ
Ομηρική Ιθάκη - Η Γεωγραφία της Οδύσσειας
Ομήρου Οδύσσεια - Αναλύσεις ραψωδιών
Ραψωδία η΄ - Στο παλάτι του Αλκίνοου
Ραψωδία η΄ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΑΛΚΙΝΟΟΥ ΣΤΗ ΣΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΦΑΙΑΚΩΝ
Η JavaScript είναι απενεργοποιημένη. Για καλύτερη εμπειρία, παρακαλούμε ενεργοποιήστε το JavaScript στον browser σας πριν προχωρήσετε.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Απάντηση στο θέμα
Μήνυμα
<blockquote data-quote="Νικόλαος Καμπάνης - Mentor" data-source="post: 84" data-attributes="member: 4"><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]415[/ATTACH]</p> <p style="text-align: justify"><strong><span style="color: rgb(71, 85, 119)">Τον βλέπετε αυτό τον Κρητικό ιχνηλάτη; Είναι η Αρετούσα του Μάνου Χατζή</span></strong>.</p> <p style="text-align: justify">[P]Στέκεται καμαρωτός στημένος, όπως τα αγάλματα σκυλιά που έφτιαξε ο Ήφαιστος για να προστατεύουν το παλάτι του Αλκίνοου στη Σχερία.[/P][P]Έτσι ινδάλετο στον Οδυσσέα που έμεινε με το στόμα ανοιχτό φτάνοντας στο παλάτι και λίγο πριν συναντήσει τον Αλκίνοο και αγκαλιάσει ως ικέτης τα γόνατα της Αρήτης. Εκλιπαρώντας να τον στείλουν στην πατρίδα.[/P][P]Η εκπληκτική σκηνή της συνάντησης, θα αποτελέσει ξεχωριστό άρθρο, γιατί λύνει έναν από τους μεγαλύτερους γρίφους του Ομηρικού κειμένου, Ενώ εδώ θα παρακολουθήσουμε τον Οδυσσέα λίγο πριν.[/P]</p> <p style="text-align: center">...<span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong> Τότε ο Οδυσσέας</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>του Αλκίνοου προσέγγισε δώματα ξακουστά· πολλά δε στην καρδιά του</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">στεκόμενος διαλογιζόταν, πριν ακουμπήσει το χαλκόχρωμο κατώφλι.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Και διότι ως ανταύγεια ηλίου έμοιαζε ή σελήνης</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">το δώμα κάτω απ’ τη στέγη τη θεόρατη του μεγαλόκαρδου Αλκίνοου.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Και διότι τοίχοι χάλκινοι προχώραγαν ένθα και ένθα, |</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">απ’ το κατώφλι μέχρι μέσα, και κάλυπτε θριγκός σε χρώμα κυανό·</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">και τα πορτόφυλλα χρυσά σφράγιζαν πολυδαίδαλο ανάκτορο εντός·</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">οι δε κολώνες αργυρές πάταγαν πάνω σε χαλκόχρωμη βάση - κατώφλι,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">και από πάνω υπέρθυρο αργυρό, χρυσή δε η κορώνη.