Άρθρα
Αρθρογράφοι
Φόρουμ
Νέες δημοσιεύσεις
Αναζήτηση στο Φόρουμ
Τι νέα
Νέες δημοσιεύσεις
Νέες δημοσιεύσεις προφίλ
Τελευταία δραστηριότητα
Μέλη
Εγγεγραμμένα μέλη
Τρέχοντες επισκέπτες
Νέες δημοσιεύσεις προφίλ
Δημοσιεύσεις προφίλ αναζήτησης
Σύνδεση
Ελληνικά
Language Chooser
English (US)
Ελληνικά
Español
Τι νέα
Αναζήτηση
Αναζήτηση
Αναζήτηση τίτλων μόνο
Με:
Νέες δημοσιεύσεις
Αναζήτηση στο Φόρουμ
Μενού
Σύνδεση
Install the app
Εγκαθιστώ
Φόρουμ
Ομηρική Ιθάκη - Η Γεωγραφία της Οδύσσειας
Ομήρου Οδύσσεια - Αναλύσεις ραψωδιών
Ραψωδία υ΄ - Εκατηβόλος Απόλλων και Πάσχα. Φιλοίτιος και δήμος Κεφαλλήνων. Η προφητεία του Θεοκλύμενου για το τέλος των μνηστήρων
Η υποτιθέμενη έκλειψη ηλίου στη ραψωδία υ' της Οδύσσειας και η παραποίηση του Ομηρικού κειμένου.
Η JavaScript είναι απενεργοποιημένη. Για καλύτερη εμπειρία, παρακαλούμε ενεργοποιήστε το JavaScript στον browser σας πριν προχωρήσετε.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Απάντηση στο θέμα
Μήνυμα
<blockquote data-quote="Νικόλαος Καμπάνης - Mentor" data-source="post: 77" data-attributes="member: 4"><p style="text-align: center"><strong>Η παρουσία, η προφητεία του μάντη Θεοκλύμενου και τα παραμύθια της NASA</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="margin-left: 20px">Θα θυμάστε, αγαπητοί φίλοι, τις ανακοινώσεις της NASA για την ακριβή χρονολογία άφιξης του Οδυσσέα στην πατρίδα του με βάση μια έκλειψη ηλίου το 1219 πχ.</p> <p style="margin-left: 20px">Εμείς από τότε είχαμε αρνηθεί να το δεχτούμε, όχι γιατί είχαμε άποψη για τη χρονολογία, αλλά κατηγορηματική θέση για την εποχή που έγιναν τα γεγονότα.</p> <p style="margin-left: 20px">Η NASA μιλούσε για φθινόπωρο, ενώ εμείς διαπιστώναμε ότι το κείμενο της Οδύσσειας παρουσίαζε γεγονότα της άνοιξης.</p> <p style="margin-left: 20px">Στις ραψωδίες ζ’ και ν’, ο Όμηρος παρουσιάζει την άνοιξη της επιστροφής του Οδυσσέα ως εξής:</p> <p style="text-align: center">«... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">ἀτραπιτοί τε διηνεκέες λιμένες τε πάνορμοι</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">πέτραι τ’ ἠλίβατοι καὶ δένδρεα τηλεθόωντα</span></strong>. ...»</p> <p style="text-align: center">Οδύσσεια ν΄ 195-196</p> <p style="text-align: center">…<strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">τα μονοπάτια τ’ ανοιχτά τα βολικά λιμάνια</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">τα κρεμαστά τα βράχια (της) και τ’ ΑΝΘΙΣΜΕΝΑ δένδρα</span></strong>…</p> <p style="margin-left: 20px">Τα πουρνάρια ανθίζουν άνοιξη στην Κεφαλονιά.</p> <p style="margin-left: 20px">Στη ραψωδία ζ’ περιγράφονται πλοία στα σκέπαστρα του χειμώνα και ένα από αυτά το ρίχνουν αργότερα στη θάλασσα για να πάει τον Οδυσσέα στην πατρίδα.</p> <p style="text-align: center">... <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Τότε γοργά κατέβηκαν στης θάλασσας τα πλοία</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>καράβι μαύρο στα βαθιά της θάλασσας τραβήξαν,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>και στον ιστό προσάρμοσαν πανιά του μαύρου πλοίου,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>εξάρτησαν δε τα κουπιά σε τρόπεις από δέρμα,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>όλα όπως πρέπει, κρέμασαν και τα λευκά πανιά.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Υψώθηκαν και βέβαια το άραξαν στον νότιο τον όρμο</span></strong>· ...</p> <p style="text-align: center">Οδύσσεια θ΄ 50-55</p> <p style="text-align: justify">[P]Το γνωρίζαμε από την αρχή, το είχαμε σαν δεδομένο και μάλιστα είχαμε καταλήξει ότι η γιορτή του Εκατηβόλου Απόλλωνα με τις θυσίες που πραγματοποιούσαν οι ιερείς και στη συνέχεια οι κήρυκες διένειμαν τα ψητά στο λαό, όπως σήμερα τον άρτο (αντίδωρο), συνέπιπτε με το σύγχρονο Πάσχα σε επίσης κινητή γιορτή την άνοιξη.[/P]</p> <p style="text-align: justify">[P]Η NASA αντίθετα, δεν εξέτασε το κείμενο ούτε σε βάθος ούτε επιφανειακά και το μόνο που αναζητούσε ήταν μια έκλειψη ηλίου κάπου κοντά σε γεγονότα όπου πρωταγωνιστούσαν οι «Λαοί της Θάλασσας», αφού στις επιδρομές εκείνων πρωτοπαλίκαρα ήταν οι Αχαιοί με το όνομα Αχαγιάβε.[/P]</p> <p style="text-align: justify">[P]Και η μόνη έκλειψη ηλίου που προσδιορίστηκε, ήταν τη δεύτερη δεκαετία πριν το 1200 πΧ. Όσο για τους «Λαούς της Θάλασσας», ναι είχαν επιτεθεί στην Αίγυπτο και τους απέκρουσε ο Φαραώ Μερνεφθά το 1219.[/P]</p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]389[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: justify">[P]Να ξεκαθαρίσουμε πρώτα πρώτα, ότι τόσο τα Τρωικά γεγονότα και αμέσως μετά η καταστροφή της Χατούσα πρωτεύουσας των Χετταίων το 1190 πΧ, όσο και η επίθεση στο Δέλτα του Νείλου (1186), έχουν σχέση με το δεύτερο κύμα των επιθέσεων των «Λαών της Θάλασσας» στην Ανατολική Μεσόγειο, και με κατάληξη τη συντριβή τους από τον Ραμσή ΙΙΙ, γεγονότα που συναντάμε στη ραψωδία ξ΄ της Οδύσσειας, ενώ 33 χρόνια πριν, ο βασικός κορμός ήταν Λίβυοι, με συνεπικουρία κάποιους από τους Λαούς πέρα από τη θάλασσα και τα νησιά (του Αιγαίου).