Mας ενδιαφέρει η εικόνα του εξωφύλλου του βιβλίου αυτού του μεγάλου ιστορικού της Κεφαλλονιάς,
όπου έχει γκραβούρα του Κλώτζα από τη Μαρκιανή βιβλιοθήκη της Βενετίας
με στιγμές από την απελευθέρωση της Κεφαλλονιάς από τους Οθωμανούς το 1500.
Δεξιά ''ο Βαιζίτ κι ο Πρίνσιπες κάνουνε αγάπην''
VAL DE COMPARE, το παλιό όνομα της Ιθάκης.
Η μεγάλη ΜΗ υποστήριξη της έρευνας για την αποκάλυψη της Ομηρικής Ιθάκης, από τους ίδιους τους Κεφαλλονίτες, με είχε βάλει σε σκέψη και δυο δεκαετίες τώρα πίστευα ότι οφείλεται σε κομματικές και παραταξιακές εξαρτήσεις, διότι τα επιτελεία δεν ήθελαν να χάσουν τους ‘’ψήφους της Ιθάκης’’. Σε αυτό το γεγονός συνέτεινε και το ότι είχαμε αμέριστη υποστήριξη από τον χώρο της εκκλησίας, αφού η Ιθάκη υπάγεται στη Μητρόπολη Λευκάδας!
Ιστορικά όμως δεν είναι έτσι, διότι τα ιδιωτικά συμφέροντα εκατοντάδων Κεφαλλήνων που στα χωράφια τους υπάρχουν Προϊστορικά και Μυκηναϊκά ευρήματα ήταν η πραγματική αιτία, με το φόβο ότι αν μέρος ή όλη η Κεφαλονιά αναγνωριστεί ως Ιθάκη, όλα τα αγροτικά ή αστικά τεμάχια θα έχουν πρόβλημα με την Αρχαιολογική υπηρεσία.
Δεν πέσαμε έξω και αυτό καταλάβαμε αμέσως μόλις διαβάσαμε από τον Μηλιαράκη στο βιβλίο του ‘’Ιστορία Αρχαία και Νέα του νομού Κεφαλληνίας’’, τον τρόπο που το νησί δίπλα στην Κεφαλονιά, αυτό που μέχρι το 1500 ονομαζόταν Val de Compare, oνόμασαν οι Ενετοί Teacchi, το φώναζαν Τιάκι, Θιάκι και μετά Ιθάκη.
Ποιος τους το πρότεινε αυτό; Ο Προβλεπτής της Κεφαλονιάς Αλιβίζης Σολωμόν, ένας μάλλον Ληξουριώτης, αφού οι Αλιβιζάτοι κι οι Σολωμοί εκεί κατοικοεδρεύουν, εκεί που ήταν η Ιθάκη του Οδυσσέα, εκεί που στα Μονοπωλάτα ήταν η πρωτεύουσα του θέματος Κεφαλληνίας-Σικελίας και Κάτω Ιταλίας στα χρόνια του Βυζαντίου.
Το θέμα Κεφαλληνίας της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
Στις επόμενες δορυφορικές εικόνες θα πλησιάσουμε προς την πρωτεύουσά του σιγά σιγά για να απολαύσουμε μεγαλεία για τα Μονοπωλάτα και
να τα μελετήσουμε σε παράσταση από γκραβούρα εποχής.
Γυρίζουμε την πρώτη δορυφορική θέση, ώστε να έρθουμε σε γωνία ίδια με των υπολοίπων φωτογραφιών.
Πως φαίνεται από το κεντρικό Ιόνιο η νότια Ιταλία. Εκεί απέναντι, πέριν αλός, ιτα αλός.
Η πτήση μας κατευθύνεται σε μια πανέμορφη Παλική, τον δήμο Ομηρικής Ιθάκης, ενώ φαίνεται καθαρά το Ληξούρι και τα πέριξ πλησιάζοντας.
Οι κοιλάδες των Μονοπωλάτων με τον λόφο του Άη Γιώργη της, όπου και τα ερείπια της πρωτεύουσας του βυζαντινού θέματος Κεφαλληνίας-Σικελίας-Νότιας Ιταλίας..
Εκτός από τα Μονοπωλάτα, διακρίνονται καθαρά αριστερά τα Καμιναράτα και στο βάθος ευθεία μπροστά μας τα Δαμουλιανάτα λίγο.
ΜΟΝΟΠΩΛΑΤΑ και η ίδια θέση σε Μεσαιωνική αναπαράσταση.
Η θέση όπου κάθισε και έστησε το καβαλέτο ο ζωγράφος είναι σε μπαλκόνι έπαυλης στα Μονοπωλάτα.
Διακρίνεται έντονα αριστερά ...η ιστορικότητα των Παρισσάτων.
Το οικόσημο που διακρίνεται κάτω από την περικεφαλαία είναι της μόνης οικογένειας στην Κεφαλλονιά που έχει πρόσωπο στον θυρεό, της Βυζαντινής οικογένειας Κεφαλά.
Υποθέτω όμως, ότι ο Αλιβίζης Σολωμόν, πρότεινε κάτι τέτοιο, αυτός ο ίδιος, μετά την πρώτη επίσκεψη στο Θιάκι, αμέσως μετά την απελευθέρωση από το ζυγό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το 1500, γιατί εντυπωσιάστηκε από τη θέα (Teacchi=Θέαση) όταν ανέβηκε κάπου ψηλά.
Όταν αργότερα άρχισαν οι επισκέψεις από λιμοκοντόρους στην Κεφαλονιά, αρχαιολάτρες και περίεργους, δεν θέλει πολύ να καταλάβουμε πως και γιατί τους έστελναν οι Κεφαλονίτες να ψάχνουν για τον Οδυσσέα στα βράχια. Κι έτσι το Τιάκι της καθημερινότητας έγινε η Ιθάκη της Οδύσσειας, ώστε να ψάχνουν όσο θέλουν οι ξένοι εκεί τον Οδυσσέα και οι ντόπιοι εδώ να έχουν την ησυχία τους, ώστε να ‘’τακτοποιούν’’ οι ίδιοι μόνοι τους αυτά που έβρισκαν στους τάφους, λαξευτούς και θολωτούς.
Υποθέτω όμως, ότι ο Αλιβίζης Σολωμόν, πρότεινε το όνομα Teacchi, αυτός ο ίδιος, μετά την πρώτη επίσκεψη στο Θιάκι,
αμέσως μετά την απελευθέρωση από το ζυγό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το 1500,
γιατί εντυπωσιάστηκε από τη θέα (Teacchi=Θέαση), όταν ανέβηκε κάπου ψηλά,
όπως και εμείς κατά το προσκύνημα της μονής Καθαρών (εκεί είναι σαν να είσαι σε αεροπλάνο).
Η κατάρριψη όλων των θεωριών που δεν έχουν Αστερίδα σε πορθμό. https://homericithaca.com/threads/44/