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Χρυσοί δε απ΄τις δυό μεριές και αργυροί ήτανε κύνες,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">αυτούς που Ήφαιστος σχεδίασε έμπειρος νους στην τέχνη</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">ώστε να κάνουν πως φυλάν το δώμα του Αλκίνοου πού ’χε καρδιά μεγάλη,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">όντας αθάνατους κι αγέραστους όλες τις μέρες που περνούν.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Και μέσα θρόνοι γύρω στον τοίχο αραδιασμένοι, κι από τις δύο τις μεριές</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>ως το μυχό απ' το κατώφλι διαμπερές, όπου υπήρχαν πέπλοι</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>λεπτοί ριχτοί καλοφτιαγμένοι, έργα των γυναικών</strong></span>. ...</p> <p style="text-align: center">Ομήρου Οδύσσεια, ραψωδία η' 81-97</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]416[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]417[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(71, 85, 119)">Έτσι ήταν το νότιο λιμάνι των Φαιάκων , από όπου έφυγε ο Οδυσσέας για την πατρίδα.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(71, 85, 119)"><strong>...Για να εισέλθεις στην Πρωτεύουσα του Αλκίνοου πέρναγες έναν λεπτό λαιμό που λεγόταν εισίθμη.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(71, 85, 119)">Με κόκκινη γραμμή η πορεία πλεύσης της απήδαλου νηός</span></strong>.</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]418[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p><p><a href="https://www.facebook.com/groups/336201476482509/user/100010159212235/?__cft__[0]=AZW-jendqT6uXiL19HRKuLuJYmy8VwFVguXQ-2pu3PTuyDBWs_Ne1j7EIOjxV-5cpAU6_2rfDyuCwrWQX36kr0iTW9iTm3HG0_Iyl8xRDJMXm4LSKSrFoWCoseCD5oUlwIzPyYiducsbdBReo4cOsFhk&__tn__=R]-R">Markos Vaptismas</a>:</p><p style="text-align: justify">Tα οποια λιμανια επικοινωνουσαν μεταξυ τους με το καναλι του εφτιαξε ο Χερσικρατης.Το εκανε φυσικα για δυο λογους.Και τα πλοια που ερχοταν απο Βουθρωτο τον χειμωνα να μην αντιμετωπιζουν τον νοτια κανοντας τον γυρο της χερσονησου του κανονιου, και καθως ο Υλαικος λιμενας του Αλκινοου βρισκοταν στην εκβολη του ποταμου Χρυσιηδας,να εκτονωνονται τα νερα και η υλη χωρις να βυθιζει τους παρακτιους οικισμους στη λασπη,με τις χειμερινες βροχοπτωσεις. Γι αυτο μεχρι σημερα τα νερα του ορμου γαριτσας ειναι ρηχα και με μια ιδαιτερα λεπτη αμμο σκουρα γκριζα σχεδον βουρκωδη καθως προερχεται απο την λιμνοθαλασσα Χαλικιοπουλου και την εκβολη.</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: center"></p><h2 style="text-align: center"><a href="https://www.facebook.com/omar.kodary?