[/P]</p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]390[/ATTACH]<strong>Η ναυμαχία στο Δέλτα του Νείλου (1186)</strong></p> <p style="text-align: center"><strong></strong></p> <p style="text-align: center"><strong>[ATTACH=full]391[/ATTACH]</strong></p> <p style="text-align: center"><strong></strong></p> <p style="text-align: center"><strong>[ATTACH=full]392[/ATTACH]</strong></p> <p style="text-align: center"><strong>Σκληρές μάχες σώμα με σώμα μεταξύ των Λαών της Θάλασσας και των Αιγυπτίων (1186)</strong></p> <p style="text-align: center"><strong></strong></p> <p style="text-align: center"><strong>Ο θρίαμβος του Ραμσή ΙΙΙ στον πόλεμο με τους Λαούς της Θάλασσας (1186)</strong></p> <p style="text-align: center"><strong>[ATTACH=full]393[/ATTACH]</strong></p> <p style="text-align: center"><strong>Για τη γνησιότητα και την ιστορικότητα των περιγραφών, το μνημείο Medinet Habu. Δεξιά και κάτω η πύλη του !!!</strong></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]396[/ATTACH]</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><strong>Έχουμε λοιπόν καταλήξει ήδη ότι το τέλος της Οδύσσειας έγινε άνοιξη και όχι φθινόπωρο.</strong></p> <p style="text-align: justify">[P]Όμως πέρα από αυτές τις ενδείξεις και αποδείξεις, το Ομηρικό κείμενο βοηθάει ακόμα περισσότερο στην κατάρριψη της έκλειψης του ηλίου και τη συνολική αποτυχία των προσδιορισμών αυτών της NASA.[/P]</p><p>[P]Κατά το τελευταίο γεύμα του μεσημεριού της μνηστηροφονίας...[/P][P]...Το πρωί οι ιερείς είχαν τελέσει τις εκατόμβες, τις οποίες ‘‘ἀγέροντο κάρη κομόωντες Ἀχαιοὶ ’’. Ο δε αγώνας του τόξου ξεκίνησε το ίδιο απόγευμα πριν το δείπνο και, όσο οι μνηστήρες δοκίμαζαν το τόξο, ο Οδυσσέας αποκαλύφθηκε στον Εύμαιο και τον Φιλοίτιο.[/P][P]Αυτοί οι δύο λοιπόν αγκαλιασμένοι με τον αφέντη τους, έξω από την πίσω πόρτα του ανακτόρου, παρέμειναν κλαίγοντας από συγκίνηση καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής, ωσότου νύχτωσε.[/P][P]Τη στιγμή που ο Ευρύμαχος θα δοκίμαζε προτελευταίος, μπήκαν μέσα.[/P][P]...Κατά το τελευταίο μεσημεριανό γεύμα λοιπόν, ο Κτήσιππος, μνηστήρας από τη Σάμη, για να εξευτελίσει τον ζητιάνο - Οδυσσέα, του πέταξε στο κεφάλι ένα ολόκληρο μπούτι βοδιού, Αυτός έσκυψε και ο τοίχος γέμισε αίματα.[/P][P]Ο μεν Τηλέμαχος βεβαιώνει ότι αν δεν αστοχούσε θα τον «είχε θάψει ζωντανό», η δε Παλλάδα μπερδεύει τα λόγια του ώστε οι μνηστήρες να γελάσουν ηλιθίως και μέχρι δακρύων:[/P]</p><p style="text-align: center">«... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Οἱ δ᾽ ἤδη γναθμοῖσι γελοίων ἀλλοτρίοισιν,</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>αἱμοφόρυκτα δὲ δὴ κρέα ἤσθιον· ὄσσε δ᾽ ἄρα σφέων</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>δακρυόφιν πίμπλαντο, γόον δ᾽ ὠίετο θυμός.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Τοῖσι δὲ καὶ μετέειπε Θεοκλύμενος θεοειδής</span></strong>· ...»</p> <p style="text-align: center">Οδύσσεια υ΄ 347-350</p> <p style="text-align: justify">[P]...Την ώρα που τα πρόσωπά τους άτσαλα όπως έτρωγαν είχαν γεμίσει αίματα μισοψημένου σφάγιου, ενώ ο μάντις Θεοκλύμενος ΟΡΑΜΑΤΙΖΕΤΑΙ το τέλος τους (σαν Τειρεσίας στον Οιδίποδα) με τα παρακάτω λόγια:[/P]</p> <p style="text-align: center">«... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">‘‘ Ἆ δειλοί, τί κακὸν τόδε πάσχετε; Νυκτὶ μὲν ὑμέων</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>εἰλύαται κεφαλαί τε πρόσωπά τε νέρθε τε γοῦνα,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>οἰμωγὴ δὲ δέδηε, δεδάκρυνται δὲ παρειαί,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>αἵματι δ᾽ ἐρράδαται τοῖχοι καλαί τε μεσόδμαι.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>Εἰδώλων δὲ πλέον πρόθυρον, πλείη δὲ καὶ αὐλή,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>ἱεμένων ἐρεβόσδε ὑπὸ ζόφον· ἠέλιος δὲ</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">οὐρανοῦ ἐξαπόλωλε, κακὴ δ᾽ ἐπιδέδρομεν ἀχλύς</span></strong>.’’ ...»</p> <p style="text-align: center">Οδύσσεια υ΄ 351-357</p><p>Μετάφραση, Ν.Καζαντζάκης - Ι.Κακριδής:</p><p>... ‘‘<strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Σαν τι κακό σας δέρνει, δύστυχοι, κι έχουν ζωστεί με νύχτα</span></strong></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>και οι κεφαλές σας και τα πρόσωπα και χαμηλά τα γόνα;</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>κι άναψε σύθρηνο, και γέμισαν τα μάγουλά σας δάκρυα,</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>και ραντισμένοι οι τοίχοι μ᾿ αίματα και τα ώρια μεσοδόκια’</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>ίσκιους πλημμύρισε κι η αυλόπορτα, κι η αυλή πλημμύρισε ίσκιους,</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>που ξεκινούν στα μαύρα Τρίσκοτα να κατεβούν, κι ο γήλιος</strong></span></p><p><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">από τα ουράνια εχάθη, κι άπλωσε βαριά καταχνιά ολούθε</span></strong>!’’ ...</p><p style="text-align: right">Μετάφραση, Αρ.Εφταλιώτης:</p> <p style="text-align: right">...“<strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Ἄχ, τί μεγάλο, ὦ δύστυχοι, κακὸ μαθὲς σᾶς βρίσκει.</span></strong></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Νύχτα σᾶς ζώνει κεφαλὴ καὶ πρόσωπο καὶ γόνα·</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>ἄναψ’ ὁ θρῆνος, βρέχουνται τὰ μάγουλα μὲ δάκρυα,</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>κι οἱ τοῖχοι μ’ αἷμα βρέχουνται καὶ τὰ ὥρια μεσοδόκια·</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>γέμισαν πρόθυρα κι αὐλὲς μὲ ἴσκιους νεκρῶν ποὺ τρέχουν</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>μέσα στὰ σκότη, στὸ Ἔρεβος· καὶ χάθηκε στὰ οὐράνια</strong></span></p> <p style="text-align: right"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">ὁ ἥλιος καὶ γύρω ἁπλώθηκε στὸν κόσμο μαύρη ἀντάρα</span></strong>.” ...