«Ἄλλο δέ τοί τι ἔπος ἐρέω, σὺ δὲ σύνθεο θυμῷ.
Μνηστήρων σ᾿ ἐπιτηδὲς ἀριστῆες λοχόωσιν
ἐν πορθμῷ Ἰθάκης τε Σάμοιό τε παιπαλοέσσης,
ἱέμενοι κτεῖναι πρὶν πατρίδα γαῖαν ἱκέσθαι.
Ἀλλὰ τά γ᾿ οὐκ ὀίω· πρὶν καί τινα γαῖα καθέξει
ἀνδρῶν μνηστήρων, οἵ τοι βίοτον κατέδουσιν.
Ἀλλά ΕΚΑΣ ΝΗΣΩΝ ΑΠΕΧΕΙΝ ἐυεργέα νῆα,
ΝΥΚΤΙ Δ’ ΟΜΩΣ ΠΛΕΕΙΝ· πέμψει δέ τι οὖρον ὄπισθεν
ἀθανάτων ὃς τίς σε φυλάσσει τε ῥύεταί τε.
Αὐτὰρ ἐπὴν ΠΡΩΤΗΝ ΑΚΤΗΝ ΙΘΑΚΗΣ ἀφίκηαι,
νῆα μὲν ἐς πόλιν ὁτρῦναι καὶ πάντας ἑταίρους
αὐτός δὲ πρώτιστα συβώτην εἰσαφικέσθαι,…»
Μετάφραση:
Και άλλη μια κουβέντα θα σου πω, και βάλτο στο μυαλό σου.
Οι πιο καλοί απ’ τους μνηστήρες επίτηδες σε καρτερούν
μες στον πορθμό Ιθάκης και της Σάμης της απόκρημνης,
θέλοντας να σκοτώσουν πριν φτάσεις στην πατρίδα γη.
Αλλά δεν τα πιστεύω βέβαια αυτά· και πριν σκεπάσει κάποια γη
απ’ τους μνηστήρες άνδρες, που κατατρώγουνε το βιος σου.
Αλλά μακριά απ' τα νησιά σ' απόσταση το πλοίο… προσοχή,
και ομοιόμορφα να πλέει μες στη νύχτα· και για εσέ θα στείλει ούριο οπίσω
κάποιος αθάνατος αυτός που σε φυλά και σε προσέχει.
Αφ’ ότου ΠΡΩΤΗ ΑΚΤΗ θα φτάσεις της ΙΘΑΚΗΣ,
πλοίο και σύντροφους παρότρυνε όλους να παν στην πόλη
κι ο ίδιος πρώτη σου δουλειά χοιροβοσκό να φτάσεις
Οδύσσεια ο 27-38
Το «εκάς νήσων» περιγράφεται στο χάρτη, ακόμα και το «εκάς Ζακύνθου!»
Το δε «νυκτί δ’ όμως πλέειν» όπως και το «ούρον όπισθεν», θα τα μελετήσουμε σε λίγο. Με τον τρόπο που περιγράφεται αυτό το «πρώτην ακτήν Ιθάκης αφίκηαι» και εξ αιτίας αυτού του περίεργου δρομολογίου, φαίνεται ότι η ΠΑΛΙΚΗ είναι η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ, αφού η πρώτη ακτή απ’ τη μεριά του βοριά είναι ο Αθέρας, που κοιτάει και ευθεία προς ΚΕΡΚΥΡΑ.
Όπως θα δούμε: Κατάκολο 19:00, Οξιές πριν τα μεσάνυχτα, ευθυγράμμιση Οξιές - Άτοκος - Αρκούδι, διόπτευση Φισκάρδο, πορεία ανοιχτά του Λευκάτα και στις 5:53 Αθέρας!
Όπως όταν ξεκίνησε ο Τηλέμαχος απ’ την Ιθάκη για την Πύλο, του έστειλε ούριο άνεμο η Αθηνά, έτσι και απ’ την Πύλο, όταν επέστρεφε στην Ιθάκη πάλι του έστειλε… όχι όμως το Ζέφυρο, αλλά νότιο (ζεστό)!
ΛΑΒΡΟΝ ἐπαιγίζοντα δι᾿ αἰθέρος, ὅφρα τάχιστα
νηῦς ἀνύσειε θέουσα θαλάσσης ἁλμυρόν ὕδωρ.
Βὰν δὲ παρὰ ΚΡΟΥΝΟΥΣ καὶ ΧΑΛΚΙΔΑ καλλιρέεθρον.