__cft__[0]=AZWaJlNC14Q4OQmWQCWKUSe1gFZalwIvecCaIk0PRYJHsMLMl6oekpgSkNn9JumHLZTcE5kCHdD-d7ugKEr219AZZKaClnS9pUDLgnuV_ErVNh5hqg6Q0X2L49BjWJGaZlwX3OAHYxfEuLDawCRF9qYB5HeRHdmJe-DEOkrqfM-KVd2gIikJUjWXfhWCFzNhARQd2rYbLqU03ZKSu1gtATiO&__tn__=-UC*F">Omar Khodary</a></h2> <p style="text-align: center"><a href="https://www.facebook.com/omar.kodary/posts/pfbid0FQTPQqcZQPw8TAz8kwN2mHNTiYtgDfa7T5mx6PXYcQSZXRA3QAzxdn4zAr2hT7Xgl?__cft__[0]=AZWaJlNC14Q4OQmWQCWKUSe1gFZalwIvecCaIk0PRYJHsMLMl6oekpgSkNn9JumHLZTcE5kCHdD-d7ugKEr219AZZKaClnS9pUDLgnuV_ErVNh5hqg6Q0X2L49BjWJGaZlwX3OAHYxfEuLDawCRF9qYB5HeRHdmJe-DEOkrqfM-KVd2gIikJUjWXfhWCFzNhARQd2rYbLqU03ZKSu1gtATiO&__tn__=%2CO*F">6 Μαρτίου στις 9:32 π.μ.</a> ·</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Good morning from Luxor <a href="https://www.facebook.com/hashtag/hatshepsut_temple?__eep__=6&__cft__[0]=AZWaJlNC14Q4OQmWQCWKUSe1gFZalwIvecCaIk0PRYJHsMLMl6oekpgSkNn9JumHLZTcE5kCHdD-d7ugKEr219AZZKaClnS9pUDLgnuV_ErVNh5hqg6Q0X2L49BjWJGaZlwX3OAHYxfEuLDawCRF9qYB5HeRHdmJe-DEOkrqfM-KVd2gIikJUjWXfhWCFzNhARQd2rYbLqU03ZKSu1gtATiO&__tn__=*NK*F">#Hatshepsut_Temple</a></p><h2 style="text-align: center">[ATTACH=full]1401[/ATTACH]</h2> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Χρυσοί δε απ΄τις δυό μεριές και αργυροί ήτανε κύνες,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">αυτούς που Ήφαιστος σχεδίασε έμπειρος νους στην τέχνη</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">ώστε να κάνουν πως φυλάν το δώμα του Αλκίνοου πού ’χε καρδιά μεγάλη,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">όντας αθάνατους κι αγέραστους όλες τις μέρες που περνούν.</span></strong></p> <p style="text-align: center">Ομήρου Οδύσσεια, ραψωδία η' 91-94</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: justify">[P]<strong><span style="color: rgb(71, 85, 119)">Στην εικόνα αυτή από το Μαυσωλείο της Χατσεμσούτ στην Αίγυπτο, έχουμε στη σειρά αίγες, όπως τα αγάλματα σκυλιά που έφτιαξε ο Ήφαιστος για να προστατεύουν το παλάτι του Αλκίνοου στη Σχερία. Έτσι ινδάλετο στον Οδυσσέα που έμεινε με το στόμα ανοιχτό φτάνοντας στο παλάτι.</span></strong>[/P]</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"><strong>ΣΧΟΛΙΑ </strong>:</p> <table style='width: 100%'><tr><td><p style="margin-left: 20px">ζ'</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">η' 7</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><br /> </p> <p style="margin-left: 20px">η' 16</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><br /> η'</p> <p style="margin-left: 20px">η' 292</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><br /> <br /> <br /> <br /> <br /> η'</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">η'</p> </td><td>327<br /> <br /> -13<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> -17<br /> <br /> <br /> 261<br /> <br /> -294<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 303<br /> <br /> 310</td><td>"...