</p><p>Μετάφραση, Δ.Μαρωνίτης:</p><p>... ‘‘<strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Άθλιοι, άθλιο πάθος υποφέρετε! Nύχτα σας τύλιξε,</span></strong></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>κεφάλια, πρόσωπα, τα γόνατά σας.</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>H οιμωγή σας φλέγεται, τα μάγουλά σας μούσκεψαν στο δάκρυ,</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>αίμα οι τοίχοι στάζουν, αίμα της στέγης τα καλά δοκάρια.</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Είδωλα γέμισε το πρόθυρο, είδωλα η αυλή,</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>που βιάζονται να κατεβούν στο Έρεβος,</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>να βυθιστούν στο σκότος· στον ουρανό αμαυρώθηκε</strong></span></p><p><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">ο ήλιος, μια καταχνιά θολή απλώνεται τώρα παντού.</span></strong>’’ ...</p><p style="text-align: right">Μετάφραση, Ζ.Σιδέρης:</p> <p style="text-align: right">...‘‘<strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Αχ δύστυχοι τι συμφορά σάς καρτερεί. Σκοτάδι</span></strong></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>κυκλώνει τα κεφάλια σας, τα πρόσωπα, τα πόδια.</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Άναψε ο θρήνος, δάκρυα, να, στα μάγουλά σας τρέχουν</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>και τα ωραία μεσόστυλα κι οι τοίχοι στάζουν αίμα,</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Γεμάτο είναι το πρόσπιτο κι όλη η αυλή από ίσκιους</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>νεκρών, που μες στ’ ανήλιαγο σκοτάδι όλο και τρέχουν.</strong></span></p> <p style="text-align: right"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Χάθηκε ο ήλιος, πλάκωσε παντού πηχτή θολούρα</span></strong>’’. ...</p> <p style="text-align: center">Μετάφραση, Ν.Καμπάνης:</p> <p style="text-align: center">...‘‘<strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Α, τι είναι τούτο το κακό δειλοί πού ’χετε πάθει; Από τη μια νύχτα για σας</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>και πρόσωπα κυκλώνει και κεφάλια... και θα λυθούν τα γόνατα,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>από την άλλη οιμωγή σηκώνεται, τα μάγουλα δακρύζουν,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>μ’ αίμα δε ραντισμένοι οι τοίχοι χωρίσματα καλά.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Σκιές από φαντάσματα γεμίζει η εξώπορτα, γεμίζει κι η αυλή,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>πηγαίνοντα στο έρεβος κάτω από τη δύση· ο ήλιος δε</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">εχάθη απ’ τα ουράνια, κι άσχημη σκοτεινιά έχει πλακώσει</span></strong>’’. ...</p> <p style="margin-left: 20px">Μένει κανείς με την εντύπωση ότι ξαφνικά νύχτωσε, αν και<strong><span style="color: rgb(85, 57, 130)"> ο Μαρωνίτης λέει σαφώς ότι ΣΑΣ ΤΥΛΙΞΕ</span></strong>, όχι όλους μας εδώ στο χώρο, στον δήμο, στην Ιθάκη.</p> <p style="text-align: justify">[P]Όπως <strong><span style="color: rgb(243, 121, 52)">Δημόδοκος</span></strong> είναι αυτός που απαγγέλει αυτό που ο λαός φρονεί και θέλει, έτσι και <strong><span style="color: rgb(147, 101, 184)">Θεοκλύμενος</span></strong> είναι αυτός που στέλνει ο Θεός, όπως λέμε ‘‘ο Θεός σε έστειλε;’’ ή έστω ότι του έρχονται τα γεγονότα γρήγορα, προτού συμβούν. Θέω = τρέχω, Θεοκλύμενος = μάντις. Πίσω από την παρουσία και των δύο, πίσω και από των δύο της ιδιότητες εγώ διακρίνω τον <strong><span style="color: rgb(184, 49, 47)">Όμηρο</span></strong>![/P][P]Από αυτό παρακινούμενος επαναδιατυπώνω περιληπτικά την προηγούμενη σκηνή:[/P]</p> <p style="text-align: center">‘‘<strong><span style="color: rgb(97, 189, 109)"> Σας βλέπω από τώρα για τον θάνατό σας να πονάτε...</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(97, 189, 109)"><strong>Βλέπω τα μάτια από δάκρυα να γεμούν·</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(97, 189, 109)"><strong>και μές σε τούτη την ομίχλη του θανάτου,</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(97, 189, 109)"><strong>οι τοίχοι αυτοί οι ματωμένοι,...</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(97, 189, 109)">...Για το χαμό σας να μιλούν</span></strong>! ’’</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="margin-left: 20px">Παραθέτω τώρα τη συνέχεια όπως την καταγράφουμε όλοι μας κι αν εσείς δείτε έκλειψη ‘‘γράφτε μου’’:</p> <p style="text-align: center">«... <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Ὧς ἔφαθ᾽, οἱ δ᾽ ἄρα πάντες ἐπ᾽ αὐτῷ ἡδὺ γέλασσαν.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>Τοῖσιν δ᾽ Εὐρύμαχος Πολύβου πάις ἦρχ᾽ ἀγορεύειν·</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>‘‘ Ἀφραίνει ξεῖνος νέον ἄλλοθεν εἰληλουθώς.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(226, 80, 65)"><strong>Ἀλλά μιν αἶψα, νέοι, δόμου ἐκπέμψασθε θύραζε</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">εἰς ἀγορὴν ἔρχεσθαι, ἐπεὶ τάδε νυκτὶ ἐίσκει</span></strong>.’’ ...»</p> <p style="text-align: center">Οδύσσεια υ΄ 358-362</p><p>Μετάφραση, Ν.Καζαντζάκης - Ι.Κακριδής:</p><p>... <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Αυτά είπε, και μαζί του γέλασαν με την καρδιά τους όλοι.