Τα υπόλοιπα νησιά του Οδυσσέα είναι πιο ανατολικά και βλέπουν προς τον ήλιο (Οδ. ι΄ 25-26).
2. Ανάμεσα στην Ιθάκη και στην Ηλεία υπάρχουν νησιά (Οδ. φ΄ 346-347).
3. Από το δήμο Κεφαλλήνων στο δήμο Ιθάκης περνάς με σχεδία, μαζί με κατσίκια και βόδια ελεύθερης βοσκής (υ΄ 187 & 210).
4. Η μετάβαση στην Πύλο από την Ιθάκη διαρκεί μια νύχτα.
Η επιστροφή από την Πύλο στην Ιθάκη διαρκεί μισή μέρα συν μια νύχτα. Άρα λαβαίνουν χώρα σε διαφορετικά λιμάνια που απέχουν μεταξύ τους μεγάλη απόσταση.
5. Το καρτέρι των μνηστήρων για να σκοτώσουν τον Τηλέμαχο, όπως γυρίζει από την Πύλο στην Ιθάκη, γίνεται σε λιμάνια πίσω από βραχονησίδα μέσα σε ΠΟΡΘΜΟ, ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα σε Ομηρική Ιθάκη και Ομηρική Σάμη.
Η βραχονησίδα πρέπει να είναι προς το μέρος της Ομηρικής Ιθάκης, ανάμεσά τους και εγγύς σε αυτήν, μεσσηγύς (Οδ. δ΄ 671 & 844-847).
6. Για να πραγματοποιηθεί ο αγώνας του τόξου με τα πελέκια (άθλος), χρειάζεται μεγάλος χώρος.
Το μέλαθρο του Οδυσσέα πρέπει να είχε διαστάσεις palais de sports (ραψωδία φ΄).
Αυτά τα σημεία και μόνο θα έφταναν, όμως και σε τέσσερα άλλα διαπιστώνουμε ότι η θεωρία του Πόρου απέχει από τη Γεωγραφία του Ομήρου:
7. Η Σχερία είναι ένα νησί που απέχει από την Ιθάκη όσο περίπου η Θεσπρωτία, από όπου ξεκινάει ο δρόμος για το μαντείο της Δωδώνης.
Άρα είναι η Κέρκυρα.
Το πλοίο, με τη φόρα των κωπηλατών, βγαίνει το μισό στη στεριά, γιατί η άμμος είναι συμπαγής (Οδ. ν΄ 114-115).
Αυτή η παραλία ταιριάζει με τον Αθέρα στην Παλική.
8. Η απόσταση μεταξύ χοιρόμαντρας και παλατιού είναι 4 ώρες από μονοπάτι και 2,5 ώρες από τον κανονικό δρόμο.
Άλλο είναι το λιμάνι κοντά στην καλύβα του Εύμαιου και άλλο το λιμάνι της πόλης.
Η Ιθάκη πρέπει να περιλαμβάνει μεγάλη απόσταση μεταξύ των δυο λιμανιών, γιατί το ίδιο δρομολόγιο με πλοίο διαρκεί από το πρωί μέχρι το απομεσήμερο.
10. Η Αθηνά όταν υποστηρίζει σκανδαλωδώς Οδυσσέα, Τηλέμαχο και Πηνελόπη έχει το επίθετο Παλ-λάς, λέξη που θυμίζει Παλική και κουνό-πετρα.
Το επιχείρημα αυτό καταρρίπτει σχεδόν όλες τις θεωρίες, γιατί τοποθετούν τα δυο λιμάνια κοντά το ένα με τ’ άλλο (Λευκάδα). Η νέα Ιθάκη και οι Παξοί, όπως επίσης και η Άσσος της Ερύσσου είναι πολύ ‘‘μικροί’’ τόποι για να χωρέσουν αυτή τη διαφορά, ενώ ο Πόρος πρωτοτυπεί και πάλι, αφού τοποθετεί την άφιξη του Τηλεμάχου στη Σκάλα, διοργανώνει ‘‘Τηλεμάχιους δρόμους’’ εκεί και πιο κοντά στην Πύλο! Που αυτό σημαίνει ότι θα επιθυμούσε η αναχώρηση του Τηλεμάχου να διαρκεί περισσότερο από την επιστροφή. Το αντίθετο δηλαδή.
