Όπως γνωρίζουμε, από την εποχή του Wilhelm Dörpfeld, ΚΑΙ η Λευκάδα υποστηρίζει ότι είναι η Ομηρική Ιθάκη.
Σήμερα, ένας από τους σημαντικότερους ερευνητές προς αυτή την κατεύθυνση είναι ο Μπάμπης Κατσίμπας, Διπλωματούχος Περιβαλλοντικών Επιστημών (Γεωγράφος, Οικολόγος) Διπλωματούχος Πανεπιστημίου Denver Colorado. Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός.
Αυτό που τον ξεχωρίζει από τους άλλους είναι ότι προσεγγίζει την Κέρκυρα ως Ομηρική Σχερία. Στην εικόνα βλέπουμε την άποψή του για τον Ομηρικό κόσμο στη γειτονία του Οδυσσέα.
Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΟΜΗΡΙΚΕΣ ΙΘΑΚΕΣ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
Στο προηγούμενο άρθρο μας, ενώ ουσιαστικά στόχος μας ήταν να αποδείξουμε ότι σπάνια στο παρελθόν το μικρό νησί δίπλα στην Κεφαλλονιά ονομαζόταν ΙΘΑΚΗ, ο ΒΙΡΓΙΛΙΟΣ ανέλαβε να «εκτελέσει» αθόρυβα τις θεωρίες της Λευκάδας, λέγοντας ότι μετά την Ιθάκη στο βάθος ήταν την Ομηρική εποχή η Λευκάδα και ο ναός του Απόλλωνα επάνω σ’ αυτήν!
Έτσι τουλάχιστον έβλεπε τα νησιά ο ΑΙΝΕΙΑΣ !
Θα μου πείτε, η Αινειάδα δεν είναι ένα «φτιαχτό» έπος; Υπήρξε Αινείας; Κι αν είδε κάτι, ο Βιργίλιος πώς το έμαθε; Μήπως η περιγραφή αυτή αρμόζει με τα «γούστα» των Ρωμαίων; …Δηλαδή με το τι έβλεπαν αυτοί κατά τον περίπλου του Ιονίου, και όχι ο Αινείας;
Πάλι λοιπόν, οι θεωρίες της Λευκάδας πέφτουν στα μαλακά. Χρήσιμη η περιγραφή του Βιργίλιου για εμάς και για τα ιστορικά δεδομένα όσον αφορά την ονομασία της Λευκάδας κατά τη Ρωμαϊκή εποχή, άχρηστη όσον αφορά την ΟΜΗΡΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ…
Και ενώ ήμουν έτοιμος να περάσω στα στοιχεία εκείνα, τα οποία θέτουν ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στη σημερινή Ιθάκη, θα ανοίξω τη στιγμή αυτή παρένθεση και θα μιλήσω για δυο μεγάλες αποκλίσεις (αρνούμαι να πω λαθροχειρίες) από εθνολογική και γεωγραφική άποψη, στις οποίες υποπίπτουν θεωρίες της Λευκάδας:
Επειδή πολλοί Κεφαλονίτες δεν το γνωρίζουν, τους ενημερώνω εδώ ότι:
1ον Για τις θεωρίες της Λευκάδας ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ είναι λαός της Ακαρνανίας!!
2ον Για τις θεωρίες της Λευκάδας, η δύση πέφτει βόρεια του συμπλέγματος των Ιονίων νήσων με πιο ΔΥΤΙΚΟ νησί τη ΛΕΥΚΑΔΑ!!!
Είχαμε αποδείξει με τη βοήθεια του Νίκου Λιβαδά στο ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ, ότι ακτή ηπείροιο για την Ομηρική Ιθάκη της Παλικής ήταν ο κύριος κορμός της Κεφαλλονιάς, όπου έβοσκε τα κοπάδια του Οδυσσέα ο Φιλοίτιος, εκεί, κάτω απ’ τη Θηναία (με το Ομηρικό, από το θην, όνομα) προς τον Σωτήρα ή προς την κοιλάδα της Κριτονού. Έβγαινε αβίαστα αυτό και ταίριαζε μάλιστα με τους πορθμήες, τις σχεδίες δηλαδή, με τις οποίες κάθε μέρα ο βοσκός αυτός πέρναγε κτηνοτροφικά προϊόντα για τους μνηστήρες απέναντι προς το Λιβάδι (Ομηρικό άστυ) δια μέσου πιθανόν του κοίλου γιαλού, αποφεύγοντας τα βράχια του Σκαβδολίτη.
Πηγή: Καρύδη Ε. Ε., 2005, Η Περί τον Όμηρο και την Ομηρική Ιθάκη Διαμάχη, Αθήνα: ΣΕΕΠΙ, σελ. 238
Αντίθετα οι θεωρίες της Λευκάδας, αυτό το πραγματοποιούν από τη χερσόνησο της Παλαίρου προς κάπου απέναντι στη Λευκάδα.