</span></strong></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Κι ο Ευρύμαχος, ο γιος του Πόλυβου, το λόγο πήρε κι είπε:</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>‘‘Χαμένα τα ‘χει ο ξένος, που ‘φτασε χτες το πρωί απ᾿ αλλούθε.</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Για συνεβγάλτε τον οι νιούτσικοι, να φύγει και να τρέξει</strong></span></p><p><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">στην αγορά, μια και του φάνηκεν εδώ πως είναι νύχτα</span></strong>!’’ ...</p><p style="text-align: right">Μετάφραση, Αρ. Εφταλιώτης:</p> <p style="text-align: right">...<strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)"> Αὐτὰ εἶπε, κι ὅλοι γέλασαν ἐκεῖνοι ἀπ’ τὴν καρδιά τους.</span></strong></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Κι ἀρχίζει τοῦ Πολύβου ὁ γιὸς ὁ Εὐρύμαχος, καὶ κρένει:</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>“Χαμένα τά ‘χει ὁ νιόφερτος ὁ ξένος ποὺ μᾶς ἦρθε.</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Μὰ γλήγορα ἀπ’ τὰ μέγαρα στεῖλτε τον ἔξω, ὦ νέοι,</strong></span></p> <p style="text-align: right"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">στὴν ἀγορὰ νὰ κατεβῆ, τί ἐδῶ τὴ νύχτα βλέπει</span></strong>.” ...</p><p>Μετάφραση, Δ. Μαρωνίτης:</p><p>...<strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)"> Tόσα τους είπε, εκείνοι όμως όλοι αυτάρεσκα τον περιγέλασαν.</span></strong></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Oπότε ο Eυρύμαχος, ο γιος του Πόλυβου, πήρε αγορεύοντας τον λόγο:</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>‘‘O ξένος μας μωράθηκε, αυτός που χτες μας ήλθε απ’ αλλού.</strong></span></p><p><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Λοιπόν, παλικαράκια μου, στα γρήγορα σύρτε τον έξω από την πόρτα,</strong></span></p><p><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">κι ας πάει στην αγορά, αφού φαντάστηκε παντού τη νύχτα</span></strong>.’’ ...</p><p style="text-align: right">Μετάφραση, Ζ. Σιδέρης:</p> <p style="text-align: right">... <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Έτσι είπε κι όλοι απ’ την καρδιά γελάσανε οι Μνηστήρες.</span></strong></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Τότε άρχισε ο Ευρύμαχος, γιος του Πολύβου, κι είπε:</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>‘‘Ο ξένος πάει, τρελάθηκε που τώρα ήρθε απ’ αλάργα.</strong></span></p> <p style="text-align: right"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Μα ελάτε, κράχτες, βγάλτε τον στην πόρτα όξω απ’ το σπίτι</strong></span></p> <p style="text-align: right"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">να πάει στο δρόμο, αφού θαρρεί σκοτάδι εδώ πως βλέπει</span></strong>’’. ...</p> <p style="text-align: center">Μετάφραση, Ν.Καμπάνης:</p> <p style="text-align: center">... <strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">Ως είπε, και οι πάντες γλυκό-γέλασαν γι’ αυτό.</span></strong></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Και σε αυτούς Πολύβου παις Ευρύμαχος άρχισε ν’ αγορεύει:</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>‘‘Έχει αλλοφρονήσει ο ξένος που είναι, τώρα τελευταία, ερχόμενος από αλλού.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(65, 168, 95)"><strong>Αλλά αυτόν αμέσως, νέοι, πετάχτε τον έξω από τη θύρα του κτηρίου</strong></span></p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(65, 168, 95)">να πάει για την αγορά, σα νύχτα επειδή αυτά τα βρίσκει να του μοιάζουν</span></strong>’’. ...</p> <p style="text-align: justify">[P]Τελικά στην ερώτηση, ‘‘ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ;’’ η απάντηση βρίσκεται στην εντός του βιβλίου με τον ομώνυμο τίτλο αυτοκριτική του αμερικάνικου καθηγητικού κατεστημένου.[/P][P]Και να που ήρθε η NASA να σκυλέψει επί του πτώματος και να μοιράσει «σκύλα» και ξεροκόμματα στην κάθε ακαδημία της κάθε μπανανίας για να χάφτει εκείνη παθητικά.[/P]</p> <p style="text-align: justify">[P]Υστερόγραφο: Αν αναρωτιέστε, αγαπητοί φίλοι, από πού προέκυψε η άποψη περί «Μαύρης Αθηνάς» ή τα νεότευκτα τερατουργήματα του Hollywood με νέγρους πρωταγωνιστές της Ιλιάδας, Αχιλλέα κλπ, μην ψάχνετε μακριά, μαύροι ήταν οι πρωταγωνιστές του 1219, γιατί ήταν Λίβυοι. Όσο δεν θέλουν κάποιοι από τη NASA να καταλάβουν ότι η πτώση και της Τροίας και της Χατούσα έγιναν το 1190 με διαφορά λίγων μηνών, ενώ τα γεγονότα στο Δέλτα του Νείλου ήρθαν σαν φυσικό επακόλουθο, με σύγκρουση ανάμεσα στους Λαούς της Θάλασσας (εκ των οποίων πρωτοπαλίκαρα ήταν οι Αχαιοί-Αχαγιάβε) και τους Αιγυπτίους του Ραμσή ΙΙΙ, θα βάζουν οι σκηνοθέτες έγχρωμους πρωταγωνιστές.[/P][P]Διαλέξτε, 1219 πΧ ή 1186 πΧ;[/P]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><strong>Σχολιασμός στο facebook σε απάντηση του άρθρου που δημοσίευσε το diaforetiko.gr με τίτλο </strong></p> <p style="text-align: center"><strong>‘‘Η NASA το επιβεβαίωσε: Ο Οδυσσέας υπήρξε - Το ταξίδι έγινε’’.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: justify">[P]‘‘Απαράδεκτη θεώρηση από κατ’ επίφαση ειδικούς που απομονώνουν λόγια ενός μάντη τρελαμένου, ο οποίος μόνον αυτός βλέπει σκοτεινιά.[/P][P]Αν είχαν την υπομονή να διαβάσουν τα επόμενα λόγια θα έβλεπαν ότι ο Ευρύμαχος ζητά από τους υπόλοιπους μνηστήρες να τον ξαποστείλουν στην αγορά, τονίζοντας ότι μόνο αυτός βλέπει σκοτεινιά.