<span style="color: rgb(209, 72, 65)">Δός μ’ ἐς Φαίηκας φίλον ἐλθεῖν ἠδ’ </span><strong><span style="color: rgb(209, 72, 65)">ἐλεεινόν</span></strong>». ..."<br /> "ἐλεεινόν"=που έλεος ζητώ<br /> "... <span style="color: rgb(209, 72, 65)">Αὐτή δ’ ἐς θάλαμον ἑὸν ἤιε· <strong>δαῖε</strong> δέ οἱ <strong>πῦρ</strong><br /> γρῆυς Ἀπειραίη θαλαμηπόλος <strong>Εὐρυμέδουσα</strong>,<br /> τήν ποτ’ <strong>Ἀπείρηθεν</strong> νέες ἤγαγον ἀμφιέλισσαι·<br /> <strong>Ἀλκινόῳ δ’ αὐτὴν γέρας</strong> ἔξελον, οὕνεκα πᾶσιν<br /> Φαιήκεσσιν <strong>ἄνασσε</strong>, θεοῦ δ’ ὣς δῆμος ἄκουεν·<br /> ἣ <strong>τρέφε Ναυσικάαν</strong> λευκώλενον ἐν μεγάροισιν.<br /> Ἥ οἱ <strong>πῦρ ἀνέκαιε</strong> καὶ εἴσω δόρπον ἐκόσμειν</span><strong>. ..."</strong><br /> Μια κυκλική παράθεση. Αρχίζει από το πυρ όπου και τελειώνει. Ενδιάμεσα προσφέρει τις υπηρεσίες της στη Ναυσικάα και στον πυρήνα δεσπόζει η εξουσία του Αλκίνοου.<br /> "... <span style="color: rgb(209, 72, 65)">μή τις Φαιήκων <strong>μεγαθύμων</strong> ἀντιβολήσας<br /> κερτομέοι τ’ ἐπέεσσι καὶ ἐξερέοιθ’, ὅτις εἴη</span>. ..."<br /> Εννοεί ότι ίσως δεν ξαναδεί έτσι του; μεγάθυμους Κεφαλλήνες ή ότι και οι Φαίακες, ως Επτανήσιοι έχουν παρόμοια συμπεριφορά !<br /> "... <span style="color: rgb(209, 72, 65)">ἀλλ’ ὅτε δὴ ὀγδόατόν μοι <strong>ἐπιπλόμενον</strong> ἔτος ἦλθεν</span>, ..."<br /> "ἐπιπλόμενον" = συμπληρωμένο, πλήρες. Από αυτό λοιπόν προέρχεται η λέξη 'έπιπλα', αυτά που κάνουν ένα σπίτι πλήρες και λειτουργικό;<br /> "... <span style="color: rgb(209, 72, 65)">τὴν ἱκέτευσ’· ἡ δ’ οὔ τι νοήματος<strong> ἤμβροτεν </strong>ἐσθλοῦ,<br /> ὡς οὐκ ἂν ἔλποιο νεώτερον ἀντιάσαντα<br /> ἐρξέμεν· αἰεὶ γάρ τε νεώτεροι </span><strong><span style="color: rgb(209, 72, 65)">ἀφραδέουσι</span> </strong>..."<br /> ... <span style="color: rgb(65, 168, 95)">την ικέτευσα· κι αυτή από μια σκέψη λογική <strong>δεν ήταν στερημένη</strong>,<br /> πως δεν θα ήλπιζες νεώτερον όταν (τον) συναντήσεις<br /> να συμπεριφερθεί· και πάντα διότι οι νεότεροι </span><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">άστοχα ενεργούν</span>. </strong>...<br /> "... νοήματος<strong> ἤμβροτεν</strong> ἐσθλοῦ ... " = δεν παρεκτράπηκε<br /> "... «<span style="color: rgb(209, 72, 65)">Ἥρως, μή τούνεκ’ ἀμύμονα <strong>νείκεε</strong> κούρην</span><strong>·</strong> ..."<br /> Νείκος είναι η επίκριση που οδηγεί σε φιλονικία<br /> "... <span style="color: rgb(209, 72, 65)">μαψιδίως κεχολῶσθαι· <strong>ἀμείνω</strong> δ’ αἴσιμα πάντα</span> ...