Γιατί δεν μπορεί να είναι στη Λευκάδα η Ομηρική Ιθάκη - ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑ

«Αὐτὴ δὲ χθαμαλὴ πανυπερτάτη εἰν αλὶ κεῖται
πρὸς ΖΟΦΟΝ, αἱ δε τ᾿ ἄνευθε πρὸς ἠῶ τ᾿ ἠέλιόν τ
ε,»
Οδύσσεια ι 25-26​
Με βάση αυτούς τους στίχους όλες οι υποψήφιες Ομηρικές Ιθάκες επιθυμούν να είναι στα δυτικά της επικράτειας του Οδυσσέα.​
Μετάφραση:
Ετούτη χαμηλή και απομακρυσμένη κείται μέσα στη θάλασσα
στα ΔΥΤΙΚΑ, κι οι άλlες κατ' αντίθεση προς την ανατολή και προς τον ήλιο


1593117202775.png
1593117272776.png
1593117329848.png

1593117373849.png


ΠΟΤΕ μα ποτέ, καμία θεωρία της σημερινής Ιθάκης ή η θεωρία του Πόρου δεν προσπάθησε να ξεγελάσει την κοινή γνώμη και να γυρίσει το χάρτη ανάποδα, ώστε να αποδείξει ότι η «ΙΘΑΚΗ της» έκειτο προς ΖΟΦΟΝ, δηλαδή ότι ήταν στα ΔΥΤΙΚΑ. Άλλωστε και αυτό να εγένετο, όσον αφορά τη ν. Ιθάκη, ακόμα και με αναστροφή κατά 180ο, ο χάρτης ως δυτικότερη τη ΖΑΚΥΝΘΟ θα επεδείκνυε!

Συνήθως με άλλα «τερτίπια» (βλ. επιχειρήματα) προσπαθούσαν, ως τώρα, να δικαιολογηθούν ενώπιον των Ομηριστών, οι οποίοι απορούσαν έκθαμβοι ενώπιον του ΖΟΦΟΥ, θέτοντας μάλιστα πλείστα ζοφερά ερωτηματικά του τύπου: «Αφού η θεωρία σας δεν ερευνά πάνω σε ΧΘΑΜΑΛΗ Ιθάκη, τι έχετε τώρα να πείτε σχετικά με τη θέση της ως προς τη ΔΥΣΗ;»

Πάντως, ποτέ όλοι αυτοί δεν προσπάθησαν να αλλάξουν τα σημεία του ορίζοντα…​
Γιατί το λέω αυτό;​
Γιατί ένα από τα επιχειρήματα θεωριών της Λευκάδας, είναι ότι ο ΖΟΦΟΣ τοποθετείται προς τη μεριά της, έναντι των άλλων νησιών!!​
Δεν θα ήθελα να σχολιάσω, αλλά αυτό είναι ανεπίτρεπτο ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ!​

1593117874971.png
Υπόμνημα: Σημερινά Ονόματα με μικρά γράμματα - Ομηρικά με κεφαλαία.
Πηγή: Επετηρίς, τόμος Β, (1972) Αθήνα: Εταιρεία Λευκαδικών Μελετών, 1973, σελ. 80.
... Και αν οι μεσαιωνικοί χάρτες, είναι πολλές φορές απαράδεκτοι οπτικά, ο Όμηρος αντίθετα ήταν ακριβέστατος στους προσανατολισμούς!​


1618411422888.png

Ολοκληρώσαμε την έρευνά μας σχετικά με την Ομηρική Ιθάκη, δηλαδή για τη θέση της Ιθάκης που περιγράφεται στην Οδύσσεια.​
Η Ιθάκη, όπως διαπιστώνεται από την Ιλιάδα και κυρίως την Οδύσσεια πρέπει να πληροί μεταξύ άλλων και δεκαέξι ατράνταχτες προϋποθέσεις.​
Από αυτές, εννέα δεν ταιριάζουν με την Ομηρική Ιθάκη της Λευκάδας. Άλλο τοπίο περιγράφει ο Όμηρος και άλλα πράγματα βλέπουν τα μάτια μας.​