[/P]</p> <p style="margin-left: 20px">Λυπάμαι που σοβαρά ιδρύματα ψάχνουν για έκλειψη ηλίου βασιζόμενοι στη σκοτεινιά του θανάτου που προμαντεύει ο Θεοκλύμενος.</p> <p style="margin-left: 20px">Είναι επίσης τραγικό αυτό που βλέπουμε στον χάρτη του δημοσιεύματος με την πορεία του Οδυσσέα.</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]394[/ATTACH]</p> <p style="text-align: justify">[P]Από τον Αίολο, κοντά στα Λιπάρια νησιά βορείως της Σικελίας, κατευθύνθηκαν αρχικά στην Ιθάκη κατ’ ευθείαν και με δυτικό άνεμο. Ενώ άνοιγαν τον ασκό, έβλεπαν το χώμα της πατρίδας και μετά ο άνεμος τους ξαναέφερε πίσω στον Αίολο. Από εκεί που τοποθετείται στον χάρτη ο Αίολος, πώς θα πάει στην Ιθάκη κατ’ ευθείαν; Η Σκύλλα και η Χάρυβδη απεργούν; Και στην επιστροφή, πώς βρήκαν την «τρύπα» της Μεσσήνας, 12 πλοία, κακήν κακώς; Η Σκύλλα και η Χάρυβδη αυτή τη φορά είχαν στάσεις εργασίας;[/P]</p> <p style="margin-left: 20px">Τελευταία ερώτηση. <strong><span style="color: rgb(61, 142, 185)">Είπε κανείς ότι η Οδύσσεια είναι ταξιδιωτικό γραφείο και θα πρέπει τα κρουαζιερόπλοια να κάνουν όλα τούτα στο χάρτη</span></strong>;</p> <p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Έναν νόστο ζήταγε ο δυστυχής</span></strong>.’’</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><strong>Η δική μας εισήγηση επί του θέματος:</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]395[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]397[/ATTACH]</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"><a href="https://www.facebook.com/n/?profile.php&id=100004635583662&aref=1544429268025780&medium=email&mid=57ca62c50bee2G5af46d4de69dG57ca675e6c1b4G85&bcode=2.1544429268.AbxkekCXKTfHHit4j6Y&n_m=kampanisnik%40gmail.com"><strong><span style="color: rgb(0, 0, 0)">ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ</span></strong><span style="color: rgb(0, 0, 0)"> από</span> Makis Lykoudis</a> (Facebook, 10 Δεκεμβρίου 2018 10:07 π.μ.): Ναι. Τη ΝΑΣΑ περιμέναμε να επιβεβαιώσει τον Όμηρο και τους καιροσκόπους "επιστήμονες" που κατά καιρούς επιδιώκουν να αποκτήσουν κύρος, "ερμηνεύοντας" ή παρερμηνεύοντας τον Όμηρο. Για το συγκεκριμένο έχουμε ξαναγράψει. Αν συνέβαινε τέτοιο φαινόμενο, όπως μια έκλειψη ηλίου, ανερμήνευτο για τους ανθρώπους της εποχής, αλλιώς θα το περιέγραφε ο Όμηρος. Πιθανότατα ως κακό οιωνό από τους θεούς. Τίποτα τέτοιο δεν συμβαίνει. Απλώς ο Θεοκλύμενος επειδή καταλαβαίνει τι θα επακολουθήσει προλέγει στους μνηστήρες το κακό που θα τους βρει, παρομοιάζοντάς το με σκιά που πέφτει επάνω τους και μόνο σε αυτούς. Αυτοί που καμιά σκιά ασφαλώς δεν βλέπουν, σκάνε στα γέλια. Εξάλλου κατά την ΝΑΣΑ η έκλειψη έγινε φθινόπωρο, ενώ ο Οδυσσέας επέστρεψε άνοιξη, αφού τα πουρνάρια είναι ανθισμένα, όπως σαφώς αναφέρει ο Όμηρος. Πως λοιπόν δικαιολογείται ο "επιστημονικός" παραλληλισμός; Εκτίθενται ανεπανόρθωτα και οι ίδιοι και αυτοί που τους προβάλλουν.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Νικόλαος Καμπάνης - Mentor, post: 77, member: 4"] [CENTER][B]Η παρουσία, η προφητεία του μάντη Θεοκλύμενου και τα παραμύθια της NASA[/B] [/CENTER] [INDENT]Θα θυμάστε, αγαπητοί φίλοι, τις ανακοινώσεις της NASA για την ακριβή χρονολογία άφιξης του Οδυσσέα στην πατρίδα του με βάση μια έκλειψη ηλίου το 1219 πχ.[/INDENT] [INDENT]Εμείς από τότε είχαμε αρνηθεί να το δεχτούμε, όχι γιατί είχαμε άποψη για τη χρονολογία, αλλά κατηγορηματική θέση για την εποχή που έγιναν τα γεγονότα.[/INDENT] [INDENT]Η NASA μιλούσε για φθινόπωρο, ενώ εμείς διαπιστώναμε ότι το κείμενο της Οδύσσειας παρουσίαζε γεγονότα της άνοιξης.[/INDENT] [INDENT]Στις ραψωδίες ζ’ και ν’, ο Όμηρος παρουσιάζει την άνοιξη της επιστροφής του Οδυσσέα ως εξής:[/INDENT] [CENTER]«... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]ἀτραπιτοί τε διηνεκέες λιμένες τε πάνορμοι πέτραι τ’ ἠλίβατοι καὶ δένδρεα τηλεθόωντα[/COLOR][/B]. ...» Οδύσσεια ν΄ 195-196 …[B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]τα μονοπάτια τ’ ανοιχτά τα βολικά λιμάνια τα κρεμαστά τα βράχια (της) και τ’ ΑΝΘΙΣΜΕΝΑ δένδρα[/COLOR][/B]…[/CENTER] [INDENT]Τα πουρνάρια ανθίζουν άνοιξη στην Κεφαλονιά.[/INDENT] [INDENT]Στη ραψωδία ζ’ περιγράφονται πλοία στα σκέπαστρα του χειμώνα και ένα από αυτά το ρίχνουν αργότερα στη θάλασσα για να πάει τον Οδυσσέα στην πατρίδα.[/INDENT] [CENTER]... [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Τότε γοργά κατέβηκαν στης θάλασσας τα πλοία[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]καράβι μαύρο στα βαθιά της θάλασσας τραβήξαν, και στον ιστό προσάρμοσαν πανιά του μαύρου πλοίου, εξάρτησαν δε τα κουπιά σε τρόπεις από δέρμα, όλα όπως πρέπει, κρέμασαν και τα λευκά πανιά.[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Υψώθηκαν και βέβαια το άραξαν στον νότιο τον όρμο[/COLOR][/B]· ... Οδύσσεια θ΄ 50-55[/CENTER] [JUSTIFY][P]Το γνωρίζαμε από την αρχή, το είχαμε σαν δεδομένο και μάλιστα είχαμε καταλήξει ότι η γιορτή του Εκατηβόλου Απόλλωνα με τις θυσίες που πραγματοποιούσαν οι ιερείς και στη συνέχεια οι κήρυκες διένειμαν τα ψητά στο λαό, όπως σήμερα τον άρτο (αντίδωρο), συνέπιπτε με το σύγχρονο Πάσχα σε επίσης κινητή γιορτή την άνοιξη.[/P] [P]Η NASA αντίθετα, δεν εξέτασε το κείμενο ούτε σε βάθος ούτε επιφανειακά και το μόνο που αναζητούσε ήταν μια έκλειψη ηλίου κάπου κοντά σε γεγονότα όπου πρωταγωνιστούσαν οι «Λαοί της Θάλασσας», αφού στις επιδρομές εκείνων πρωτοπαλίκαρα ήταν οι Αχαιοί με το όνομα Αχαγιάβε.