<br /> "<strong>ἀμείνω</strong> "= υπερασπίζω</td></tr></table> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Νικόλαος Καμπάνης - Mentor, post: 84, member: 4"] [CENTER] [ATTACH type="full" alt="1611451341561.png"]415[/ATTACH][/CENTER] [JUSTIFY][B][COLOR=rgb(71, 85, 119)]Τον βλέπετε αυτό τον Κρητικό ιχνηλάτη; Είναι η Αρετούσα του Μάνου Χατζή[/COLOR][/B]. [P]Στέκεται καμαρωτός στημένος, όπως τα αγάλματα σκυλιά που έφτιαξε ο Ήφαιστος για να προστατεύουν το παλάτι του Αλκίνοου στη Σχερία.[/P][P]Έτσι ινδάλετο στον Οδυσσέα που έμεινε με το στόμα ανοιχτό φτάνοντας στο παλάτι και λίγο πριν συναντήσει τον Αλκίνοο και αγκαλιάσει ως ικέτης τα γόνατα της Αρήτης. Εκλιπαρώντας να τον στείλουν στην πατρίδα.[/P][P]Η εκπληκτική σκηνή της συνάντησης, θα αποτελέσει ξεχωριστό άρθρο, γιατί λύνει έναν από τους μεγαλύτερους γρίφους του Ομηρικού κειμένου, Ενώ εδώ θα παρακολουθήσουμε τον Οδυσσέα λίγο πριν.[/P][/JUSTIFY] [CENTER]...[COLOR=rgb(65, 168, 95)][B] Τότε ο Οδυσσέας του Αλκίνοου προσέγγισε δώματα ξακουστά· πολλά δε στην καρδιά του[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]στεκόμενος διαλογιζόταν, πριν ακουμπήσει το χαλκόχρωμο κατώφλι. Και διότι ως ανταύγεια ηλίου έμοιαζε ή σελήνης το δώμα κάτω απ’ τη στέγη τη θεόρατη του μεγαλόκαρδου Αλκίνοου. Και διότι τοίχοι χάλκινοι προχώραγαν ένθα και ένθα, | απ’ το κατώφλι μέχρι μέσα, και κάλυπτε θριγκός σε χρώμα κυανό· και τα πορτόφυλλα χρυσά σφράγιζαν πολυδαίδαλο ανάκτορο εντός· οι δε κολώνες αργυρές πάταγαν πάνω σε χαλκόχρωμη βάση - κατώφλι, και από πάνω υπέρθυρο αργυρό, χρυσή δε η κορώνη. Χρυσοί δε απ΄τις δυό μεριές και αργυροί ήτανε κύνες, αυτούς που Ήφαιστος σχεδίασε έμπειρος νους στην τέχνη ώστε να κάνουν πως φυλάν το δώμα του Αλκίνοου πού ’χε καρδιά μεγάλη, όντας αθάνατους κι αγέραστους όλες τις μέρες που περνούν.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]Και μέσα θρόνοι γύρω στον τοίχο αραδιασμένοι, κι από τις δύο τις μεριές ως το μυχό απ' το κατώφλι διαμπερές, όπου υπήρχαν πέπλοι λεπτοί ριχτοί καλοφτιαγμένοι, έργα των γυναικών[/B][/COLOR]. ... Ομήρου Οδύσσεια, ραψωδία η' 81-97 [ATTACH type="full" alt="1611453017831.png"]416[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1611453092931.png"]417[/ATTACH] [B][COLOR=rgb(71, 85, 119)]Έτσι ήταν το νότιο λιμάνι των Φαιάκων , από όπου έφυγε ο Οδυσσέας για την πατρίδα.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(71, 85, 119)][B]...Για να εισέλθεις στην Πρωτεύουσα του Αλκίνοου πέρναγες έναν λεπτό λαιμό που λεγόταν εισίθμη.[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(71, 85, 119)]Με κόκκινη γραμμή η πορεία πλεύσης της απήδαλου νηός[/COLOR][/B]. [ATTACH type="full" alt="1611453442135.png"]418[/ATTACH] [/CENTER] [URL='https://www.facebook.com/groups/336201476482509/user/100010159212235/?