1. Η Ιθάκη πρέπει να είναι στο κεντρικό Ιόνιο πέλαγος και να είναι μέρος της Αυτοκρατορίας του Οδυσσέα, του οποίου ο λαός είναι Κεφαλλήνες.​
2. Ενώπιον αυτής είναι ένα μεγάλο βουνό, το Νήριτο βαθύσκιωτο και μεγαλοπρεπές.​
3. Το καρτέρι των μνηστήρων για να σκοτώσουν τον Τηλέμαχο, όπως γυρίζει από την Πύλο στην Ιθάκη, γίνεται σε λιμάνια πίσω από τη βραχονησίδα Αστερίδα μέσα σε ΠΟΡΘΜΟ, ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα σε Ομηρική Ιθάκη και Ομηρική Σάμη. Η βραχονησίδα πρέπει να είναι προς το μέρος της Ομηρικής Ιθάκης, ανάμεσά τους και εγγύς σε αυτήν, μεσσηγύς (Οδ. δ΄ 671 & 844-847).​
4. Η Σχερία είναι ένα νησί που απέχει από την Ιθάκη όσο περίπου η Θεσπρωτία, από όπου ξεκινάει ο δρόμος για το μαντείο της Δωδώνης. Άρα είναι η Κέρκυρα.​
Από τη Σχερία-Κέρκυρα οι Φαίακες φέρνουν τον Οδυσσέα σε παραλία με συμπαγή άμμο, που τη γνώριζαν από πριν κατευθείαν, και το πλοίο, με τη φόρα των κωπηλατών, βγαίνει το μισό στη στεριά (Οδ. ν΄ 114-115). Αυτή η παραλία είναι ο Αθέρας.
Την Κέρκυρα, ως Ομηρική Σχερία, όλες οι θεωρίες της Λευκάδας, πλην του Μπάμπη Κατσίμπα, δεν τη δέχονται, γιατί έχουν λιμάνια άφιξης του Οδυσσέα στη νότια Λευκάδα και δεν ταιριάζουν με την κατ' ευθείαν προσέγγιση από την Κέρκυρα! Σφάλουν όμως, γιατί η παραλία ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΜΠΑΓΗ ΑΜΜΟ, ώστε να συρθεί το πλοίο με τη φόρα των κωπηλατών το μισό στη στεριά, όπως ο Αθέρας, διότι, μόνο ο βοριάς έχει τη δύναμη να ξεσέρνει το βυθό και να σκεπάζει τα χαλίκια, που ούτως ή άλλως έχουν όλα ανεξαιρέτως τα μικρά λιμανάκια στο Ιόνιο, σε ένα από τα οποία άφησαν οι Φαίακες τον Οδυσσέα.

Αυτά τα σημεία και μόνο θα έφταναν, όμως και σε πέντε άλλα διαπιστώνουμε ότι η θεωρία της Λευκάδας απέχει από τη Γεωγραφία του Ομήρου:

5. Η απόσταση μεταξύ χοιρόμαντρας και παλατιού είναι 4 ώρες από μονοπάτι και 2,5 ώρες από τον κανονικό δρόμο. Η Ιθάκη πρέπει να είναι μεγάλη γιατί το ίδιο δρομολόγιο με πλοίο διαρκεί από το πρωί μέχρι το απομεσήμερο.
6. Η Ιθάκη πρέπει να έχει ευθύγραμμες ακτογραμμές, διότι η λέξη Ιθάκη προέρχεται από το ιθύς = ευθύς.
7. Η Αθηνά όταν υποστηρίζει σκανδαλωδώς Οδυσσέα, Τηλέμαχο και Πηνελόπη έχει το επίθετο Παλ-λάς, λέξη που θυμίζει Παλική και κουνό-πετρα.
8. Η μετάβαση στην Πύλο από την Ιθάκη διαρκεί μια νύχτα. Η επιστροφή από την Πύλο στην Ιθάκη διαρκεί μισή μέρα συν μια νύχτα. Άρα λαβαίνουν χώρα σε διαφορετικά λιμάνια που απέχουν μεταξύ τους μεγάλη απόσταση.
9. Οι Τάφιοι είναι γείτονες με τους Ιθακησίους στο ίδιο νησί, αφού από εκεί πας πεζός στην Ιθάκη (Οδ. α΄ 173).

Για τους εννέα αυτούς λόγους

και ειδικά επειδή η Ιθάκη πρέπει να είναι στο κεντρικό Ιόνιο πέλαγος και να είναι μέρος της Αυτοκρατορίας του Οδυσσέα, του οποίου ο λαός είναι Κεφαλλήνες, έχει λιμάνια σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους, ενώ στην Οδύσσεια το ένα από το άλλο απέχουν με πλοίο μισή μέρα και δεν έχει Αστερίδα σε πορθμό, αποκλείεται η Λευκάδα να είναι Ομηρική Ιθάκη.





Αλλάζοντας θέμα…​

…Δημοσιογραφικές πληροφορίες τώρα τελευταία μου θύμισαν ότι όλοι οι Μνηστήρες ήταν από νησιά γύρω από τη σημερινή Κεφαλονιά και όχι από τα πέριξ της Λευκαδας ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ διαμερίσματα π.χ. ΠΡΕΒΕΖΑ, ΑΡΤΑ, ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ (ομηρικό όνομα)… Και αν αυτά ήταν ανύπαρκτα τότε, έστω ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ (κάποιος διάδοχος του ΦΕΙΔΩΝΑ), έστω ΣΧΕΡΙΑ (κανένας γιος του Αλκίνοου), αφού η ΚΕΡΚΥΡΑ απέχει απ’ τη ΛΕΥΚΑΔΑ περίπου τόσο όσο και η ΖΑΚΥΝΘΟΣ που είχε 20 ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ!


Θα επιθυμούσα τώρα, ψυχή τε και σώματι να αποδείξω ότι οι ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ είναι λαός της Κεφαλλονιάς και όχι λαός της ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ (ΚΕΦΑΛΑΝΕΣ), όπως υποστηρίζεται από Λευκάδιους ερευνητές, ώστε να έρθουν σε συνάφεια με το ότι ο Φιλοίτιος έβοσκε τα κοπάδια του ΑΠΕΝΑΝΤΙ, στη γη των Κεφαλλήνων, στη ΜΑΥΡΗ ΤΗ ΣΤΕΡΙΑ (Ηπείροιο μελαίνη)


Αλλά αυτό το έχω κάνει ήδη: https://homericithaca.com/threads/21/ .
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπλουζα Κάτω μέρος