[/P] [P]Και η μόνη έκλειψη ηλίου που προσδιορίστηκε, ήταν τη δεύτερη δεκαετία πριν το 1200 πΧ. Όσο για τους «Λαούς της Θάλασσας», ναι είχαν επιτεθεί στην Αίγυπτο και τους απέκρουσε ο Φαραώ Μερνεφθά το 1219.[/P][/JUSTIFY] [CENTER][ATTACH type="full" alt="1602072719129.png"]389[/ATTACH] [/CENTER] [JUSTIFY][P]Να ξεκαθαρίσουμε πρώτα πρώτα, ότι τόσο τα Τρωικά γεγονότα και αμέσως μετά η καταστροφή της Χατούσα πρωτεύουσας των Χετταίων το 1190 πΧ, όσο και η επίθεση στο Δέλτα του Νείλου (1186), έχουν σχέση με το δεύτερο κύμα των επιθέσεων των «Λαών της Θάλασσας» στην Ανατολική Μεσόγειο, και με κατάληξη τη συντριβή τους από τον Ραμσή ΙΙΙ, γεγονότα που συναντάμε στη ραψωδία ξ΄ της Οδύσσειας, ενώ 33 χρόνια πριν, ο βασικός κορμός ήταν Λίβυοι, με συνεπικουρία κάποιους από τους Λαούς πέρα από τη θάλασσα και τα νησιά (του Αιγαίου).[/P][/JUSTIFY] [CENTER][ATTACH type="full" alt="1602072837600.png"]390[/ATTACH][B]Η ναυμαχία στο Δέλτα του Νείλου (1186) [ATTACH type="full" alt="1602072993813.png"]391[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1602073142524.png"]392[/ATTACH] Σκληρές μάχες σώμα με σώμα μεταξύ των Λαών της Θάλασσας και των Αιγυπτίων (1186) Ο θρίαμβος του Ραμσή ΙΙΙ στον πόλεμο με τους Λαούς της Θάλασσας (1186) [ATTACH type="full" alt="1602073469242.png"]393[/ATTACH] Για τη γνησιότητα και την ιστορικότητα των περιγραφών, το μνημείο Medinet Habu. Δεξιά και κάτω η πύλη του !!![/B] [ATTACH type="full" alt="1602074484328.png"]396[/ATTACH][/CENTER] [INDENT][/INDENT] [INDENT][B]Έχουμε λοιπόν καταλήξει ήδη ότι το τέλος της Οδύσσειας έγινε άνοιξη και όχι φθινόπωρο.[/B][/INDENT] [JUSTIFY][P]Όμως πέρα από αυτές τις ενδείξεις και αποδείξεις, το Ομηρικό κείμενο βοηθάει ακόμα περισσότερο στην κατάρριψη της έκλειψης του ηλίου και τη συνολική αποτυχία των προσδιορισμών αυτών της NASA.[/P][/JUSTIFY] [P]Κατά το τελευταίο γεύμα του μεσημεριού της μνηστηροφονίας...[/P][P]...Το πρωί οι ιερείς είχαν τελέσει τις εκατόμβες, τις οποίες ‘‘ἀγέροντο κάρη κομόωντες Ἀχαιοὶ ’’. Ο δε αγώνας του τόξου ξεκίνησε το ίδιο απόγευμα πριν το δείπνο και, όσο οι μνηστήρες δοκίμαζαν το τόξο, ο Οδυσσέας αποκαλύφθηκε στον Εύμαιο και τον Φιλοίτιο.[/P][P]Αυτοί οι δύο λοιπόν αγκαλιασμένοι με τον αφέντη τους, έξω από την πίσω πόρτα του ανακτόρου, παρέμειναν κλαίγοντας από συγκίνηση καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής, ωσότου νύχτωσε.[/P][P]Τη στιγμή που ο Ευρύμαχος θα δοκίμαζε προτελευταίος, μπήκαν μέσα.[/P][P]...Κατά το τελευταίο μεσημεριανό γεύμα λοιπόν, ο Κτήσιππος, μνηστήρας από τη Σάμη, για να εξευτελίσει τον ζητιάνο - Οδυσσέα, του πέταξε στο κεφάλι ένα ολόκληρο μπούτι βοδιού, Αυτός έσκυψε και ο τοίχος γέμισε αίματα.[/P][P]Ο μεν Τηλέμαχος βεβαιώνει ότι αν δεν αστοχούσε θα τον «είχε θάψει ζωντανό», η δε Παλλάδα μπερδεύει τα λόγια του ώστε οι μνηστήρες να γελάσουν ηλιθίως και μέχρι δακρύων:[/P] [CENTER]«... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Οἱ δ᾽ ἤδη γναθμοῖσι γελοίων ἀλλοτρίοισιν,[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]αἱμοφόρυκτα δὲ δὴ κρέα ἤσθιον· ὄσσε δ᾽ ἄρα σφέων δακρυόφιν πίμπλαντο, γόον δ᾽ ὠίετο θυμός.[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Τοῖσι δὲ καὶ μετέειπε Θεοκλύμενος θεοειδής[/COLOR][/B]· ...» Οδύσσεια υ΄ 347-350[/CENTER] [JUSTIFY][P]...Την ώρα που τα πρόσωπά τους άτσαλα όπως έτρωγαν είχαν γεμίσει αίματα μισοψημένου σφάγιου, ενώ ο μάντις Θεοκλύμενος ΟΡΑΜΑΤΙΖΕΤΑΙ το τέλος τους (σαν Τειρεσίας στον Οιδίποδα) με τα παρακάτω λόγια:[/P][/JUSTIFY] [CENTER]«... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]‘‘ Ἆ δειλοί, τί κακὸν τόδε πάσχετε; Νυκτὶ μὲν ὑμέων[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]εἰλύαται κεφαλαί τε πρόσωπά τε νέρθε τε γοῦνα, οἰμωγὴ δὲ δέδηε, δεδάκρυνται δὲ παρειαί, αἵματι δ᾽ ἐρράδαται τοῖχοι καλαί τε μεσόδμαι. Εἰδώλων δὲ πλέον πρόθυρον, πλείη δὲ καὶ αὐλή, ἱεμένων ἐρεβόσδε ὑπὸ ζόφον· ἠέλιος δὲ[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]οὐρανοῦ ἐξαπόλωλε, κακὴ δ᾽ ἐπιδέδρομεν ἀχλύς[/COLOR][/B].’’ ...» Οδύσσεια υ΄ 351-357[/CENTER] Μετάφραση, Ν.Καζαντζάκης - Ι.Κακριδής: ... ‘‘[B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Σαν τι κακό σας δέρνει, δύστυχοι, κι έχουν ζωστεί με νύχτα[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]και οι κεφαλές σας και τα πρόσωπα και χαμηλά τα γόνα; κι άναψε σύθρηνο, και γέμισαν τα μάγουλά σας δάκρυα, και ραντισμένοι οι τοίχοι μ᾿ αίματα και τα ώρια μεσοδόκια’ ίσκιους πλημμύρισε κι η αυλόπορτα, κι η αυλή πλημμύρισε ίσκιους, που ξεκινούν στα μαύρα Τρίσκοτα να κατεβούν, κι ο γήλιος[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]από τα ουράνια εχάθη, κι άπλωσε βαριά καταχνιά ολούθε[/COLOR][/B]!’’ ... [RIGHT]Μετάφραση, Αρ.Εφταλιώτης: ...“[B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Ἄχ, τί μεγάλο, ὦ δύστυχοι, κακὸ μαθὲς σᾶς βρίσκει.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]Νύχτα σᾶς ζώνει κεφαλὴ καὶ πρόσωπο καὶ γόνα· ἄναψ’ ὁ θρῆνος, βρέχουνται τὰ μάγουλα μὲ δάκρυα, κι οἱ τοῖχοι μ’ αἷμα βρέχουνται καὶ τὰ ὥρια μεσοδόκια· γέμισαν πρόθυρα κι αὐλὲς μὲ ἴσκιους νεκρῶν ποὺ τρέχουν μέσα στὰ σκότη, στὸ Ἔρεβος· καὶ χάθηκε στὰ οὐράνια[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]ὁ ἥλιος καὶ γύρω ἁπλώθηκε στὸν κόσμο μαύρη ἀντάρα[/COLOR][/B].” ...[/RIGHT] Μετάφραση, Δ.