Δύσετό τ᾿ ἠέλιος σκιόωντό τε πᾶσαι ἀγυιαί,
ἡ δὲ ΦΕΑΣ ἐπέβαλλεν ἐπειγομένη ΔΙΟΣ ΟΥΡῼ,
ἠδὲ παρ᾿ ΗΛΙΔΑ ΔΙΑΝ, ὅθι κρατέουσιν ΕΠΕΙΟΙ.
ΕΝΘΕΝ Δ’ ΑΥ ΝΗΣΟΙΣΙ ΕΠΕΠΡΟΕΗΚΕ ΘΟΗΣΙΝ,
ὁρμαίνων, ἤ κεν θάνατον φύγοι ἦ κεν ἁλῴη…»
Μετάφραση:
Και σε αυτούς άνεμο ούριο στέλνει γλαυκώπις Αθηνά
ζεστόν αιθέριο να πέφτει από ψηλά, ώστε πολύ γοργά
το πλοίο όπως έτρεχε έσκιζε προς τα πάνω τ’ αλμυρό της θάλασσας νερό.
Προσπέρασαν δε τους Κρουνούς και τη Χαλκίδα με τις όμορφες ακτές.
Και έδυσε ο ήλιος κι όλοι οι δρόμοι γέμισαν σκιές,
κι αυτό προσπέρασε Φεές σπρωγμένο απ’ τον ούριο του Δία,
κοντά και στην Ήλιδα τη θεϊκή, που έχουν κράτος Επειοί.
και από 'κει μετά έστριψε προς τα γρήγορα νησάκια,
γιαλό-γιαλό, αν θα ξεφύγει θάνατο να θέλει ή αν χαθεί.
Οδύσσεια ο 292-300
Αντίθετα από την ΚΑΛΥΨΩ, που έστειλε πίσω από τη σχεδία του Οδυσσέα άνεμο λιαρό, δηλαδή μέτρια ζεστό, εδώ η ΑΘΗΝΑ στέλνει άνεμο λάβρο, δηλαδή ζεστό.
Επιβεβαιώνεται αυτό που γράφαμε στο ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ, ότι η σχεδία απ’ το ΓΚΟΖΟ ευθυγράμμισε για Κέρκυρα με πορεία ΝΔ-ΒΑ, ενώ εδώ ο Τηλέμαχος ευθυγραμμίζει από Νότο σε Βορρά, αφού τώρα ο άνεμος είναι νότιος καθαρά ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟΣ.
γ΄ Τη στιγμή αυτή φαίνεται ότι περιπλέει ο Τηλέμαχος την Ηλεία, την αφιερωμένη μάλλον από εκείνα τα χρόνια στον ΔΙΑ (ΗΛΙΔΑ ΔΙΑΝ, ΔΙΟΣ ΟΥΡΟΝ). Μετά τις Φεές δύει ο Ήλιος και γι’ αυτό δυστυχώς η Ζάκυνθος απέναντι δεν αναφέρεται.
Θα προσπαθήσουμε να υπολογίσουμε τώρα, τον χρόνο επιστροφής τού Τηλέμαχου από την Πύλο με σκοπό να προσδιορίσουμε τελικά προς «ποία» Ιθάκη κατευθύνθηκε.
Β΄ ΜΕΡΟΣ: Νυχτερινός πλους μέχρι Θόες νήσους (ΕΧΙΝΑΔΕΣ).
Γ΄ ΜΕΡΟΣ: Νυχτερινός πλους ΕΧΙΝΑΔΕΣ - ΙΘΑΚΗ.
Ας πάμε αντίστροφα:
Την ημέρα που ο Τηλέμαχος, με το γιο του Νέστορα, τον Πεισίστρατο, ξεκινούσαν από την Πύλο δια μέσου Φηρών για την προϊστορική Σπάρτη (στην ΠΕΛΑΝΑ) πραγματοποιήθηκαν τα εξής:
Διέταξε τότε ο Νέστωρ να φέρουν απ’ τους αγρούς ένα βόδι για τη θυσία και τους υπόλοιπους -πλην δύο- Κεφαλλήνες ναύτες απ’ το πλοίο του Τηλεμάχου (εδώ ΜΕΓΑΘΥΜΟΣ!).
Από τα ανθισμένα πουρνάρια της επιστροφής του Οδυσσέα συμπεραίνουμε ότι βρισκόμαστε στα μέσα Απριλίου και η Ανατολή ξεκινάει στις 5:50. (Άλλωστε η Μνηστηροφονία εγένετο την ημέρα αντίστοιχης με το Πάσχα γιορτής).
Έτσι η αναχώρηση του Τηλέμαχου έγινε μεταξύ 11:00 και 12:00 και αφού έφτασε στις Φηρές με τη δύση, θα χρειάστηκε περίπου επτάμιση ώρες μέχρι τις 19:00 που δύει ο Ήλιος τον Απρίλη.