__cft__[0]=AZW-jendqT6uXiL19HRKuLuJYmy8VwFVguXQ-2pu3PTuyDBWs_Ne1j7EIOjxV-5cpAU6_2rfDyuCwrWQX36kr0iTW9iTm3HG0_Iyl8xRDJMXm4LSKSrFoWCoseCD5oUlwIzPyYiducsbdBReo4cOsFhk&__tn__=R]-R']Markos Vaptismas[/URL]: [JUSTIFY]Tα οποια λιμανια επικοινωνουσαν μεταξυ τους με το καναλι του εφτιαξε ο Χερσικρατης.Το εκανε φυσικα για δυο λογους.Και τα πλοια που ερχοταν απο Βουθρωτο τον χειμωνα να μην αντιμετωπιζουν τον νοτια κανοντας τον γυρο της χερσονησου του κανονιου, και καθως ο Υλαικος λιμενας του Αλκινοου βρισκοταν στην εκβολη του ποταμου Χρυσιηδας,να εκτονωνονται τα νερα και η υλη χωρις να βυθιζει τους παρακτιους οικισμους στη λασπη,με τις χειμερινες βροχοπτωσεις. Γι αυτο μεχρι σημερα τα νερα του ορμου γαριτσας ειναι ρηχα και με μια ιδαιτερα λεπτη αμμο σκουρα γκριζα σχεδον βουρκωδη καθως προερχεται απο την λιμνοθαλασσα Χαλικιοπουλου και την εκβολη. [/JUSTIFY] [CENTER][/CENTER] [HEADING=1][CENTER][URL='https://www.facebook.com/omar.kodary?__cft__[0]=AZWaJlNC14Q4OQmWQCWKUSe1gFZalwIvecCaIk0PRYJHsMLMl6oekpgSkNn9JumHLZTcE5kCHdD-d7ugKEr219AZZKaClnS9pUDLgnuV_ErVNh5hqg6Q0X2L49BjWJGaZlwX3OAHYxfEuLDawCRF9qYB5HeRHdmJe-DEOkrqfM-KVd2gIikJUjWXfhWCFzNhARQd2rYbLqU03ZKSu1gtATiO&__tn__=-UC*F']Omar Khodary[/URL][/CENTER][/HEADING] [CENTER][URL='https://www.facebook.com/omar.kodary/posts/pfbid0FQTPQqcZQPw8TAz8kwN2mHNTiYtgDfa7T5mx6PXYcQSZXRA3QAzxdn4zAr2hT7Xgl?__cft__[0]=AZWaJlNC14Q4OQmWQCWKUSe1gFZalwIvecCaIk0PRYJHsMLMl6oekpgSkNn9JumHLZTcE5kCHdD-d7ugKEr219AZZKaClnS9pUDLgnuV_ErVNh5hqg6Q0X2L49BjWJGaZlwX3OAHYxfEuLDawCRF9qYB5HeRHdmJe-DEOkrqfM-KVd2gIikJUjWXfhWCFzNhARQd2rYbLqU03ZKSu1gtATiO&__tn__=%2CO*F']6 Μαρτίου στις 9:32 π.μ.[/URL] · Good morning from Luxor [URL='https://www.facebook.com/hashtag/hatshepsut_temple?__eep__=6&__cft__[0]=AZWaJlNC14Q4OQmWQCWKUSe1gFZalwIvecCaIk0PRYJHsMLMl6oekpgSkNn9JumHLZTcE5kCHdD-d7ugKEr219AZZKaClnS9pUDLgnuV_ErVNh5hqg6Q0X2L49BjWJGaZlwX3OAHYxfEuLDawCRF9qYB5HeRHdmJe-DEOkrqfM-KVd2gIikJUjWXfhWCFzNhARQd2rYbLqU03ZKSu1gtATiO&__tn__=*NK*F']#Hatshepsut_Temple[/URL][/CENTER] [HEADING=1][CENTER][ATTACH type="full" alt="1711021482318.png"]1401[/ATTACH][/CENTER][/HEADING] [CENTER][B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Χρυσοί δε απ΄τις δυό μεριές και αργυροί ήτανε κύνες, αυτούς που Ήφαιστος σχεδίασε έμπειρος νους στην τέχνη ώστε να κάνουν πως φυλάν το δώμα του Αλκίνοου πού ’χε καρδιά μεγάλη, όντας αθάνατους κι αγέραστους όλες τις μέρες που περνούν.[/COLOR][/B] Ομήρου Οδύσσεια, ραψωδία η' 91-94 [/CENTER] [JUSTIFY][P][B][COLOR=rgb(71, 85, 119)]Στην εικόνα αυτή από το Μαυσωλείο της Χατσεμσούτ στην Αίγυπτο, έχουμε στη σειρά αίγες, όπως τα αγάλματα σκυλιά που έφτιαξε ο Ήφαιστος για να προστατεύουν το παλάτι του Αλκίνοου στη Σχερία. Έτσι ινδάλετο στον Οδυσσέα που έμεινε με το στόμα ανοιχτό φτάνοντας στο παλάτι.