Μαρωνίτης: ... ‘‘[B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Άθλιοι, άθλιο πάθος υποφέρετε! Nύχτα σας τύλιξε,[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]κεφάλια, πρόσωπα, τα γόνατά σας. H οιμωγή σας φλέγεται, τα μάγουλά σας μούσκεψαν στο δάκρυ, αίμα οι τοίχοι στάζουν, αίμα της στέγης τα καλά δοκάρια. Είδωλα γέμισε το πρόθυρο, είδωλα η αυλή, που βιάζονται να κατεβούν στο Έρεβος, να βυθιστούν στο σκότος· στον ουρανό αμαυρώθηκε[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]ο ήλιος, μια καταχνιά θολή απλώνεται τώρα παντού.[/COLOR][/B]’’ ... [RIGHT]Μετάφραση, Ζ.Σιδέρης: ...‘‘[B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Αχ δύστυχοι τι συμφορά σάς καρτερεί. Σκοτάδι[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]κυκλώνει τα κεφάλια σας, τα πρόσωπα, τα πόδια. Άναψε ο θρήνος, δάκρυα, να, στα μάγουλά σας τρέχουν και τα ωραία μεσόστυλα κι οι τοίχοι στάζουν αίμα, Γεμάτο είναι το πρόσπιτο κι όλη η αυλή από ίσκιους νεκρών, που μες στ’ ανήλιαγο σκοτάδι όλο και τρέχουν.[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Χάθηκε ο ήλιος, πλάκωσε παντού πηχτή θολούρα[/COLOR][/B]’’. ...[/RIGHT] [CENTER]Μετάφραση, Ν.Καμπάνης: ...‘‘[B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Α, τι είναι τούτο το κακό δειλοί πού ’χετε πάθει; Από τη μια νύχτα για σας[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]και πρόσωπα κυκλώνει και κεφάλια... και θα λυθούν τα γόνατα, από την άλλη οιμωγή σηκώνεται, τα μάγουλα δακρύζουν, μ’ αίμα δε ραντισμένοι οι τοίχοι χωρίσματα καλά. Σκιές από φαντάσματα γεμίζει η εξώπορτα, γεμίζει κι η αυλή, πηγαίνοντα στο έρεβος κάτω από τη δύση· ο ήλιος δε[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]εχάθη απ’ τα ουράνια, κι άσχημη σκοτεινιά έχει πλακώσει[/COLOR][/B]’’. ...[/CENTER] [INDENT]Μένει κανείς με την εντύπωση ότι ξαφνικά νύχτωσε, αν και[B][COLOR=rgb(85, 57, 130)] ο Μαρωνίτης λέει σαφώς ότι ΣΑΣ ΤΥΛΙΞΕ[/COLOR][/B], όχι όλους μας εδώ στο χώρο, στον δήμο, στην Ιθάκη.[/INDENT] [JUSTIFY][P]Όπως [B][COLOR=rgb(243, 121, 52)]Δημόδοκος[/COLOR][/B] είναι αυτός που απαγγέλει αυτό που ο λαός φρονεί και θέλει, έτσι και [B][COLOR=rgb(147, 101, 184)]Θεοκλύμενος[/COLOR][/B] είναι αυτός που στέλνει ο Θεός, όπως λέμε ‘‘ο Θεός σε έστειλε;’’ ή έστω ότι του έρχονται τα γεγονότα γρήγορα, προτού συμβούν. Θέω = τρέχω, Θεοκλύμενος = μάντις. Πίσω από την παρουσία και των δύο, πίσω και από των δύο της ιδιότητες εγώ διακρίνω τον [B][COLOR=rgb(184, 49, 47)]Όμηρο[/COLOR][/B]![/P][P]Από αυτό παρακινούμενος επαναδιατυπώνω περιληπτικά την προηγούμενη σκηνή:[/P][/JUSTIFY] [CENTER]‘‘[B][COLOR=rgb(97, 189, 109)] Σας βλέπω από τώρα για τον θάνατό σας να πονάτε...[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(97, 189, 109)][B]Βλέπω τα μάτια από δάκρυα να γεμούν· και μές σε τούτη την ομίχλη του θανάτου, οι τοίχοι αυτοί οι ματωμένοι,...[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(97, 189, 109)]...Για το χαμό σας να μιλούν[/COLOR][/B]! ’’ [/CENTER] [INDENT]Παραθέτω τώρα τη συνέχεια όπως την καταγράφουμε όλοι μας κι αν εσείς δείτε έκλειψη ‘‘γράφτε μου’’:[/INDENT] [CENTER]«... [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Ὧς ἔφαθ᾽, οἱ δ᾽ ἄρα πάντες ἐπ᾽ αὐτῷ ἡδὺ γέλασσαν.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(226, 80, 65)][B]Τοῖσιν δ᾽ Εὐρύμαχος Πολύβου πάις ἦρχ᾽ ἀγορεύειν· ‘‘ Ἀφραίνει ξεῖνος νέον ἄλλοθεν εἰληλουθώς. Ἀλλά μιν αἶψα, νέοι, δόμου ἐκπέμψασθε θύραζε[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]εἰς ἀγορὴν ἔρχεσθαι, ἐπεὶ τάδε νυκτὶ ἐίσκει[/COLOR][/B].’’ ...» Οδύσσεια υ΄ 358-362[/CENTER] Μετάφραση, Ν.Καζαντζάκης - Ι.Κακριδής: ... [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Αυτά είπε, και μαζί του γέλασαν με την καρδιά τους όλοι.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]Κι ο Ευρύμαχος, ο γιος του Πόλυβου, το λόγο πήρε κι είπε: ‘‘Χαμένα τα ‘χει ο ξένος, που ‘φτασε χτες το πρωί απ᾿ αλλούθε. Για συνεβγάλτε τον οι νιούτσικοι, να φύγει και να τρέξει[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]στην αγορά, μια και του φάνηκεν εδώ πως είναι νύχτα[/COLOR][/B]!’’ ... [RIGHT]Μετάφραση, Αρ. Εφταλιώτης: ...[B][COLOR=rgb(65, 168, 95)] Αὐτὰ εἶπε, κι ὅλοι γέλασαν ἐκεῖνοι ἀπ’ τὴν καρδιά τους.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]Κι ἀρχίζει τοῦ Πολύβου ὁ γιὸς ὁ Εὐρύμαχος, καὶ κρένει: “Χαμένα τά ‘χει ὁ νιόφερτος ὁ ξένος ποὺ μᾶς ἦρθε. Μὰ γλήγορα ἀπ’ τὰ μέγαρα στεῖλτε τον ἔξω, ὦ νέοι,[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]στὴν ἀγορὰ νὰ κατεβῆ, τί ἐδῶ τὴ νύχτα βλέπει[/COLOR][/B].” ...[/RIGHT] Μετάφραση, Δ. Μαρωνίτης: ...[B][COLOR=rgb(65, 168, 95)] Tόσα τους είπε, εκείνοι όμως όλοι αυτάρεσκα τον περιγέλασαν.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]Oπότε ο Eυρύμαχος, ο γιος του Πόλυβου, πήρε αγορεύοντας τον λόγο: ‘‘O ξένος μας μωράθηκε, αυτός που χτες μας ήλθε απ’ αλλού. Λοιπόν, παλικαράκια μου, στα γρήγορα σύρτε τον έξω από την πόρτα,[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]κι ας πάει στην αγορά, αφού φαντάστηκε παντού τη νύχτα[/COLOR][/B].’’ ... [RIGHT]Μετάφραση, Ζ. Σιδέρης: ... [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Έτσι είπε κι όλοι απ’ την καρδιά γελάσανε οι Μνηστήρες.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]Τότε άρχισε ο Ευρύμαχος, γιος του Πολύβου, κι είπε: ‘‘Ο ξένος πάει, τρελάθηκε που τώρα ήρθε απ’ αλάργα. Μα ελάτε, κράχτες, βγάλτε τον στην πόρτα όξω απ’ το σπίτι[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]να πάει στο δρόμο, αφού θαρρεί σκοτάδι εδώ πως βλέπει[/COLOR][/B]’’. ...