Ραψωδία η΄: Περίληψη

cover η 1.jpg


ΙΣΤΟΡΙΚΟ

1 – 6 Η Ναυσικά φτάνει στο παλάτι και την υποδέχονται τα αδέλφια της και…
7 - 13 Είχε ανάψει τη φωτιά(7) η Ευρυμέδουσα (8), από την Ήπειρο (9 Απείρηθεν) θαλαμηπόλος, που είχαν φέρει δώρο (10) στον άνακτα (11) Αλκίνοο και που ανέθρεψε τη Ναυσικάα (12) και τώρα πυρ της είχε αναμμένο (13).
14 – 42 Ο Οδυσσέας συναντάει την Αθηνά, μεταμορφωμένη σε κόρη με σταμνί στο κεφάλι, η οποία του δίνει οδηγίες για τους Φαίακες και την πόλη τους.
43 – 45 Ο Οδυσσέας θαυμάζει την πόλη των Φαιάκων
46 – 77 Η Αθηνά του δίνει οδηγίες για την πολιτική κατάσταση στη Σχερία, τους ευγενείς, τους βασιλείς Αλκίνοο και Αρήτη. Σύντομη Ιστορία των Φαιάκων από την Αθηνά.
78 – 81 Μετάβαση της Αθηνάς στην Αθήνα μέσω Μαραθώνος. Είναι το ιερό δρομολόγιο και γι’ αυτό ο Ιππίας το 490 έφερε τους Πέρσες από εκεί.
81 -102 Είσοδος του Οδυσσέα και περιγραφή του παλατιού: Κατώφλι χάλκινο (83, 89), όπως πέφτει λοξά το φως του δειλινού. Τοίχοι με την ίδια απόχρωση (86) και για τον ίδιο λόγο, ενός κτηρίου ψηλοτάβανου (85). Θριγκός κυανούς (87), θύρες χρυσές (88), υπέρθυρο αργυρό , χρυσή και η κορώνη (90). Διακοσμητικά αγάλματα σκυλιών χρυσών και ασημένιων να φυλάνε (91-94), θρόνοι ολόγυρα στους τοίχους για τους ηγέτες των Φαιάκων (95-99) και ως φανοστάτες κούροι χρυσαφένιοι επάνω σε βωμούς (100-102)
103-107 Περιγραφή του προσωπικού.
108-111 Περιγραφή του λαού. Οι άνδρες στα κουπιά, οι γυναίκες τεχνίτριες στα υφαντά.
112-128 Περιγραφή του κήπου των ανακτόρων.
129-131 Περιγραφή της κρήνης που τροφοδοτεί λαό και κήπους,
132-135 Ο Οδυσσέας κοντοστέκεται για να θαυμάσει όλα τούτα.
136-138 Εισερχόμενος του ανακτόρου σε στιγμή ιεροτελεστίας εκλαμβάνεται ως μέρος του δρώμενου και ως εκπρόσωπος του Ερμή. Έτσι εξηγούνται τα πάντα περί του θαυμασμού των Φαιάκων.
139-152 Συνάντηση του Οδυσσέα με τον Αλκίνοο και την Αρήτη παρουσία των λοιπών ηγετών του τόπου. Αγκαλιάζει τα γόνατα της Αρήτης λιτανεύοντας ως ικέτης.
153-177 Ο Οδυσσέας κερδίζει την συμπάθεια των Φαιάκων, οι οποίοι τον δεξιώνονται.
178-184 Αναβάθμιση των σπονδών. Αντί για τον Ερμή, τώρα προς τον Δία.
185-206 Προγραμματισμός για αύριο, ώστε να οργανώσουν το κατευόδιο του Οδυσσέα.
207-225 Διευκρινήσεις του Οδυσσέα ότι είναι θνητός κι όχι θεός και για το πόσο θέλει να γυρίσει στην πατρίδα.
226-229 Αναχώρηση συνδαιτυμόνων.
230-239 Ο Οδυσσέας μόνος με τον Αλκίνοο και την Αρήτη, η οποία ΔΕΝ τον ρωτάει αν έφτασε πεζός από κάπου, όπως ρωτάνε πάντα στην Ιθάκη, γιατί αφενός η Κέρκυρα είναι νησί και αφετέρου η Παλική ακουμπάει πάνω στη μεγάλη στεριά της Κεφαλληνίας.
240-266 Περιγραφές του Οδυσσέα από το σημείο που χάνει τους συντρόφους του, μετά το Νησί του Ήλιου, μέχρι που αναχωρεί από την Καλυψώ.
267-297 Περιγραφές για το ταξίδι στη Σχερία και τη συνάντηση με τη Ναυσικάα.
298-301 Ο Αλκίνοος ζητά διευκρινήσεις περί της συμπεριφοράς της Ναυσικάας και γιατί δεν έφερε τον Οδυσσέα στο παλάτι.
302-307 Ο Οδυσσέας επαινεί την Ναυσικάα για την άψογη υποδοχή.
308-328 Ο Αλκίνοος ενθουσιάζεται και προτείνει στον Οδυσσέα να τον κάνει γαμβρό του !
329-333 Ο Οδυσσέας επιμένει να θέλει να επιστρέψει στην πατρίδα.
334-342 Η Αρήτη προστάζει τις αμφίπολες να στρώσουν στο σαλόνι κρεβάτι για τον Οδυσσέα.​
343-347 Όλοι πηγαίνουν για ύπνο.



ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
Η Κέρκυρα και οι Παξοί
Άγγελος Γιαλλινάς, αρχές 20ου αιώνα, Κέρκυρα, άποψη Αχιλλείου.

ΕΙΚΟΝΕΣ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟΥ
Η ΓΟΡΓΩ, αέτωμα του ναού της επόμενης φωτογραφίας
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ Καρδακίου στην Παλαιόπολη, όπου και η πρωτεύουσα των Φαιάκων.

1612916449245.png
Ludwig Hans Fischer, περ. 1885, Κέρκυρα, η πηγή του Αλκίνοου (Καρδακίου) στην Παλαιόπολη.​

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ραψωδία η': Αρχαίο κείμενο, Νεοελληνική απόδοση, https://homericithaca.com/threads/118/ .
Ραψωδία η': ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΑΛΚΙΝΟΟΥ ΣΤΗ ΣΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΦΑΙΑΚΩΝ, https://homericithaca.com/threads/75/ .
Ραψωδία η': Η ΠΑΤΡΟΠΑΡΑΔΟΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ, https://homericithaca.com/threads/76/ .
Ραψωδία η': Για τους αμφισβητούντες την Κέρκυρα, Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΛΑΒΕ ΤΕΛΟΣ, https://homericithaca.com/threads/77/ .
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπλουζα Κάτω μέρος