[/COLOR][/B][/P] [B]ΣΧΟΛΙΑ [/B]:[/JUSTIFY] [TABLE] [TR] [TD][INDENT]ζ'[/INDENT] [INDENT][/INDENT] [INDENT]η' 7[/INDENT] [INDENT][/INDENT] [INDENT][/INDENT] [INDENT] [/INDENT] [INDENT]η' 16[/INDENT] [INDENT][/INDENT] [INDENT] η'[/INDENT] [INDENT]η' 292[/INDENT] [INDENT][/INDENT] [INDENT] η'[/INDENT] [INDENT][/INDENT] [INDENT]η'[/INDENT][/TD] [TD]327 -13 -17 261 -294 303 310[/TD] [TD]"...[COLOR=rgb(209, 72, 65)]Δός μ’ ἐς Φαίηκας φίλον ἐλθεῖν ἠδ’ [/COLOR][B][COLOR=rgb(209, 72, 65)]ἐλεεινόν[/COLOR][/B]». ..." "ἐλεεινόν"=που έλεος ζητώ "... [COLOR=rgb(209, 72, 65)]Αὐτή δ’ ἐς θάλαμον ἑὸν ἤιε· [B]δαῖε[/B] δέ οἱ [B]πῦρ[/B] γρῆυς Ἀπειραίη θαλαμηπόλος [B]Εὐρυμέδουσα[/B], τήν ποτ’ [B]Ἀπείρηθεν[/B] νέες ἤγαγον ἀμφιέλισσαι· [B]Ἀλκινόῳ δ’ αὐτὴν γέρας[/B] ἔξελον, οὕνεκα πᾶσιν Φαιήκεσσιν [B]ἄνασσε[/B], θεοῦ δ’ ὣς δῆμος ἄκουεν· ἣ [B]τρέφε Ναυσικάαν[/B] λευκώλενον ἐν μεγάροισιν. Ἥ οἱ [B]πῦρ ἀνέκαιε[/B] καὶ εἴσω δόρπον ἐκόσμειν[/COLOR][B]. ..."[/B] Μια κυκλική παράθεση. Αρχίζει από το πυρ όπου και τελειώνει. Ενδιάμεσα προσφέρει τις υπηρεσίες της στη Ναυσικάα και στον πυρήνα δεσπόζει η εξουσία του Αλκίνοου. "... [COLOR=rgb(209, 72, 65)]μή τις Φαιήκων [B]μεγαθύμων[/B] ἀντιβολήσας κερτομέοι τ’ ἐπέεσσι καὶ ἐξερέοιθ’, ὅτις εἴη[/COLOR]. ..." Εννοεί ότι ίσως δεν ξαναδεί έτσι του; μεγάθυμους Κεφαλλήνες ή ότι και οι Φαίακες, ως Επτανήσιοι έχουν παρόμοια συμπεριφορά ! "... [COLOR=rgb(209, 72, 65)]ἀλλ’ ὅτε δὴ ὀγδόατόν μοι [B]ἐπιπλόμενον[/B] ἔτος ἦλθεν[/COLOR], ..." "ἐπιπλόμενον" = συμπληρωμένο, πλήρες. Από αυτό λοιπόν προέρχεται η λέξη 'έπιπλα', αυτά που κάνουν ένα σπίτι πλήρες και λειτουργικό; "... [COLOR=rgb(209, 72, 65)]τὴν ἱκέτευσ’· ἡ δ’ οὔ τι νοήματος[B] ἤμβροτεν [/B]ἐσθλοῦ, ὡς οὐκ ἂν ἔλποιο νεώτερον ἀντιάσαντα ἐρξέμεν· αἰεὶ γάρ τε νεώτεροι [/COLOR][B][COLOR=rgb(209, 72, 65)]ἀφραδέουσι[/COLOR] [/B]..." ... [COLOR=rgb(65, 168, 95)]την ικέτευσα· κι αυτή από μια σκέψη λογική [B]δεν ήταν στερημένη[/B], πως δεν θα ήλπιζες νεώτερον όταν (τον) συναντήσεις να συμπεριφερθεί· και πάντα διότι οι νεότεροι [/COLOR][B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]άστοχα ενεργούν[/COLOR]. [/B]... "... νοήματος[B] ἤμβροτεν[/B] ἐσθλοῦ ... " = δεν παρεκτράπηκε "... «[COLOR=rgb(209, 72, 65)]Ἥρως, μή τούνεκ’ ἀμύμονα [B]νείκεε[/B] κούρην[/COLOR][B]·[/B] ..." Νείκος είναι η επίκριση που οδηγεί σε φιλονικία "... [COLOR=rgb(209, 72, 65)]μαψιδίως κεχολῶσθαι· [B]ἀμείνω[/B] δ’ αἴσιμα πάντα[/COLOR] ... "[B]ἀμείνω[/B] "= υπερασπίζω[/TD] [/TR] [/TABLE] [JUSTIFY] [/JUSTIFY] [/QUOTE]
Ονομα
Δημοσίευση απάντησης
Φόρουμ
Ομηρική Ιθάκη - Η Γεωγραφία της Οδύσσειας
Ομήρου Οδύσσεια - Αναλύσεις ραψωδιών
Ραψωδία η΄ - Στο παλάτι του Αλκίνοου
Ραψωδία η΄ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΑΛΚΙΝΟΟΥ ΣΤΗ ΣΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΦΑΙΑΚΩΝ
Μπλουζα
Κάτω μέρος