[/RIGHT] [CENTER]Μετάφραση, Ν.Καμπάνης: ... [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]Ως είπε, και οι πάντες γλυκό-γέλασαν γι’ αυτό.[/COLOR][/B] [COLOR=rgb(65, 168, 95)][B]Και σε αυτούς Πολύβου παις Ευρύμαχος άρχισε ν’ αγορεύει: ‘‘Έχει αλλοφρονήσει ο ξένος που είναι, τώρα τελευταία, ερχόμενος από αλλού. Αλλά αυτόν αμέσως, νέοι, πετάχτε τον έξω από τη θύρα του κτηρίου[/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(65, 168, 95)]να πάει για την αγορά, σα νύχτα επειδή αυτά τα βρίσκει να του μοιάζουν[/COLOR][/B]’’. ...[/CENTER] [JUSTIFY][P]Τελικά στην ερώτηση, ‘‘ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ;’’ η απάντηση βρίσκεται στην εντός του βιβλίου με τον ομώνυμο τίτλο αυτοκριτική του αμερικάνικου καθηγητικού κατεστημένου.[/P][P]Και να που ήρθε η NASA να σκυλέψει επί του πτώματος και να μοιράσει «σκύλα» και ξεροκόμματα στην κάθε ακαδημία της κάθε μπανανίας για να χάφτει εκείνη παθητικά.[/P] [P]Υστερόγραφο: Αν αναρωτιέστε, αγαπητοί φίλοι, από πού προέκυψε η άποψη περί «Μαύρης Αθηνάς» ή τα νεότευκτα τερατουργήματα του Hollywood με νέγρους πρωταγωνιστές της Ιλιάδας, Αχιλλέα κλπ, μην ψάχνετε μακριά, μαύροι ήταν οι πρωταγωνιστές του 1219, γιατί ήταν Λίβυοι. Όσο δεν θέλουν κάποιοι από τη NASA να καταλάβουν ότι η πτώση και της Τροίας και της Χατούσα έγιναν το 1190 με διαφορά λίγων μηνών, ενώ τα γεγονότα στο Δέλτα του Νείλου ήρθαν σαν φυσικό επακόλουθο, με σύγκρουση ανάμεσα στους Λαούς της Θάλασσας (εκ των οποίων πρωτοπαλίκαρα ήταν οι Αχαιοί-Αχαγιάβε) και τους Αιγυπτίους του Ραμσή ΙΙΙ, θα βάζουν οι σκηνοθέτες έγχρωμους πρωταγωνιστές.[/P][P]Διαλέξτε, 1219 πΧ ή 1186 πΧ;[/P][/JUSTIFY] [CENTER] [B]Σχολιασμός στο facebook σε απάντηση του άρθρου που δημοσίευσε το diaforetiko.gr με τίτλο ‘‘Η NASA το επιβεβαίωσε: Ο Οδυσσέας υπήρξε - Το ταξίδι έγινε’’.[/B] [/CENTER] [JUSTIFY][P]‘‘Απαράδεκτη θεώρηση από κατ’ επίφαση ειδικούς που απομονώνουν λόγια ενός μάντη τρελαμένου, ο οποίος μόνον αυτός βλέπει σκοτεινιά.[/P][P]Αν είχαν την υπομονή να διαβάσουν τα επόμενα λόγια θα έβλεπαν ότι ο Ευρύμαχος ζητά από τους υπόλοιπους μνηστήρες να τον ξαποστείλουν στην αγορά, τονίζοντας ότι μόνο αυτός βλέπει σκοτεινιά.[/P][/JUSTIFY] [INDENT]Λυπάμαι που σοβαρά ιδρύματα ψάχνουν για έκλειψη ηλίου βασιζόμενοι στη σκοτεινιά του θανάτου που προμαντεύει ο Θεοκλύμενος.[/INDENT] [INDENT]Είναι επίσης τραγικό αυτό που βλέπουμε στον χάρτη του δημοσιεύματος με την πορεία του Οδυσσέα.[/INDENT] [CENTER] [ATTACH type="full" alt="1602073650174.png"]394[/ATTACH][/CENTER] [JUSTIFY][P]Από τον Αίολο, κοντά στα Λιπάρια νησιά βορείως της Σικελίας, κατευθύνθηκαν αρχικά στην Ιθάκη κατ’ ευθείαν και με δυτικό άνεμο. Ενώ άνοιγαν τον ασκό, έβλεπαν το χώμα της πατρίδας και μετά ο άνεμος τους ξαναέφερε πίσω στον Αίολο. Από εκεί που τοποθετείται στον χάρτη ο Αίολος, πώς θα πάει στην Ιθάκη κατ’ ευθείαν; Η Σκύλλα και η Χάρυβδη απεργούν; Και στην επιστροφή, πώς βρήκαν την «τρύπα» της Μεσσήνας, 12 πλοία, κακήν κακώς; Η Σκύλλα και η Χάρυβδη αυτή τη φορά είχαν στάσεις εργασίας;[/P][/JUSTIFY] [INDENT]Τελευταία ερώτηση. [B][COLOR=rgb(61, 142, 185)]Είπε κανείς ότι η Οδύσσεια είναι ταξιδιωτικό γραφείο και θα πρέπει τα κρουαζιερόπλοια να κάνουν όλα τούτα στο χάρτη[/COLOR][/B];[/INDENT] [CENTER][B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Έναν νόστο ζήταγε ο δυστυχής[/COLOR][/B].’’ [B]Η δική μας εισήγηση επί του θέματος:[/B] [ATTACH type="full" alt="1602073816097.png"]395[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1602075111921.png"]397[/ATTACH][/CENTER] [JUSTIFY] [URL='https://www.facebook.com/n/?profile.php&id=100004635583662&aref=1544429268025780&medium=email&mid=57ca62c50bee2G5af46d4de69dG57ca675e6c1b4G85&bcode=2.1544429268.AbxkekCXKTfHHit4j6Y&n_m=kampanisnik%40gmail.com'][B][COLOR=rgb(0, 0, 0)]ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ[/COLOR][/B][COLOR=rgb(0, 0, 0)] από[/COLOR] Makis Lykoudis[/URL] (Facebook, 10 Δεκεμβρίου 2018 10:07 π.μ.): Ναι. Τη ΝΑΣΑ περιμέναμε να επιβεβαιώσει τον Όμηρο και τους καιροσκόπους "επιστήμονες" που κατά καιρούς επιδιώκουν να αποκτήσουν κύρος, "ερμηνεύοντας" ή παρερμηνεύοντας τον Όμηρο. Για το συγκεκριμένο έχουμε ξαναγράψει. Αν συνέβαινε τέτοιο φαινόμενο, όπως μια έκλειψη ηλίου, ανερμήνευτο για τους ανθρώπους της εποχής, αλλιώς θα το περιέγραφε ο Όμηρος. Πιθανότατα ως κακό οιωνό από τους θεούς. Τίποτα τέτοιο δεν συμβαίνει. Απλώς ο Θεοκλύμενος επειδή καταλαβαίνει τι θα επακολουθήσει προλέγει στους μνηστήρες το κακό που θα τους βρει, παρομοιάζοντάς το με σκιά που πέφτει επάνω τους και μόνο σε αυτούς. Αυτοί που καμιά σκιά ασφαλώς δεν βλέπουν, σκάνε στα γέλια. Εξάλλου κατά την ΝΑΣΑ η έκλειψη έγινε φθινόπωρο, ενώ ο Οδυσσέας επέστρεψε άνοιξη, αφού τα πουρνάρια είναι ανθισμένα, όπως σαφώς αναφέρει ο Όμηρος. Πως λοιπόν δικαιολογείται ο "επιστημονικός" παραλληλισμός; Εκτίθενται ανεπανόρθωτα και οι ίδιοι και αυτοί που τους προβάλλουν.[/JUSTIFY] [/QUOTE]
Ονομα
Δημοσίευση απάντησης
Φόρουμ
Ομηρική Ιθάκη - Η Γεωγραφία της Οδύσσειας
Ομήρου Οδύσσεια - Αναλύσεις ραψωδιών
Ραψωδία υ΄ - Εκατηβόλος Απόλλων και Πάσχα. Φιλοίτιος και δήμος Κεφαλλήνων. Η προφητεία του Θεοκλύμενου για το τέλος των μνηστήρων
Η υποτιθέμενη έκλειψη ηλίου στη ραψωδία υ' της Οδύσσειας και η παραποίηση του Ομηρικού κειμένου.
Μπλουζα
Κάτω μέρος