Άλλο τόσο χρειάζεται όταν επιστρέφει.
Έχοντας ξεκινήσει απ’ τις Φηρές με την ανατολή, αποχαιρετά τον Πεισίστρατο στις 13:20 και κατόπιν, ενώ προστάζει να σαλπάρουν άρον-άρον για Ιθάκη, συναντά τον Θεοκλύμενο, την ώρα που τελεί τις τελευταίες σπονδές αναχώρησης και έτσι αυτός ο μάντης εκλαμβάνεται ως μέρος του ιερού σκηνικού.
Από κει ως τις Θόες νήσους (ΕΧΙΝΑΔΕΣ) καλύπτει νύχτα τα 38 μίλια με μικρότερη ταχύτητα και βρίσκεται ανοιχτά από τις Οξιές λίγο πριν τα ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ, σε σχεδόν 5 ώρες.
Ευθυγραμμίζει στη συνέχεια Οξιές - Άτοκος - Αρκούδι, διοπτεύει Φισκάρδο, αποφεύγοντας έτσι το καρτέρι της ΑΣΤΕΡΙΔΑΣ (ανάμεσα Κεφαλονιά και απόκρημνο Θιάκι), περνάει απ’ τον ΛΕΥΚΑΤΑ ανοιχτά και καταλήγει το ξημέρωμα στον ΑΘΕΡΑ. Πεντέμιση ώρες - 44 μίλια.
Το ίδιο λάθος θα έκανε και μια υπόθεση, η οποία θα οδηγούσε το πλοίο προς το Σχινάρι της Ζακύνθου, προς τη ΛΑΣΣΗ Αργοστολίου, προς τον ΠΟΛΥΒΕΝΘΗ λιμένα του Λιβαδιού και προς τη ΔΥΤΙΚΗ πλευρά της Παλικής, διότι όλα αυτά κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση με τις ΘΟΕΣ ΝΗΣΟΥΣ, ονομασία που προέρχεται από το γεγονός ότι λόγω μεγέθους όταν τα πλοία τις προσπερνούν αυτές ΜΕΝΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ ΠΙΣΩ.
Και τέλος τον Αθέρα της Παλλικής στην Κεφαλλονιά κατά τις πέντε και σαράντα εννέα τα ξημερώματα...
…Πράγμα που συμπίπτει τόσο σκανδαλωδώς ώστε να υποθέσει κανείς δύο τινά:
Ή ότι η Παλλάδα προκάλεσε τη διεξαγωγή της έρευνας αυτής, σαν τοπική θεά της Παλλικής, θέλοντας να την υποστηρίξει όπως σκανδαλωδώς υποστήριζε και τον «φίλο» Της τον Οδυσσέα…
…Ή ότι τουλάχιστον ΤΟΤΕ καθοδηγούσε με τέτοια ακρίβεια τον Τηλέμαχο στο δρομολόγιό του!
Βέβαια, ο αρχικός ΖΕΦΥΡΟΣ ή δεν θα έδινε τύχες απόπλου από Λευκάδα για Πύλο ή θα έστελνε το πλοίο στην ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ μέσω ΒΟΝΙΤΣΑΣ, είτε αν οι Κορίνθιοι είχαν ήδη μετατρέψει τον ΙΣΘΜΟ της Λευκάδας σε ΔΙΩΡΥΓΑ, είτε αν το σύστημα της ΒΟΥΛΚΑΡΙΑΣ το επέτρεπε!
Για τις άλλες θεωρίες το μόνο που χρειάζεται είναι να τοποθετηθεί η Τηλεμάχεια στο ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ!
Τότε όμως, όπως έλεγε και ο Νίκος Λιβαδάς, «…αν είναι πλάσμα της φαντασίας του Ομήρου, τότε κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν πρέπει να παίρνει στα σοβαρά τα παραμύθια κάποιου άλλου».
…Και εννοούσε βέβαια ότι αφού είναι φαντασίες αυτά, τότε και η Ιθάκη, η οποιαδήποτε Ιθάκη, τοποθετεί την Τηλεμάχεια ας πούμε στο φανταστικό, ΑΥΤΟΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ και δεν υπάρχει…
…Και θα έχουν κάθε λόγο οι Σαμιώτες και οι Ικαριώτες να θεωρούν Σάμη τη ΣΑΜΟ, Ιθάκη την ΙΚΑΡΙΑ και Αστερίδα τους ΦΟΥΡΝΟΥΣ, που έχουν πάνω τους κι ΑΜΦΙΔΗΜΑ ΛΙΜΑΝΙΑ!