Η Παλική και ο Τηλέμαχος ακολουθούν την εντολή της Αθηνάς, κατευθύνουν το πλοίο στην αρχή προς Εχινάδες, Αρκούδι-Άτοκο, διοπτεύουν το άλλο πρωί Φισκάρδο, αποφεύγουν το καρτέρι της Αστερίδας αριστερά στο βάθος εντός του επικίνδυνου διαύλου και, καταλήγουν στον Αθέρα, ώστε σκανδαλωδώς να συμπέσουν με την άφιξη του Οδυσσέα από βορράν, ερχόμενος από Σχερία-Κέρκυρα μια μέρα πριν, ώστε να γίνει η συνάντηση στην καλύβα του Εύμαιου [στις εσχατιές της Ιθάκης (Αθέρας) την πρώτη ακτή προς βορράν] και να αναγνωριστούν με την ησυχία τους μακριά από την πόλη.
Αν είναι έργο ενός η Οδύσσεια; Ασύλληπτο και απαραβίαστο (ἀάατο) σε σκηνοθεσία θεατρικό έργο, σε πραγματικό τόπο, χρόνο και γεγονότα. Έργο του μεγίστου ΚΑΙ σκηνοθέτη, του Ομήρου.
Το άρθρο 5 αναλυτικά Το καρτέρι της Αστερίδας (https://homericithaca.com/threads/44/).
Οδύσσεια δ΄ 670-671 και δ΄ 844-847:
«… ὄφρα μιν αὖτις ἰόντα λοχήσομαι ἠδὲ φυλάξω
ἐν πορθμῷ Ἰθάκης τε Σάμοιό τε παιπαλοέσσης,. …»
και «… ἔστι δέ τις νῆσος μέσσῃ ἁλὶ πετρήεσσα,
μεσσηγὺς Ἰθάκης τε Σάμοιό τε παιπαλοέσσης,
Ἀστερίς, οὐ μεγάλη, λιμένες δ’ ἔνι ναύλοχοι αὐτῇ
ἀμφίδυμοι· τῇ τόν γε μένον λοχόωντες Ἀχαιοί. …»
Όπως βλέπετε το καρτέρι των μνηστήρων γίνεται σε βραχονησίδα εντός ΠΟΡΘΜΟΥ. Το ‘‘ἔνι’’=ενώπιον, προσδιορίζει ότι ενώπιον της βραχονησίδας υπάρχουν δυο υπήνεμα λιμάνια που να μπορείς να στήσεις καρτέρι, να καραδοκείς, η Δολίχα και το Παλαιοκάραβο.
Εμείς, ως θεωρία, έχουμε αυτήν την Αστερίδα του Δασκαλιού, την έχουν επίσης οι Θιακοί, την έχει και η Άσσος. Έχουμε Αστερίδα σε ΠΟΡΘΜΟ, την προσπερνάει ο Τηλέμαχος από πάνω ερχόμενος από τις Εχινάδες (Θόες νήσους, που ‘φεύγουν’ γρήγορα πίσω στο πέρασμα ενός πλοίου) και μετά μια ώρα καταλήγει στην πρώτη ακτή από βορρά της Ιθάκης.
Η παράσταση έλαβε τέλος για ‘σας.
Η Αστερίδα είναι σε πορθμό.
ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ !
Σχόλιο από facebook 8 Mαρτίου 2019
Επεξεργαζόμουν τα σχόλια για το βιβλίο μου "Ομήρου Οδύσσεια, ραψωδία φ' ". και είχα ολοκληρώσει άρθρο για την παρουσία του Ηρακλή στην Οδύσσεια.
Δυσφορούσα που έβλεπα να κρατάει ο Όμηρος περίεργη στάση απέναντί του και ξαφνικά έγινα θεατής ενός ''αυτογκόλ'', που δέχεται η θεωρία του Πόρου για την Ομηρική Ιθάκη εδώ και πολλές δεκαετίες και κανείς δεν τό 'χει προσέξει. Αν όντως, η λατρεία του Ηρακλή στ' Αράκλι είναι από αρχαιοτάτων χρόνων, τότε δεν είναι Ιθάκη του Οδυσσέα οι Πρόννοι και ο Πόρος, αφού ο Ηρακλέας είναι ήρωας των Δωριέων.
Διαβάστε στο άρθρο ΤΟ ΤΟΞΟ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΑ Υποβιβασμός με σκοπό την καταξίωση του Οδυσσέα., γιατί ο Όμηρος τον αντιμετωπίζει σχεδόν εχθρικά. ...Και μη μάθω ότι στον σφραγιδόλιθο ήταν λιοντάρι αντί για σκυλί...
Όμως, επειδή είμαι φίλος, ας τους ρίξουμε στα μαλακά: Το Αράκλι, μάγκες, δεν βγαίνει από τον ''βίην Ηρακλέα'', αλλά από το κλέος της ηέρας, δηλαδή της ομίχλης και, τη φήμη ότι τον χειμώνα τα νέφη κατεβαίνουν χαμηλά και η ομίχλη είναι έντονη στο οροπέδιο.