Για να ταιριάζει λοιπόν αυτό και αφού ο Φιλοίτιος έβοσκε από μικρός απέναντι στη Γη των Κεφαλλήνων (Κεφαλλήνων ενί δήμω, Οδύσσεια υ 210) και πέρναγε με τους πορθμήες κάθε μέρα…
…Αυτός μεν μετέφερε βόδια ελευθέρας βοσκής και ημιελεύθερα γίδια, οι δε Λευκάδιοι ερευνητές την πατρίδα των Κεφαλλονιτών στην Ακαρνανία!...
Εγώ όμως, όπως και όλοι οι αυτόχθονες πληθυσμοί πάνω σ’ αυτό, το μεγαλύτερο νησί του Ιονίου, γνωρίζουμε ότι είναι γηγενές φύλο με πανάρχαια καταγωγή και όχι λαός που ήρθε απ’ αλλού.
Επαναλαμβάνω και πάλι για να καταλάβουν όλοι οι Κεφαλονίτες: Οι θεωρίες της Λευκάδας υποστηρίζουν ότι ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ είναι λαός της ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ!
Πάνω σ’ αυτό πολλά δεν θα πω, παρά μόνο ότι τα δύο στα τρία τοπωνύμια επί της Κεφαλληνίας έχουν Ομηρική προέλευση, κι ότι αντίστοιχα αρκετά των περιοχών Αχαΐας και Ηλείας.
... Οι Κεφαλλήνες είναι λαός γηγενής που συνέβαλε στη διαμόρφωση του χαρακτήρα της Ομηρικής περιόδου λόγω και ΝΟΤΙΩΝ επιρροών… Σχέσεων δηλαδή με την ΗΛΙΔΑ ΔΙΑΝ και τους ΑΧΑΙΟΥΣ γι’ αυτό και συνεργάστηκαν τόσο στενά με τους Λαούς της Πελοποννήσου κατά την εκστρατεία της Τροίας και σίγουρα με τους Λαούς της Θάλασσας κατά την επιδρομή στον Νείλο. Οι σχέσεις του Οδυσσέα με τα Ηπειρωτικά ή Στερεοελλαδίτικα διαμερίσματα εκεί κοντά, είναι, αντίθετα πολύ ευκαιριακές. Ακόμα και το «μεγάλο νυφοπάζαρο» εκείνης της εποχής στη Σπάρτη εγένετο. Οι Επειοί από Ήλιδα σιγά-σιγά εισχωρούσαν προς τις Εχινάδες και το παλάτι του Οδυσσέα στην ΙΘΑΚΗ.
Αυτή η Νότια διείσδυση ανακόπηκε αργότερα με την υποτιθέμενη ΚΑΘΟΔΟ των ΔΩΡΙΕΩΝ.
Παρά την καταγωγή κατά το ήμισυ από τον Παρνασσό (παππούς ΑΥΤΟΛΥΚΟΣ), ο Τηλέμαχος στην Πελοπόννησο καταφεύγει να ζητήσει πληροφορίες για τον πατέρα του, σαν να θέλει ο Όμηρος να ομφαλοσκοπήσει τις ρίζες Του. Όπως και προς το τέλος της Οδύσσειας, όταν ανασύρεται ο Λαέρτης, τα νεανικά του κατορθώματα και οι ρίζες από τους ΤΑΦΙΟΥΣ.
Και κάτι τελευταίο, που μάλιστα εισάγει σε αυτό που θέλουμε να καταλήξουμε:
... Ο Οδυσσέας στις ψεύτικες περιγραφές πάντα λέει ότι είναι ΚΡΗΤΙΚΟΣ. Είναι σαν να γνωρίζει ο Όμηρος ΚΑΤΙ, σαν να μας παραδίδει συνεχώς, πάλι και ξανά έναν ΚΩΔΙΚΟ. …Σαν να θέλει να μας βοηθήσει να αποκρυπτογραφήσουμε το ζητούμενο.
(Στη γραμμή ΗΡΑΚΛΕΙΟ - ΤΥΜΠΑΚΙ, βλέπε ΚΝΩΣΣΟΣ - ΦΑΙΣΤΟΣ, έχουν σωθεί πολλά ονόματα με τη λέξη Κεφαλές για λόφους με μνημεία, όπως του ΤΖΕΛΕΠΗ για τον αρχαιολογικό χώρο).
... Αν έλθει από τη θάλασσα ένας ΚΕΦτιού θα ονομάζεται ΚΕΦ-ΑΛΟΣ (γενική).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Αφού η ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ είναι η μόνη τοπική ονομασία που εμπεριέχει τη λέξη ΕΛΛΗΝΕΣ (με 2 λάμδα) …Το ΚΕΦ σαν πρώτο συνθετικό οριοθετεί και τη συνολική καταγωγή του ονόματος ΚΕΦ-ΕΛΛΗΝΕΣ, δηλαδή ΚΡΗΤΟΕΛΛΗΝΕΣ = ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ... !
Ήταν ένα ακόμα απόσπασμα από το βιβλίο: